וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: שני אנשי השירות החשאי נדבקו קורונה, מדינות הטילו מגבלות מחדש

על פי דיווח בוושינגטון פוסט, עשרות מאנשי השירות המגן על הנשיא הוכנסו לבידוד אחרי שהתגלה כי שניים מהם - שהיו בעצרת של טראמפ באוקלהומה - חולים

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

עשרות אנשי השירות החשאי בארצות הברית נכנסו לבידוד, אחרי ששני סוכנים שהשתתפו בעצרת של הנשיא דונלד טראמפ נדבקו בנגיף הקורונה - כך דווח בוושינגטון פוסט.

טראמפ ספג ביקורת על חידוש קמפיין הבחירות בטולסה, אוקלהומה, שבה שיעור ההידבקות בווירוס נמצא בעלייה. שישה מחברי הקמפיין שהיו בעיר בזמן ההכנות לאירוע אובחנו כחיוביים לפני שהחל, ואילו שניים אחרים אובחנו לאחר מכן.

בשירות החשאי לא אמרו כמה עובדים נדבקו או נכנסו לבידוד, אך בוושינגטון פוסט דווח מפי גורמים המעורים בנושא כי מקרב ששת חברי הצוות המקדים, שאובחנו כחולים, היו שני אנשי השירות החשאי. שניהם השתתפו בישיבת תכנון ביום שישי, יחד עם עשרות סוכנים וקצינים נוספים של השירות החשאי, שהמשיכו למלא את תפקידם לאחר שנודעו תוצאות הבדיקה.

דונלד טראמפ בעצרת הבחירות בטולסה, אוקלהומה - 21 ליוני 2020. רויטרס, רויטרס
ספג ביקורת על קיום העצרת בעיר. טראמפ בטולסה, שבת/רויטרס, רויטרס

גורם ברשויות אכיפת החוק אמר לרשת CNN כי מספר הסוכנים שנמצאים בבידוד הוא "כמה עשרות בודדים".

דוברת מטעם השירות החשאי, קתרין מילוהאן, אמרה כי הסוכנות נותרה "מוכנה וערוכה למלא את כל התפקידים השונים שלה כנדרש". לדבריה, "כל מסקנה שלפיה הסוכנות לא מוכנה או לא מסוגלת לבצע את המשימה שלה לא תהיה מדויקת". על פי תכתובת מייל פנימית שהגיעה ל-CNN, סוכני שירות חשאי המעורבים בנסיעות של הנשיא צריכים להיבדק בין 24 עד 48 שעות לפני כן.

משתתפי העצרת בטולסה לא נדרשו ללבוש מסיכות או להקפיד על שמירת מרחק, אך הם עברו בדיקות חום בכניסה לאולם. בנוסף לכך, הם נדרשו לחתום על כתב ויתור שמגן על קמפיין טראמפ מאחריות משפטית במקרה שהם יחלו.

לפי שירותי הכבאות בעיר, כ-6,200 איש הגיעו לאירוע - שליש מקיבולת האולם, אך שבקמפיין טראמפ טוענים שמספר המשתתפים היה גדול פי שניים.

טרם ידוע כיצד תשפיע העצרת של טראמפ על שיעור ההדבקה בעיר, אך אתמול אובחנו 259 מקרים חדשים.

צעירה עם מסיכה בהפגנה במנהטן, ניו יורק, נגד המשטרה, 24 ביוני 2020. רויטרס
מומחי הבריאות קוראים להקפיד על חבישת מסיכות. מפגינים בניו יורק, אתמול/רויטרס

בינתיים, מדינות ניו יורק, ניו ג'רזי וקונטיקט ביקשו ממי שמגיע ממדינות שבהן המגיפה מתפשטת להיכנס לבידוד למשך 14 יום. לפי מושל מדינת ניו יורק, המדינות שיושפעו מכך הן אלבמה, ארקנסו, אריזונה, פלורידה, קרוליינה הצפונית והדרומית, טקסס ויוטה.

עד כה, ארצות הברית רשמה יותר מ- 2.3 מיליון נדבקים ויותר מ-112 אלף מתים, הכי הרבה בכל העולם. טראמפ טוען שזו תוצאה של הבדיקות הרבות שנעשות, ואמר כי הורה לצמצן, אך בכירי מערך הבריאות בארצות הברית אמרו כי הם לא מודעים לכך. גורמי הבריאות אומרים כי השבועות הקרובים יהיו מכריעים בעצירת המגיפה, שהכתה קשות בכלכלה האמריקנית ובאחוזי התמיכה בטראמפ.

באוניברסיטת וושינגטון צופים כי עד אוקטובר ימותו 180 אלף איש מהנגיף, אלא אם 95% מהאזרחים יחבשו מסיכות, כך שמספר המתים יהיה 14 אלף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully