וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהגדולות בהיסטוריה: 4 האקרים סינים נאשמים בארה"ב בפריצה לחברת אשראי

10.2.2020 / 17:37

משרד המשפטים הודיע כי בייג'ינג אחראית למתקפת הסייבר ב-2017, שבמסגרתה נגנבו פרטים של מיליוני אמריקנים מחברת "אקוויפקס"

צילום: רויטרס,עריכה: שאול אדם

ארבעה האקרים מצבא סין הועמדו לדין בארצות הברית בפריצה לרשתות חברת האשראי "אקוויפקס" וגניבת מידע של עשרות מיליוני אזרחים אמריקנים - כך הודיע היום (שני) משרד המשפטים, שהטיל על בייג'ינג את האחריות על אחת הפריצות הגדולות ביותר בהיסטוריה. המתקפה, שקרתה ב-2017, פגעה בכ-145 מיליון איש. ההאקרים הצליחו לגנוב שמות, מספרי ביטוח לאומי ומידע אישי אחר המאוחסן במאגרי המידע של החברה.

הארבעה נאשמים גם בגניבת סודות המסחר של החברה, כולל עיצובי מאגרי נתונים. הם ניצלו נקודות תורפה בתוכנה שאפשרו להם לקבל אישורי כניסה ולנווט ברשת של החברה בחיפושיהם אחרי מידע אישי. אף אחד מההאקרים לא נמצא במעצר בארצות הברית.

משרדי אקוויפקס באטלנטה, ג'ורג'יה 21 ביולי 2012. AP
משרדי אקוויפקס באטלנטה, ג'ורג'יה 21 ביולי 2012/AP

העמדתם לדין הוכרזה במקביל לאזהרות ממשל טראמפ מפני ההשפעה הפוליטית והכלכלית הגוברת של סין, ומפני מאמצי בייג'ינג לאסוף נתונים על אזרחים אמריקנים ולגנוב סודות מחקר מדעיים וחידושים טכנולוגיים. הממשל גם לוחץ על בעלות הברית שלו שלא לאפשר לענקית הטכנולוגיה הסינית וואווי להיות חלק מרשת הסלולר החדשה 5G מחשש לאבטחת מידע.

עוד בוואלה!

שי שלט ביד רמה על יותר ממיליארד סינים. הנגיף מאיים לערער על הנהגתו

לכתבה המלאה

כתב האישום הוגש לבית המשפט הפדרלי באטלנטה, שם נמצאת החברה. אקוויפקס הגיעה בשנה שעברה להסדר פיצויים בסך 700 מיליון דולר עם הממשל האמריקני בעקבות הפריצה, כשעיקר הכספים ניתנו לצרכנים שנפגעו ממנה. החברה לא הבחינה בפריצה במשך יותר משישה שבועות, שהתרחשה דרך ניצול פגיעת אבטחה ידועה שלא תוקנה על ידי החברה.

כתב האישום מפרט את המאמצים שהאקרים עשו כדי לכסות על עקבותיהם, כמו מחיקה של רישומי כניסות יומיות והובלת תעבורת המידע דרך עשרות שרתים בכ-20 מדינות. הם נאשמים בקשירת קשר להונאת מחשבים, לריגול כלכלי ולהונאת רשת.

גורמים באקוויפקס הודו שהחברה ביצעה טעויות רבות. כך, בין היתר, כשהחברה הפיצה הודעה להתקנת תיקון לפרצת האבטחה, העובדים האחראים לכך מעולם לא קיבלו זאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully