וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד מוביל המחאה נגד נתניהו צועק על שוטרים ממוצא אתיופי צולם בידי המשטרה

עודכן לאחרונה: 8.10.2020 / 14:38

בהארץ פורסם כי שוטרים שהוצבו מול מעון רה"מ בירושלים צילמו את אמיר השכל במצלמה מקצועית המיועדת לתיעוד מבצעי במקרי עבירה. השכל נשמע אומר: "שנים הקדשתי להביא את ההורים שלכם וזה מה שאנחנו מקבלים, תתביישו". מפקד מחוז ירושלים מינה קצין לבדיקת נסיבות הפצת הסרטון

בווידאו: השכל אומר לשוטרת מג"ב כי הוא הביא את הוריה מאתיופיה/צילום: אתיופיה הקטנה, עריכה: איתי עמרם

תיעוד ששודר בחדשות 12, בו אחד ממובילי המחאה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו נשמע צועק על שוטרים ממוצא אתיופי, צולם על ידי המשטרה - כך פורסם הבוקר (חמישי) ב"הארץ". בסרטון, שצולם מול מעון ראש הממשלה בירושלים בחודש אוגוסט האחרון, נשמע תא"ל במיל' אמיר השכל אומר לשוטרים: "שנים הקדשתי להביא את ההורים שלכם וזה מה שאנחנו מקבלים מכם. תתביישו, זו כפיות טובה". בעקבות הפרסום, מפקד מחוז ירושלים מינה קצין לבדיקת נסיבות הפצת הסרטון.

לפי "הארץ", השוטרים פינו את המפגינים מהמתחם על מנת לאפשר לפעילי הליכוד להפגין במקום. בתיעוד של אחד מפעילי המחאה, שהועבר בשידור חי בפייסבוק, נראה בבירור כי מעבר למחסום המשטרתי עמדו רק שוטרים ואחד מהם תיעד את המפגינים במצלמה מקצועית. התיעוד המבצעי מיועד לשמש את המשטרה לטובת חקירה או צרכים מבצעיים במקרי עבירה.

מדובר בתיעוד שני מאותו היום בו נשמע השכל צועק על שוטרים ממוצא אתיופי. ביום שלישי האחרון פורסם ברשתות החברתיות סרטון בו נשמע אומר לשוטרת: "אני הבאתי את ההורים שלך מאתיופיה, את לא מתביישת?".

השכל מסר בתגובה כי מדובר בסרטון שצולם בעת פינוי ברוטלי ולא חוקי של מאהל המחאה בבלפור. "הרגעים בסרטון הם הרגעים בהם כמה שוטרים צעירים וחזקים דוחפים אותי ומרעיפים עלי איומים וקללות", אמר. "הניסיון לייחס לי אמירה גזענית היא חסרת כל בסיס. אם יש מי שנפגע - אני מצטער".

עוד בוואלה!

מפגינים שנעצרו על הפרת הנחיות: "הוחזקנו בצפיפות, השוטרים לא עטו מסיכות"

לכתבה המלאה
אמיר השכל (ראובן קסטרו) 
28 ביוני 2020. ראובן קסטרו
"אם יש מי שנפגע - אני מצטער". השכל/ראובן קסטרו

מתנועת "קריים מיניסטר" נמסר הבוקר בתגובה כי "מכבסת המילים של משטרת בלפור לא תלבין את הכתם. משטרה שמתעמרת בשיטתיות במפגינים, עוצרת מעצרי שווא ואוספת מידע כדי לבצע סיכולים ממוקדים היא משטרה פוליטית שמזינה את מערך התעמולה וההסתה של הנאשם מבלפור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully