וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היעד החדש של ההאקרים הרוסים: אמריקנים שעובדים מהבית בגלל הקורונה

27.6.2020 / 12:45

לפי אזהרת חברת Symantec, קבוצת ההאקרים תוקפת אזרחים בארצות הברית שנאלצו לעבור לעבוד מהבית בשל הקורונה. היא ניסתה לחדור לעשרות רשתות של חברות ענק, בניסיון להשביתן - ולדרוש כופר של מיליוני דולרים. כעת, עולה שוב החשש להתערבות בבחירות הקרובות לבית הלבן

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

(בווידאו: החל משאל העם שיאפשר לפוטין לשלוט עד 2036)

קבוצת האקרים רוסים תוקפת חברות אמריקניות ודורשת כופר מעובדים העובדים מהבית בשל מגיפת הקורונה - כך הזהירה חברת Symantec העוקבת אחרי רשתות ממשל ותאגידים. מרבית אזרחי ארצות הברית, 62% לפי סקר של גאלופ, עובדים מהבית בשל הווירוס שהוביל להשבתת המשק האמריקני.

ההאקרים, מקבוצת Evil Corp, ניסתה לחדור ללפחות 31 רשתות של ארגונים במטרה להשבית את המערכות שלהם ולדרוש כופר של מיליוני דולרים. משרד המשפטים הגיש בדצמבר כתבי אישום נגד שני אזרחים רוסים, מקסים יקובטס ואיגור טורשב, שנחשבים למנהיגי הקבוצה. הפרס שהוצע על מידע שיוביל למעצרם הוא חמישה מיליון דולר - הסכום הגבוה ביותר שהוצע אי-פעם על פושעי סייבר.

בארצות הברית חוששים שמערכות ההצבעה בנובמבר עשויות להוות מטרה להאקרים. גורמים ברשויות הפדרליות והמקומיות פועלים כדי להגן על טוהר הבחירות וכן לנהל בבטחה את הליך ההצבעה בזמן המגיפה.

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין ונשיא ארה"ב במפגש הפסגה בהלסינקי, 16 ביולי 2018. רויטרס
"המעורבות הרוסית היא המצאה". טראמפ ופוטין/רויטרס

על פי האזהרה של Symantec, ההאקרים משתמשים בסוג חדש יחסית של תכנת כופרה, ששמה WastedLocker, והיא מיוחסת ל-Evil Corp. היא דורשת סכומים של חצי מיליון עד מיליון דולר כדי לפתוח את קבצי המחשב שנעלה.

החברה אמרה כי "רוב מוחלט של המטרות הוא חברות גדולות", בהן שמונה מתוך 500 החברות העשירות ביותר. רובן מתחומי היצור, המידע הטכנולוגיה והתקשורת. ההאקרים ניצלו את השימוש שעושים העובדים ב-VPN כדי לחדור לרשתות ולהניח תשתיות למתקפות כופר עתידיות.

עוד בוואלה!

הקורונה ממשיכה להשתולל בארה"ב: שיא יומי של נדבקים, מספר המתים מזנק

לכתבה המלאה

מתקפות הסייבר הללו הפכו תכופות יותר בשנים האחרונות, וכמה ממשלים מקומיים ברחבי ארצות הברית עברו כאלו בשנה שעברה, כשההאקרים דרשו כופר מהרשויות בלואיזיאנה, אורגון, מרילנד, טקסס ופלורידה.

גורמי מודיעין וסייבר מזהירים כי רוסיה מתכננת לנסות ולהתערב בבחירות הקרובות לנשיאות, כפי שעשתה ב-2016. נגד 12 אנשי מודיעין רוסים הוגשו כתבי אישום ב-2018 על פריצה למחשבי המפלגה הדמוקרטית ועבירות סייבר אחרות, שכללו גניבת מידע על כחצי מיליון מצביעים. מוסקבה מכחישה שהיא התערבה בבחירות הקודמות או שיש לה כוונה לעשות זאת גם בנובמבר. גם הנשיא דונלד טראמפ דוחה את ההערכות האלו וטוען שהמעורבות הרוסית שלכאורה נועדה לעזור לו היא "המצאה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully