וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איומים ברצח בקריות, מכות בחיפה: ערב נוסף של תקיפות מפגינים

בדומה לאירועי השבועות האחרונים, גם אמש נרשמו מקרי אלימות במחאות נגד נתניהו ברחבי הארץ. בת"א השליכו חזיזים, בקריית אתא זרקו אבן, בבת גלים הכו את אחת המפגינות ובכרמל ריססו גז מדמיע, וברבים מהמוקדים דווח על איומים: "אמרו לי שיודעים איפה אני גרה. זה מפחיד"

בווידאו: תקיפת מפגינים נגד נתניהו בחיפה/עריכה: איתי עמרם

כמו באירועי מחאה רבים בשבועות האחרונים, גם אמש (חמישי) הותקפו המפגינים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו באלימות. בכמה ממוקדי ההפגנה ברחבי הארץ, בהם חיפה, הקריות, תל אביב ומיקומה המרכזי של ההפגנה, ירושלים, הושלכו חפצים לעבר המפגינים, הכו אותם וריססו לעברם גז מדמיע, ועלו דיווחים רבים על איומים.

בקריית אתא הותקף מפגין באיומים ברצח ואבן הושלכה לכיוונו. "שני צעירים הגיעו למקום ברכב וזגזגו בין המפגינים, תוך שהם מתקרבים בצורה מסוכנת אליהם, מצלמים אותם וכמעט דורסים אותם", סיפר אסי (שם בדוי. בעבר נשא בתפקיד ציבורי בעיר). "לאחר שהרחקתי אותם, אחד זרק אבן לכיוון הפנים שלי, ומזל שאינסטינקטיבית הרמתי את היד והגנתי עליהן וחטפתי את הפגיעה בזרוע, אחרת הייתי נותר ללא עין". לדבריו, "לפני שעזבו הם איימו עליי עוד שאחד מהם כי ידקור אותי". המפגינים הזעיקו משטרה ונערך מרדף אחרי התוקפים, אך טרם נעצר חשוד.

מתוך תיעוד תקיפת מפגינים בחיפה - 17 לאוקטובר 2020. צילום מסך, צילום מסך
מתוך תיעוד תקיפת מפגינים בחיפה, אמש/צילום מסך, צילום מסך

בהפגנה אחרת שנערכה בשכונת בת גלים בחיפה שררה מתיחות לאורך כל הערב. זו לא הפעם הראשונה בשכונה שהקוראים להתפטרותו של נתניהו סופגים נאצות ואף אלימות פיזית מתומכי ליכוד. אביבה (שם בדוי), שהשתתפה בהפגנה אתמול, סיפרה כי קרוב ל-20 איש ניצבו על המדרכה מעבר לכביש והפגינו בעד נתניהו, אך "כל הזמן עברו את הכביש לכיווננו כדי לעורר פרובוקציות, התקרבו אלינו בקללות ובאיומים שגלשו גם לאלימות פיזית".

היא סיפרה כי בשלב מסוים היא התקרבה לאחד הגברים "כדי להגיד לו לחזור לצד שלו מעבר לכביש בלי לעורר פרובוקציות ולהתרחק מאיתנו שני מטר". אז, סיפרה, הבחור סירב וביחד עם חברו איימו עליה "שיפוצצו לי את הראש וירסקו לי את כל העצמות בגוף". בחור אחר גם ירק בפניה. "אני מודה שמעצבים וזעם שהתפרץ זרקתי עליו את הכף שהייתה לי ביד, שהבאתי מהבית על מנת לעשות רעש ולתמוך בהפגנה. ואז, כל שאר החבורה עברה לצד שלנו התחילה להרביץ לי. הרגשתי מכה חזקה בראש מאחור".

ניזקי השילוטים על-ידי תומכי רה"מ במהלך הפגנת הדגלים השחורים בחולון 15 באוקטובר 2020. הדגלים החשורים, אתר רשמי
שלטים שניזוקו במהלך תקיפת מפגינים בחולון, חמישי שעבר/אתר רשמי, הדגלים החשורים

את התקרית בבת גלים דאגו הנוכחים להפריד. "אספתי את החפצים שלי מהרצפה ובחורה שמתגרה בנו באופן קבוע וחברה שלה התקרבו אלי ואיימו, הן נצמדו אליי וצבטו, תלשו לי שיער ונתנו לי מכה בחזה", אמרה אביבה.

עוד אמרה כי ההתנכלויות המשיכו גם לאחר שהגיעו לצומת כשישה שוטרים. "הבחורה מהפגנות הנגד כל כמה זמן באה לצד שלנו לעורר פרובוקציות. באחת הפעמים היא באה ישר אליי ואמרה 'אני יודעת איפה את גרה. את גרה ברחוב זה וזה והוסיפה: 'אנחנו נבוא אליך'. זה מפחיד. במיוחד שבנוסף לכל זה כמה אנשים, בעיקר צעירים, מהצד של הפגנות בעד ביבי העבירו אצבע על הצוואר בסימן שיהרגו אותי, בנוסף לכל האיומים והקללות".

אביבה נאלצה להודות שהאלימות שספגה גרמה לה להחליט לקחת הפסקה מההפגנות לזה מה. "לצורך הגנה ולאחר כל האיומים האלה וכדי לא לעורר פרובוקציות אני חושבת שעכשיו אעשה הפסקה מהפגנות ואוריד פרופיל".

זריקת אבנים ותקיפת מפגינים בהפגנה בנתניה נגד השחיתות השלטונית והתנהלות הממשלה. 03 באוקטובר 2020. אתר רשמי, אתר רשמי
אדם משליך אבנים לעבר מפגינים בנתניה, בתחילת החודש/אתר רשמי, אתר רשמי

התנכלות נוספת התרחשה ברחוב איינשטיין בכרמל, שם ריססו אלמונים גז מדמיע לעבר המפגינים בצומת, ונמלטו. הנוכחים הצליחו לרשום את מספר לוחית הרישוי, הזעיקו משטרה ובתוך זמן קצר דיווחים דומים הגיעו ממוקדי מחאה נוספים בעיר. לאחר תחילת החקירה, עצרו שוטרי תחנת חיפה שלושה תושבי קריית ים כבני 20 בחשד לביצוע המעשים. ברכבם נתפסו ראיות הקושרות אותם לעבירה, אך במשטרה טרם הוחלט אם תתבקש הארכת מעצר.

גם במרכז הארץ ביצעה המשטרה מעצרים בעקבות אלימות כלפי מפגינים. בשדרות נורדאו בתל אביב נעצר שליח בן 19 שהיה רכוב על אופניים חשמליים, בחשד לריסוס גז פלפל לעבר מפגינים. חשוד נוסף, בן 54, נעצר ברחוב קויפמן בעיר בחשד שקילל מפגינים ותקף את אחד מהם באלימות. שני צעירים, בני 17 ו-20, נעצרו בחשד לריסוס גז מדמיע מתוך רכב חולף לעבר קבוצת מפגינים שעמדה ברחוב יפת ביפו.

מפגינים נגד הממשלה צועדים אבן גבירול צפונה ועוברים את המחסומים, כיכר רבין, תל אביב 17 באוקטובר 2020. ראובן קסטרו
ההפגנה בתל אביב, אתמול/ראובן קסטרו

במקביל, בכיכר הבימה השליכו צעירים שנסעו על אופניים חשמליים נפצים או חזיזים לעבר כמה מפגינים שנותרו ברחבת היכל התרבות. לדברי המפגינים, למקום הגיעו כעשרה נערים שצעקו לעברם "שמאלנים שרמוטות" ו"נחתוך את כולכם אם מישהו יעז לדבר", ואז זרקו לעברם שני נפצים.

בירושלים המשטרה עיכבה צעיר שנסע על אופניו ונכנס לתוך קהל המפגינים ברחוב בלפור. חלקם צעק כי יש לו סכין ולפי אחת מהמפגינות הוא אף אמר זאת, אבל בחיפוש שנערך עליו נמצא גז מדמיע בלבד.

על מה ההפגנות?

המפגינים מוחים נגד המשך כהונתו של נתניהו במקביל להיותו נאשם בפלילים, בטענה בין היתר כי אינו יכול להפריד בין טובתו האישית והמשפטית להחלטותיו הפוליטיות. ראש הממשלה נאשם בשלושה תיקים.

בתיק 1000 (פרשת הטבות ההנאה) נתניהו נאשם כי קיבל מאנשי העסקים ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר טובות הנאה בשווי של כ-700 אלף שקלים, בעת שכיהן כראש ממשלה. עיקר המתנות היו סיגרים, מארזי שמפניה ותכשיטים.

בנוסף לכך, נטען כי נתניהו פעל לטובת מילצ'ן בשלושה עניינים, שבהם ביקש איש העסקים את התערבותו: הוא פנה לשר החוץ האמריקני ג'ון קרי כדי להאריך את תוקף הוויזה של איש העסקים, הוא פנה לשר האוצר יאיר לפיד כדי להאריך את תוקף הפטור ממס לתושבים חוזרים, והוא פעל לקדם מיזוג של "קשת" ו"רשת" - לכאורה לבקשת מילצ'ן. על פי התביעה, מעשים אלו פגעו בדימוי השירות הציבורי ובאמון הציבור בו. בתיק זה נתניהו נאשם במרמה והפרת אמונים.

תיק 2000 (פרשת נתניהו-מוזס) עוסק בשיחות בין נתניהו למו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס. באותן שיחות השניים דנו לכאורה בהטבת סיקורו של ראש הממשלה בקבוצת ידיעות, בתמורה להטלת מגבלות על המתחרה העיקרי של העיתון - "ישראל היום". התביעה השתכנעה כי מי שהציע את העסקה הוא מוזס, ולכן הוא נאשם בהצעת שוחד. מנגד, היועמ"ש גם השתכנע כי נתניהו לא התכוון להשלים את עסקת השוחד, אולם המשיך את השיחות עם מוזס כדי לשפר את סיקורו בקבוצת ידיעות, ואף קיים פעולות מסוימות לצורך כך. בתיק זה נתניהו נאשם במרמה והפרת אמונים.

תיק 4000 (פרשת בזק-וואלה) התיק החמור ביותר מבחינת ראש הממשלה עוסק בהטבות רגולטוריות בשווי מאות מיליוני שקלים, שנתניהו העניק לכאורה לאלוביץ'. בתמורה, על פי האישום, פעל אלוביץ' להטות את הסיקור באתר וואלה! NEWS, שהיה בשליטתו. בתיק זה נתניהו נאשם בשוחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully