וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפגינים נגד נתניהו רוססו בגז מדמיע בחולון, ארבעה חשודים נעצרו

ארבעת הצעירים נעצרו בחשד להפרת סדר במהלך הפגנות הדגלים השחורים במתחם המדיטק בעיר, אחד מהם בעקבות ריסוס גז מדמיע. לטענת המפגינים, הם הותקפו על ידי תומכיו של רה"מ: "נתניהו ושותפיו לממשלה אחראים לאירוע הזה". בנוסף, מפגינים בי-ם דיווחו כי הושלכו לעברם ביצים

בווידאו: מפגינים נגד נתניהו הותקפו בחולון ובי-ם/מערכת וואלה! NEWS

מפגינים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו רוססו הערב (שלישי) בגז מדמיע במדיטק בחולון. ארבעה צעירים, בני 22-25, נעצרו במהלך המחאה בחשד להפרת סדר, כשאחד מהם חשוד בתקיפת המפגינים באמצעות ריסוס הגז המדמיע. הארבעה הובאו לחקירה בתחנת המשטרה. לטענת המפגינים, הם הותקפו על ידי תומכי נתניהו.

"עוד יום של אלימות קשה של אלה שנתניהו מסית לאלימות", מסרו הדגלים השחורים. "נתניהו ושותפיו לממשלה אחראים לאירוע הזה, לאירועי הדריסה ולאלימות הקשה. נתניהו רוצה דם של מפגינים כי הוא חושב שכך יעצור את מחאה - המחאה הזאת לא תעצר עד שביבי יתפטר".

אדם מרסס גז מדמיע על מפגינים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בחולון. 13 באוקטובר 2020. אתר רשמי, אתר רשמי
ארבעה עצורים. החשוד בריסוס, הערב/אתר רשמי, אתר רשמי

בתנועת קומי ישראל, ממובילות המחאה נגד השחיתות השלטונית, אמרו בתגובה כי "היום בבוקר שמענו בשידור חי את שרת התחבורה, מירי רגב, מפיצה עלילות דם נגד מפגינים, והיום בערב התקיים אירוע תקיפה נגד מפגינים בחולון. האירוע הזה הוא תוצאה ישירה של נגיף ההסתה של נתניהו ושופריו. הם זורעים הרס ופילוג, אנחנו נביא את התקווה".

במקביל לאירוע בחולון, מפגינים בצומת פת בירושלים דיווחו הערב כי הושלכו לעברם ביצים וירקות. האירועים מגיעים לאחר שביום שבת מפגינים בכמה ממאות מוקדי המחאה ברחבי הארץ דיווחו כי הותקפו. בצומת פתח תקווה שבירושלים, טענו המוחים כי ספגו איומים, ולעבר חלקם הושלכו גם כן ביצים וחפצים נוספים. בנהריה מפגינים התלוננו כי אדם שחלף במקום עם קטנוע ניסה לדרוס אותם בעת שעלה על המדרכה.

עוד בוואלה!

גנץ לאוחנה ומ"מ מפכ"ל המשטרה: "האלימות נגד המפגינים יכולה להגיע לרצח"

לכתבה המלאה
השלכת אבן על מפגין במהלך הפגנת הדגלים השחורים בפתח תקווה 10 באוקטובר 2020. -, אתר רשמי
תקיפות במוקדים שונים. השלכת ביצה לעבר מפגינים בירושלים בשבת/אתר רשמי, -

מצב החירום המיוחד, שאסר על מחאה מעבר לקילומטר ממקום המגורים, יפוג בחצות. המדינה הודיעה אתמול כי לא תאריך אותו בעקבות כמה עתירות שהוגשו, חלקן באופן ספציפי נגד המגבלות על ההפגנות, וחלקן נגד הסעיפים ב"חוק הקורונה הגדול" שמאפשרים לממשלה להטיל את אותן המגבלות.

על מה ההפגנות?

המפגינים מוחים נגד המשך כהונתו של נתניהו במקביל להיותו נאשם בפלילים, בטענה בין היתר כי אינו יכול להפריד בין טובתו האישית והמשפטית להחלטותיו הפוליטיות. ראש הממשלה נאשם בשלושה תיקים.

בתיק 1000 (פרשת הטבות ההנאה) נתניהו נאשם כי קיבל מאנשי העסקים ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר טובות הנאה בשווי של כ-700 אלף שקלים, בעת שכיהן כראש ממשלה. עיקר המתנות היו סיגרים, מארזי שמפניה ותכשיטים.

בנוסף לכך, נטען כי נתניהו פעל לטובת מילצ'ן בשלושה עניינים, שבהם ביקש איש העסקים את התערבותו: הוא פנה לשר החוץ האמריקני ג'ון קרי כדי להאריך את תוקף הוויזה של איש העסקים, הוא פנה לשר האוצר יאיר לפיד כדי להאריך את תוקף הפטור ממס לתושבים חוזרים, והוא פעל לקדם מיזוג של "קשת" ו"רשת" - לכאורה לבקשת מילצ'ן. על פי התביעה, מעשים אלו פגעו בדימוי השירות הציבורי ובאמון הציבור בו. בתיק זה נתניהו נאשם במרמה והפרת אמונים.

תיק 2000 (פרשת נתניהו-מוזס) עוסק בשיחות בין נתניהו למו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס. באותן שיחות השניים דנו לכאורה בהטבת סיקורו של ראש הממשלה בקבוצת ידיעות, בתמורה להטלת מגבלות על המתחרה העיקרי של העיתון - "ישראל היום". התביעה השתכנעה כי מי שהציע את העסקה הוא מוזס, ולכן הוא נאשם בהצעת שוחד. מנגד, היועמ"ש גם השתכנע כי נתניהו לא התכוון להשלים את עסקת השוחד, אולם המשיך את השיחות עם מוזס כדי לשפר את סיקורו בקבוצת ידיעות, ואף קיים פעולות מסוימות לצורך כך. בתיק זה נתניהו נאשם במרמה והפרת אמונים.

תיק 4000 (פרשת בזק-וואלה) התיק החמור ביותר מבחינת ראש הממשלה עוסק בהטבות רגולטוריות בשווי מאות מיליוני שקלים, שנתניהו העניק לכאורה לאלוביץ'. בתמורה, על פי האישום, פעל אלוביץ' להטות את הסיקור באתר וואלה! NEWS, שהיה בשליטתו. בתיק זה נתניהו נאשם בשוחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully