וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני צעירים נעצרו בחשד לתקיפת מפגינים בחיפה ובירושלים

הראשון מבין הצעירים, בן 18, השליך בקבוק בירה לעבר מפגינים בבלפור ותקף שוטר סמוי, ועל גופו נמצאה סכין בעת המעצר. השני, בן 25, נעצר בעקבות סרטון שהופץ ברשתות החברתיות ובו הוא מכה קבוצת מפגינים בבת גלים. במקביל, הוארך מעצרם של ארבעה חשודים בתקיפה בתל אביב

בווידאו: תקיפת מפגינים נגד נתניהו בחיפה/עריכה: איתי עמרם

המשטרה עצרה שני צעירים, תושבי חיפה וירושלים, בחשד לתקיפת מפגינים במהלך המחאות שהתקיימו אתמול נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. הראשון, בן 18, נעצר אמש במהלך המחאה בבלפור לאחר שתקף מפגינים ושוטר ונמצאה ברשותו סכין. השני, בן 25, נעצר היום (ראשון) בעקבות פרסום סרטון מפליל ברשתות החברתיות, בו הוא נראה תוקף מפגינים במוקד בבת גלים. מעצרו של חשוד נוסף בתקיפת מפגינים הוארך.

על פי החשד, בן ה-18 גידף את המפגינים והשליך לעברם בקבוק בירה, ותקף שוטר סמוי כשהבחין שהוא מצלם את מעשיו. בדיון בבית המשפט, אמר נציג המשטרה כי לאחר הפגיעה בשוטר ניסה החשוד להימלט. שוטרים נוספים הוזעקו לסיוע, וכשנעצר נמצאה על גופו סכין. עוד אמר הנציג כי בחקירתו טען הצעיר שהותקף על ידי המפגינים. בית משפט השלום בעיר האריך היום את מעצרו ביום אחד.

מפגינים נגד הממשלה, בלפור, ירושלים, 17 באוקטובר 2020. בן כהן, אתר רשמי
המחאה בבלפור, אתמול/אתר רשמי, בן כהן

בן ה-25 נעצר אחרי שבתיעוד שהופץ נראו תומכי ליכוד נוהגים באלימות כלפי המפגינים בחיפה. הסרטונים מראים כ-20 מהמפגינים בעד נתניהו מקללים, מאיימים, יורקים ומכים את המפגינים נגדו. בתום החקירה ובהתאם לחומר הראיות בתיק יוחלט האם להביאו לדיון בבית המשפט בבקשה להאריך את מעצרו. אחת המפגינות נגד נתניהו שנכחה במקום סיפרה כי "באחת הפעמים, אחת מהם באה ישר אליי ואמרה 'אני יודעת איפה את גרה. את גרה ברחוב זה וזה והוסיפה: 'אנחנו נבוא אליך'. זה מפחיד. במיוחד שבנוסף לכל זה כמה אנשים מהצד של הפגנות בעד ביבי העבירו אצבע על הצוואר בסימן שיהרגו אותי".

במקביל, הוארך מעצרו של גבר בן 54 החשוד כי קילל מפגינים ברחוב קויפמן בתל אביב והכה אחד מהם בפניו. שלושה עצורים נוספים, צעיר בן 19 שריסס גז לעבר מפגינים ברחוב נורדאו בעיר ושני צערים בני 17 ו-20 מבת ים שריססו גז מדמיע לעבר מפגינים ברחוב יפת ביפו, שוחררו למעצר בית של חמישה ימים.

כמו כן, בית משפט השלום החליט לשחרר למעצר בית של שישה ימים צעיר שנעצר בחשד שזרק ביצים ואבן על מפגינים וכן איים עליהם בצומת פת בעיר, אך לבקשת המשטרה עוכב שחרורו. לדברי נציג המשטרה הוא הודה בדברים, למעט בזריקת אבן, והמשטרה ביקשה להאריך את מעצרו בארבעה ימים. סנגורו אמר כי הוא התחרט והתנצל על המעשים. "אמנם מדובר בהתנהלות לא רואיה אבל בבדיחה לא מוצלחת".

עוד בוואלה!

איומים ברצח בקריות, מכות בחיפה: ערב נוסף של תקיפות מפגינים

לכתבה המלאה

בהודעתה, הבהירה המשטרה כי התקיפות יטופלו בחומרה, אך טענה כי מהלך ההפגנות האחרונות שם את המפגינים בסיכון. "רואה בחומרה עבירות אלימות המופנות כלפי מפגינים ופועלת ביד קשה נגד החשודים, אך יחד עם זאת מדגישה כי קיומן של מחאות/תהלוכות ספונטניות המתפרסות במספר רחובות, ללא תיאום עם המשטרה, פוגעת ומשבשת את היערכותה המבצעית של המשטרה לשמירה על שלומם ובטחונם של המפגינים", מסרו.

זריקת אבנים ותקיפת מפגינים בהפגנה בנתניה נגד השחיתות השלטונית והתנהלות הממשלה. 03 באוקטובר 2020. אתר רשמי, אתר רשמי
אירועי אלימות ברחבי הארץ. תקיפת מפגינים בנתניה, בתחילת החודש/אתר רשמי, אתר רשמי

במהלך ההפגנות אתמול אירעו כמה מקרי תקיפה נוספים ברחבי הארץ. בקריית אתא הותקף מפגין באיומים ברצח ואבן הושלכה לכיוונו, בכרמל שבחיפה רוססו המוחים בגז מדמיע ובכיכר הבימה השליכו צעירים שנסעו על אופניים חשמליים נפצים או חזיזים לעבר כמה מפגינים שנותרו ברחבת היכל התרבות. לדברי המפגינים, למקום הגיעו כעשרה נערים שצעקו לעברם "שמאלנים שרמוטות" ו"נחתוך את כולכם אם מישהו יעז לדבר", ואז זרקו לעברם שני נפצים.

על מה ההפגנות?

המפגינים מוחים נגד המשך כהונתו של נתניהו במקביל להיותו נאשם בפלילים, בטענה בין היתר כי אינו יכול להפריד בין טובתו האישית והמשפטית להחלטותיו הפוליטיות. ראש הממשלה נאשם בשלושה תיקים.

בתיק 1000 (פרשת הטבות ההנאה) נתניהו נאשם כי קיבל מאנשי העסקים ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר טובות הנאה בשווי של כ-700 אלף שקלים, בעת שכיהן כראש ממשלה. עיקר המתנות היו סיגרים, מארזי שמפניה ותכשיטים.

בנוסף לכך, נטען כי נתניהו פעל לטובת מילצ'ן בשלושה עניינים, שבהם ביקש איש העסקים את התערבותו: הוא פנה לשר החוץ האמריקני ג'ון קרי כדי להאריך את תוקף הוויזה של איש העסקים, הוא פנה לשר האוצר יאיר לפיד כדי להאריך את תוקף הפטור ממס לתושבים חוזרים, והוא פעל לקדם מיזוג של "קשת" ו"רשת" - לכאורה לבקשת מילצ'ן. על פי התביעה, מעשים אלו פגעו בדימוי השירות הציבורי ובאמון הציבור בו. בתיק זה נתניהו נאשם במרמה והפרת אמונים.

תיק 2000 (פרשת נתניהו-מוזס) עוסק בשיחות בין נתניהו למו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס. באותן שיחות השניים דנו לכאורה בהטבת סיקורו של ראש הממשלה בקבוצת ידיעות, בתמורה להטלת מגבלות על המתחרה העיקרי של העיתון - "ישראל היום". התביעה השתכנעה כי מי שהציע את העסקה הוא מוזס, ולכן הוא נאשם בהצעת שוחד. מנגד, היועמ"ש גם השתכנע כי נתניהו לא התכוון להשלים את עסקת השוחד, אולם המשיך את השיחות עם מוזס כדי לשפר את סיקורו בקבוצת ידיעות, ואף קיים פעולות מסוימות לצורך כך. בתיק זה נתניהו נאשם במרמה והפרת אמונים.

תיק 4000 (פרשת בזק-וואלה) התיק החמור ביותר מבחינת ראש הממשלה עוסק בהטבות רגולטוריות בשווי מאות מיליוני שקלים, שנתניהו העניק לכאורה לאלוביץ'. בתמורה, על פי האישום, פעל אלוביץ' להטות את הסיקור באתר וואלה! NEWS, שהיה בשליטתו. בתיק זה נתניהו נאשם בשוחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully