וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמצעי הסגר הוסרו, והקורונה מתפשטת מחדש בחלק ממדינות ארה"ב

מרבית המדינות לא עומדות בתנאים שהציב הבית הלבן לפתיחת המשק, עוד ועוד מהן מדווחות על שיאים יומיים במספר הנדבקים והמומחים צופים שמניין המתים יגיע ל-200 אלף עד אוקטובר. ולמרות זאת, הנשיא טראמפ לא מראה סימני דאגה - ושולל את האפשרות להחזיר את הגבלות תנועה

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

יותר מ-12 מדינות בארצות הברית מדווחות על שיאים יומיים במספר הנדבקים בנגיף הקורונה, אך הנשיא דונלד טראמפ וגורמים מקומיים רבים לא מראים סימנים של דאגה, ושללו את האפשרות להורות על הגבלות תנועה חדשות.

ההתפשטות של משבר הבריאות העולמי עברה בארצות הברית מניו יורק והחלק הצפוני-מזרחי של המדינה לדרומה ומערבה, כשהמוקדים המרכזיים כעת הם בתי החולים באריזונה, טקסס ופלורידה. האחרונה תארח בחודש אוגוסט את החלקים הנצפים ביותר של אסיפות הבחירות לנשיאות ארצות הברית, לאחר שטראמפ הסתכסך עם מושל צפון קרוליינה רוי קופר, חבר המפלגה הדמוקרטית, בנוגע לצורך בעטיית מסיכות ועל נהלי הוועידה שהייתה אמורה להתקיים במדינתו.

בזמן שכמה מדינות, כמו וירג'יניה וניו יורק, מתקדמות עם פתיחת העסקים, במקומות אחרים כמו טנסי, אורגון והעיר נאשוויל מאטים את קצב החזרה לשגרה. מושלת אורגון קייט בראון הודיעה על הפסקה של שבוע בהמשך ההקלות על הסגר שהחלו לפני חודש, בעקבות עלייה במקרי ההידבקות הן באזורים העירוניים והן באזורים הכפריים.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ עוזב את הבית הלבן בוושינגטון, 11 ביוני 2020. רויטרס
לא מראה דאגה. טראמפ/רויטרס

מפת ארצות הברית באתר Covidstrategy מספרת את כל הסיפור - רוב המדינות לא עומדות בתנאים שהוצבו בידי הבית הלבן לפתיחת המשק. מספר הנדבקים בהן עולה, המקומות הפנויים בבתי החולים הולכים ומתמעטים והן אינן בודקות מספיק אנשים.

ארצות הברית הגיעה ל-100 אלף מתים מהנגיף ב-28 במאי, ולפי הממוצע בין כמה עקומות גדילה אפשריות, כנראה שתגיע ל-130 אלף עד יום העצמאות ב-4 ביולי. יויאנג גו, מדען נתונים עצמאי שתחזיותיו התבררו עד כה כמדויקות, צופה שיהיו 200 אלף מתים עד 1 באוקטובר.

עוד בוואלה!

קמפיין טראמפ למשתתפי העצרת: התחייבו שלא לתבוע אם תידבקו בקורונה

לכתבה המלאה

"אין מצב חירום. אין גל שני"

ממשל טראמפ מאשר שישנן התפרצויות מחודשות של הנגיף במדינות מסוימות, אך מתעקש שהמשק לא ייסגר אם יגיע גל שני. ראש המועצה הלאומית לכלכלה, לארי קודלו, אמר אתמול לרשת "פוקס ניוז" כי "אין מצב חירום. אין גל שני". מאוחר יותר הוסיף כי הממשלה אף אינה מודאגת מהיתכנותו של הגל, וטען כי "בפשטות, הסיפור הוא שהיו כמה התפרצויות של הנגיף, שניתן לשלוט עליהן בקלות".

במקומות מסוימים, בדיקה רחבה יותר הביאה למספרי נדבקים מדווחים גבוהים יותר מדי יום. עם זאת, מרבית המקרים קלים, ואינם מצריכים אשפוז.

כך למשל בפלורידה, בה טראמפ רשום כתושב, המושל הרפובליקני טוען שחלה עלייה "מתונה" בכמות המקרים, אבל אחוז המאושפזים יציב - רחוק מהעליות החדות שראתה ניו יורק.

טיילת יוניברסל סטודיוס בקליפורניה נפתחת מחדש,  ארצות הברית, 11 ביוני 2020. AP
מקדמים את הפתיחה כי מותשים מהסגר. אולפני יוניברסל בקליפורניה/AP

ברמה הלאומית, המרכזים לבקרת מחלות אומרים שהאשפוזים בבתי החולים בירידה, ובנקודות בהן הם בעלייה, המצב "אינו כל כך דרמטי". אולם באריזונה מספר המקרים זינק, המיטות בחדרי המיון בתפוסה של 78% והבירה פיניקס הפכה למוקד תחלואה. "פתחנו יותר מדי מוקדם, ולכן בתי החולים שלנו נאבקים לעמוד בקצב", אמרה ראשת העיר קייט גייגו בפאנל בו השתתפו ראשי ערים נוספות.

זה הוא המקרה גם בטקסס, שם מספר החולים המאושפזים עלה באופן יציב מאז סוף השבוע הארוך של יום הזיכרון האמריקני בסוף מאי, שסימן את תחילת הקיץ הבלתי רשמית וגרם להמוני אנשים לגדוש את חופי הים. על אף שמניין המתים במדינה לא עלה בצורה משמעותית, מספרי המאושפזים מראים שהנגיף מתפשט.

עובד בחנות בודק לקוח לאחר ההקלות בסגר הקורונה בניו יורק, ארצות הברית, 12 ביוני 2020. רויטרס
בדרך ל-130 אלף מתים. בדיקה בחנות בניו יורק/רויטרס

"אנשים מקדמים את הפתיחה המחודשת משום שהם מותשים מהסגר", הסביר סטיב גוטליב, לשעבר ראש מנהל המזון והתרופות האמריקני. "מרבית המדינות לא עמדו בקריטריון לפתיחה מחודשת שהוצב על ידי רשויות הבריאות והבית הלבן, ובכל זאת הן פתחו, בגלל שהתושבים דרשו זאת".

השבועות הארוכים של השהייה בבתים היו מורטי עצבים עבור האמריקנים והגורמים הציבוריים שלהם. נדמה שרבים מהאחרונים, ובמיוחד רפובליקנים, חושבים שהאזרחים לא מסוגלים לעמוד עוד בחיים תחת הסגר. המושל הרפובליקני של דרום קרוליינה, הנרי מקמסטר, טען שאפילו אם הנגיף יחזור בעוצמה, הוא לא יהפוך את עטיית המסכות לחובה או יסגור עסקים. "בנקודה הנוכחית, התשובה היא אחריות אישית, לא הגבלות ממשלתיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully