וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר חיל האוויר לשעבר שנעצר בהפגנה לא ישוחרר: "סירב לתנאי המשטרה"

תא"ל במיל' אמיר השכל נעצר בהפגנה מול בית רה"מ בירושלים שהוגדרה כבלתי חוקית. במשטרה טענו כי השכל נותר במעצר לאחר שסירב לקבל את תנאי השחרור הכוללים הרחקה מהמקום. הוא יובא בצאת השבת לדיון בבית המשפט. השר אוחנה: "המשטרה לא תבקש הארכת מעצרו, הוא ישוחרר הערב"

צילום: מחאת הכסאות

בכיר חיל האוויר לשעבר תא"ל (במיל') אמיר השכל נותר היום (שבת) במעצר לאחר שסירב לתנאי השחרור שהוצגו לו - כך נמסר מהמשטרה. ראש להק כוח האדם לשעבר העצר אתמול במהלך הפגנה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, מול מעונו בירושלים. בבית משפט השלום בירושלים יערך בשעה 20:30 דיון בעניינו של השכל, בסיומו הוא צפוי להשתחרר ממעצר.

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה אמר כי השכל "ישוחרר הערב מהטעם הפשוט שהמשטרה אינה מבקשת את הארכת מעצרו, אלא את שחרורו בתנאים. אילו תנאים? יקבע בית המשפט". בציוץ בחשבון הטוויטר שלו פנה אוחנה "לדמוקרטים המודאגים ששולחים לי הודעות דרישה כי אורה מידית לשחרר את התא"ל", ואמר כי "בדמוקרטיה, השר לביטחון הפנים אינו מורה למשטרה את מי לעצור או את מי לשחרר, כך גם כאן".

מהמשטרה נמסר כי במהלך מחאה בלתי חוקית שהתקיימה אמש בסמוך למעון ראש הממשלה, מאות מפגינים חסמו ציר מרכזי ומנעו מעבר רכבים לזמן ממושך תוך שהפרו את הסדר הציבורי. לכן עוכבו כמה מפרי סדר וביניהם, אדם שזוהה כמוביל ומארגן ההפגנה הבלתי חוקית". בהודעת המשטרה נמסר כי לאחר שנחקר בחשד להפרת הסדר והשתתפות בהפגנה בלתי חוקית, ביקשו חוקרי המשטרה לשחררו בתנאים ובהרחקה מהמקום, אולם הוא סרב לכך מבחירה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"זוהה כמוביל ומארגן ההפגנה הבלתי חוקית". אמיר השכל בהפגנה בחודש שעבר/מערכת וואלה!, צילום מסך

"במשטרה מדגישים כי נמשיך לאפשר לכל אדם את חופש הביטוי והמחאה כחוק, אולם לא נאפשר לאף אדם הפרה כה בוטה של החוק ושיבוש הסדר הציבורי בניגוד לחוק", נמסר מהמשטרה.

ההפגנה מתקיימת כחלק ממחאת "הדגלים השחורים", נגד כהונתו של נתניהו כראש ממשלה והשחיתות השלטונית. בנוסף להשכל, עוד שישה חשודים נעצרו על ידי המשטרה, לאחר שלטענתה הפרו את הסדר הציבורי וביצעו עבירות נוספות.

כתגובה למעצר, בשעות הערב תתקיים מחאה נוספת מול מעון ראש הממשלה, הפעם בקריאה לשחרורו של השכל ללא תנאים מגבילים. לטענת המפגינים, מעצרו ואי שחרורו מגיעים ממניעים פוליטיים. במקביל, פעילי מחאת הדגלים השחורים יקראו להתפטרותו של נתניהו ולפתיחת חקירת פרשת הצוללות ב-70 צמתים ברחבי הארץ.

השכל, ראש להק כוח האדם לשעבר, פיקד במהלך שירותו הצבאי על כמה הטייסות, וכן על בסיסי חיל האוויר לוד ושדה דב. החל משנת 2016, הוא נוהג להגיע להפגנות שקוראת להתפטרותו של נתניהו.

שוטרי מג"ב עוצרים פעילים שהפגינו מול בית ראש הממשלה בנימין נתניהו בירושלים. 26 ביוני 2020. יונתן זינדל, פלאש 90, פלאש 90
מחאת "הדגלים השחורים" מול מעון ראש הממשלה, אתמול/פלאש 90, יונתן זינדל, פלאש 90

מוקדם יותר תקף אוחנה את המפגינים ואמר כי "רב-אלוף, תא"ל, או טוראי - לא תהיה סובלנות לחסימות כבישים". בפוסט שהעלה אוחנה לחשבון הפייסבוק תיאר את השתלשלות האירועים לפי ראות עינייו וכתב כי "בניגוד לשבוע שעבר, הם לא פנו למשטרה לקבלת היתר ועל כן לא נערכו כוחות המשטרה להפגנה זו".

אוחנה הוסיף כי לאחר המעצר "בתחנה מפרי החוק נחקרו, ולאחר מכן נמסר להם כי הם ישוחררו בתנאי של הרחקה מהמקום למשך שבועיים. חלקם הסכימו, חתמו על תנאי השחרור ושוחררו לביתם. שלושה מהם סרבו. עורכי דינו של הקצין בדרגת התא"ל במילואים מסרו למפקד המרחב כי לא יחתמו על שום תנאי וזה דווקא משרת אותם להגיע עם אזיקים לבית המשפט".

חבר הכנסת אמיר אוחנה בכנסת, יוני 2020. צילום מסך, צילום מסך
"השכל ישוחרר בתנאים שיקבע בית המשפט". השר לביטחון הפנים, אוחנה/צילום מסך, צילום מסך

ראש האופוזיציה יאיר לפיד קרא לשחרורו המידי של השכל ואמר כי "ישראל אינה דיקטטורה ומותר לכל אזרח להביע את דעתו - כן, גם על ראש הממשלה". לדבריו, "הוא נעצר במהלך קבלת השבת שאנשי המחאה עשו מול המעון בבלפור. מאז הוא עצור. השר לביטחון פנים אפילו צייץ שתהיה 'אפס סובלנות לחסימת כבישים'. מה עם אפס סובלנות לשוחד ומרמה? מה עם אפס סובלנות לאיש שיושב מהצד הפנימי של המחסום ומחרחר שנאה בעם ישראל?".

ח"כ משה יעלון (יש עתיד-תל"ם) ביקר היום את דבר מעצרו של השכל וכתב כי "מ"מ מפכ"ל המשטרה, משטרת ישראל מחוייבת למדינה ולחוקיה, ולא לשום הנחייה פוליטית. אם כאשר יובא השכל בפני שופט, ויסתבר שלא היתה עילה מוצדקת למעצרו, תצטרך להתפטר. גנץ ואשכנזי, אתם מכירים, כמוני, את אמיר כטייס ולוחם על פניה ועתידה של המדינה. מדוע לא נשמע קולכם?".

ח"כ מיקי חיימוביץ', יו"ר ועדת הפנים אמרה כי היא "שומעת את הטענות על מעצרו של השכל אתמול בהפגנה מול בלפור ועל כך שנעשתה שלא כדין. פניתי לשר לבטחון פנים לקבל תשובות מדוע נעצר. גם בימים סוערים של מחלוקת חשוב שתישמר זכות ההפגנה. אנו נעמוד על כך".

(עדכון ראשון: 13:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully