וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל טוענת: האקרים מסין ואיראן ניסו לתקוף את הצוותים של טראמפ וביידן

5.6.2020 / 10:54

בחברה ציינו כי לא זוהה סימן לכך שההאקרים הצליחו לגנוב מידע משני המועמדים הבכירים בבחירות לנשיאות ארה"ב, וכי העבירו את המידע לרשויות אכיפת החוק. ההודעה הלא שגרתית מעידה עד כמה נושא הריגול הדיגיטלי כלפי פוליטיקאים רגיש במדינה מאז בחירות 2016

רויטרס

האקרים סיניים, מגובים בידי בייג'ינג, ניסו לתקוף עובדים בצוות הקמפיין של ג'ו ביידן, המועמד לנשיאות ארצות הברית - כך טען אתמול (חמישי) חוקר אבטחה בכיר של חברת גוגל. במקביל, ציין אותו בכיר, האקרים איראניים ניסו לתקוף לאחרונה חשבונות דואר אלקטרוני השייכים לצוות הקמפיין של יריבו של ביידן, הנשיא המכהן, דונלד טראמפ.

ההכרזה, אותה פרסם בטוויטר ראש צוות גוף המחקר של גוגל בנושא זה, שיין האנטלי, היא האינדיקציה האחרונה לריגול הדיגיטלי המופנה כלפי פוליטיקאים בכירים. האנטלי אמר כי לא זיהה שום סימן לכך שהתקיפות הצליחו במשימתם.

המועד לנשיאות ארה"ב, ג'ו ביידן עוטה מסכה במהלך ביקור בכנסייה בדלאוור, ארה"ב 1 ביוני 2020. רויטרס
"ידענו שנהיה יעד לתקיפות כאלה" מתחילת הקמפיין. ביידן/רויטרס

גוגל סירבה לספק פרטים נוספים מעבר לציוציו בנושא, אך ההודעה הבלתי שגרתית מעידה עד כמה רגישים האמריקנים נהיו בנושא ריגול דיגיטלי כלפי קמפיינים פוליטיים. "שלחנו לחשבונות שהותקפו את האזהרה הסטנדרטית והעברנו את המידע לרשויות אכיפת החוק הפדרליות", מסר דובר מטעם החברה.

ניסיונות איראניים לפרוץ לחשבונות מייל של גורמים בקמפיין של טראמפ תועדו בעבר. כמו כן, מוקדם יותר השנה, חברת אבטחה טענה כי האקרים רוסיים תקפו חברות הקשורות לחברת הגז האוקראינית שבנו של ביידן שימש בה בתפקיד בכיר.

עוד בוואלה!

כמו ב-2016: "האקרים רוסים פרצו לחברה בה כיהן בנו של ביידן"

לכתבה המלאה
נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ במדשאות הבית הלבן 30 במאי 2020. AP
טרם הגיב למתקפות. טראמפ/AP

פריצה אלקטרונית לצורך התערבות בבחירות נעשתה גורם לדאגה עבור ממשלות, במיוחד מאז סוכנויות המודיעין האמריקניות הגיעו למסקנה כי רוסיה ארגנה מבצע של פריצה ותעמולה לצורך התערבות בבחירות 2016, כדי לסייע לטראמפ להיבחר לנשיאות. בין המטרות היו אז תשתיות דיגיטליות של המועמדות הדמוקרטית הילרי קלינטון. אולם, מוסקבה הכחישה מכל וכל כי את ההאשמות.

"אנחנו מודעים לדיווחים של גוגל לכך שגורמים זרים ביצעו ניסיונות בלתי מוצלחים כדי להשיג גישה לחשבונות מייל של צוות הקמפיין", אמר דובר מטעם הקמפיין של ביידן. "אנחנו יודעים מתחילתו של הקמפיין שאנחנו נהיה יעד למתקפות כאלה ואנחנו מוכנים אליהן".

הקמפיין של טראמפ, השגרירות הסינית בוושינגטון והמשלחת האיראנית לאו"ם בניו יורק לא הגיבו מיד לטענות. ה-FBI וראש המודיעין הלאומי בארה"ב ג'ון רטקליף סירבו להגיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully