וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקורונה ממשיכה להשתולל בארה"ב: שיא יומי של נדבקים, מספר המתים מזנק

בארה"ב נרשמו 40 אלף נדבקים ביממה - מספר גבוה יותר מאשר בשיאה של המגיפה באפריל. אף שהנתונים משקפים גם את הרחבת הבדיקות, מומחים סבורים כי מדובר בהתפרצות נוספת. טקסס ואריזונה הורו על עצירת הפתיחה מחדש של בתי העסק, ומדינות נוספות עשויות ללכת בעקבותיהן

צילום: רויטרס

מספר המקרים המאומתים של נגיף הקורונה בארצות הברית הגיע לשיא של כל הזמנים - 40 אלף ליממה, לפי נתוני אוניברסיטת ג'ונס הופקינס. מדובר במספר נדבקים גדול יותר גם מזה שנרשם בשיאה של התפרצות המגיפה באפריל. הזינוק הוביל את חלק מהמושלים להשעות את פתיחתן מחדש של המדינות מהסגר שבו היו נתונות, ואף להחזיר את המצב לאחור.

ההתפתחות האחרונה הגיעה עם הוראתו של מושל טקסס לסגור את כל הברים פעם נוספת, בנסיגה המשמעותית ביותר שביצעה מדינה מאז פתיחה בהקלות. ביום חמישי, טקסס עצרה את תהליך היציאה מהמשבר, ועד מהרה גם אריזונה הלכה בעקבותיה, אחרי שבשתי המדינות נרשמה עלייה משמעותית בתחלואה. פלורידה וקליפורניה מתמודדות אף הן עם מספרי שיא של נדבקים.

אף שהמגמה משקפת, בחלקה, את הרחבת הבדיקות לנגיף, מומחים טוענים כי יש ראיות נרחבות לכך שהווירוס התפרץ מחדש, כפי שבא לידי ביטוי בנתוני תמותה ואשפוז מתגברים, במיוחד בדרום ובמערב ארצות הברית.

בדיקות קורונה בטקסס, 26 ביוני 2020. אי-פי, AP
בדיקות קורונה בטקסס (צילום: אי-פי)/AP, אי-פי

המספר החדש של המאובחנים המאומתים שבר את השיא הקודם, מ-26 באפריל, שעמד על 36,400 נדבקים. שיעור התמותה, לעומת זאת, נמוך יותר ועומד על 600 ליום, בהשוואה ל-2,200 באמצע אפריל.

חלק מהמומחים הטילו ספק באפשרות ששיעורי התמותה הקודמים ישובו לרמה זו, בין היתר הודות להתקדמות בטיפול ובמניעה, אך גם לגילם הצעיר של הנדבקים החדשים, שסיכוייהם לשרוד גבוהים יותר לעומת המבוגרים. עם זאת, גורמים רשמיים הזהירו כי צעירים עדיין מהווים סכנה מכך שידביקו את חבריהם וקרובי משפחותיהם המבוגרים - והפגיעים יותר.

עוד בוואלה!

ארה"ב: 1.4 מיליארד דולר מכספי הסיוע לקורונה - נשלח לאנשים מתים

לכתבה המלאה

לפי נתוני ג'ונס הופקינס, נגיף גרם למותם של 124 אלף מתים בארצות הברית, ו-2.4 מיליון הדבקות מאומתות בכל המדינות. אולם, גורמי בריאות רשמיים אמרו כי המספר האמיתי של האמריקנים שנדבקו גבוה יותר ב-20 מיליון - כמעט פי עשרה. ברחבי העולם, גבה הווירוס את מותם של כחצי מיליון בני אדם.

אנשים שסועדים במסעדה בבוסטון, בשולי משבר הקורונה בארה"ב. 26 ביוני 2020. אי-פי, AP
אנשים סועדים במסעדה בבוסטון, בשולי משבר הקורונה (צילום: אי-פי)/AP, אי-פי

בהחלטתו על עצירת הפתיחה מחדש של המדינה, ביצע מושל טקסס גרג אבוט את המפנה החד ביותר מכל מדינה אחרת, לאחר שלא רק נמנע מלהורות על עטיית מסיכה, אלא אף סירב עד סוף השבוע שעבר לאפשר לממשלות מקומיות לנקוט צעד זה.

"זה ברור שהעלייה במקרים נובעת באופן נרחב מסוגים מסוימים של פעילויות, כולל מפגשים של אנשי טקסס בברים", הוא הסביר את החלטתו. "הצעדים בצו זה חיוניים למשימה שלנו להכיל במהירות את הנגיף ולהגן על בריאות הציבור".

המומחים: לנקוט צעדים משמעותיים יותר

מומחי בריאות הזהירו מוקדם יותר היום כי פעילותה של ארצות הברית בבדיקות להידבקות בנגיף קוביד-19 איננה מספיקה. לדבריהם, עצירת ההקלות בחלק מהמדינות - בעוד שחלקן ממשיכות בצעדים לפתיחה מחדש - לא תועיל כשהיא לבדה כדי לבלום את התפשטות המחלה.

"עצירת צעדי הפתיחה מחדש איננה מספיקה. אנחנו חייבים להתחיל להחזיר אותה לאחור", טען אשיש ג'ה, מנהל מכון הבריאות העולמי של אוניברסיטת הרווארד, בריאיון ל-BBC. הוא הזהיר כי בתי החולים יהיו מוצפים, אלא אם המנהיגים ינקטו צעדים חזקים יותר לעצירת ההתפשטות.

מעבדת קורונה בקליפורניה, 26 ביוני 2020. אי-פי, AP
מעבדת קורונה בקליפורניה (צילום: אי-פי)/AP, אי-פי

ג'ה אמר כי יש צורך בבדיקות נוספות וכי ארצות הברית לא עושה מספיק, למרות שהיא מבצעת כחצי מיליון בדיקות ביום. זאת לאחר שהמרכז לבקרת מחלות ומניעתן קבע שנתוני התחלואה האמיתיים ככל הנראה גבוהים פי עשרה ממה שהידוע בארצות הברית כעת. "חסרים מקרים כי אין מספיק בדיקות. הם נמצאים הרבה מתחת למקום שהם צריכים להיות בו", אמר ג'ה.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ חזר ביום חמישי על קביעתו השגויה כי בדיקות נוספות מובילות למספר הגבוה של המקרים המדווחים. "אם לא היינו עושים הרבה בדיקות, לא היו כל כך הרבה מקרים", אמר בעצרת בחירות בוויסקונסין. מסקר שנערך ביום שישי עולה כי 56% מהאמריקנים מאמינים שהמדינה חוזרת מהר מדי לשגרה, ללא חיסון וללא תרופה זמינה לנגיף.

ג'ה קרא לאמריקנים ללבוש מסכות בפומבי, ואמר כי "זה צעד קטן למדי לנקוט בו כדי להבטיח את זה שבתי החולים שלנו לא יתמוטטו", אמר. ג'ה הסביר כי המסכות אכן עוזרות במניעת התפשטות הנגיף, למרות התנגדות גדולה נגד עטיית מסכות באזורים מסוימים במדינה.

נוסעים בשדה התעופה לה גארדיה בניו יורק, בשולי משבר הקורונה. 26 ביוני 2020. אי-פי, AP
נוסעים בשדה התעופה לה גארדיה בניו יורק, היום (צילום: אי-פי)/AP, אי-פי

מושל אריזונה הרפובליקני דאג דוצ'י הצהיר אתמול על מדינתו כמדינה ב"השהיה", כשבתי החולים הולכים ומתמלאים במהירות. מושלים רבים של מדינות נסוגים מהתנגדותם להגבלות הקורונה, ואומרים זאת בטון דחוף יותר ויותר. "אני חושב שהם יצטרכו לעשות זאת", אמר ד"ר מארק מקאלן, ראש מנהל המזון והתרופות האמריקני לשעבר. "לא צריך שרוב האנשים בקהילה ייחלו כדי להציף את מערכות הבריאות".

המבקרים טוענים כי ההחלטות שמתקבלות הן מעט מדי וייתכן כי מאוחר מדי, מכיוון שהמטופלים ממלאים את כל מיטות הטיפול הנמרץ כבר כעת, ומספרי החולים החדשים בארצות הברית שוברים שיאים מדי יום.

מושל פלורידה רון דסאנטיס שעד לא מזמן עטה מסיכה בעצמו, אמר שהוא לא יכפה עטיית מסיכה כלל-ארצית ולא יעכב את הפתיחה המחודשת של המדינה. מושל טקסס גרג אבוט אמר כי סגר נוסף במדינה יהיה רק המפלט האחרון. מהנתונים האחרונים של מרכז AP למחקר ענייני ציבור נראה כי אמריקנים רבים מעולם לא אימצו את מאמץ הפתיחה המחודשת של המשק בכל המדינות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully