וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מניין הנדבקים בקורונה בארה"ב חצה את ה-2 מיליון; טראמפ יחדש את העצרות

11.6.2020 / 9:10

בזמן שהמדינות השונות ממשיכות בהקלה על מגבלות הסגר, בחלקן נרשמת עלייה במספר הנדבקים. 121 אלף איש מתו בנגיף, והנשיא נחוש לשוב לדרכים כדי לנסות ולהתאושש בסקרים. האירוע הראשון צפוי להיות באוקלהומה, בעוד שבוע

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

מספר הנדבקים בנגיף הקורונה בארצות הברית עבר את רף השני מיליון - כך על פי נתוני אוניברסיטת ג'ון הופקינס, שפורסמו הלילה (חמישי) בזמן שהמדינות השונות ממשיכות בהקלה על הסגר. ב-21 מהן מספר הנדבקים ממשיך לעלות. גם מספר המתים מהנגיף בארצות הברית - יותר מ-112 אלף איש - הוא הגבוה ביותר בעולם.

כחלק מהניסיון להחזיר את ארצות הברית לשגרה, ועל אף החששות הרפואיות, הנשיא דונלד טראמפ הודיע אמש שהוא יחדש את עצרות הקמפיין שלו, והראשונה שבהן צפויה להיות באוקלהומה. הנשיא הרפובליקני נחוש להתאושש מהצניחה בסקרים בשל טיפולו במגיפת הקורונה וההפגנות על הרג ג'ורג' פלויד, שזכו לביקורות רבות.

עובדי מכוני יופי מפגינים בדרישה לפתוח את המכונים בצל הקורונה, קליפורניה ארה"ב, 11 ביוני 2020. AP
עובדי מכוני יופי מפגינים בדרישה לפתוח את עסקיהם. קליפורניה, היום/AP

טראמפ אמר לכתבים בבתים הלבן כי הוא גם יכריז בקרוב על מיקום חדש לנאומו בוועידת המפלגה הרפובליקנית באוגוסט. יועצים בקמפיין אמרו כי זה צפוי להיות בג'קסונוויל, פלורידה, אף שטראמפ אמר כי טקסס וג'ורג'יה נשקלות אף הן. היום ישתתף הנשיא באירוע לאיסוף תרומות בדאלאס, לראשונה מאז פרוץ המגיפה.

הוועידה הרפובליקנית שבה יקבל טראמפ רשמית את המועמדות הייתה אמורה להיערך בשארלוט, קרוליינה הצפונית, אבל המושל הדמוקרטי שלה רוי קופר מסרב לאפשר את היקף המשתתפים שרוצה טראמפ, כדי לשמור על כללי הריחוק החברתי. הנשיא אמר שהמושל "נותר טיפה מאחור".

עוד בוואלה!

הקורונה וההפגנות אילצו את טראמפ לחשב מסלול מחדש לפני הבחירות

לכתבה המלאה
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ במהלך פגישה עם תומכים שחורים בחדר הקבינט בבית הלבן בוושינגטון. 10 ביוני 2020. רויטרס
מצבו בסקרים נשחק. הנשיא טראמפ, אתמול/רויטרס

בינתיים, מצבו של טראמפ בסקרים נשחק בזמן שהבוחרים שופטים את טיפולו במגיפה, ולאחרונה גם במחאות שפרצו לאחר ההרג של פלויד בידי שוטר לבן במיניאפוליס. הנשיא אמר שזאת "טרגדיה גדולה", אולם הוא לא הציע עד עתה תכנית לשיפור מצבם של השחורים בארצות הברית.

העצרת הראשונה שלו צפויה להתקיים בטולסה, אוקלהומה, ב-19 ביוני - יום שבו מציינים את שחרור העבדים האחרונים של הקונפדרציה ב-1865. טולסה ידעה גם טבח קשה בתושביה השחורים ב-1921, כשתושבים לבנים תקפו אותם ואת העסקים שלהם.

קמאו מראשל, דובר קמפיין הנשיאות של המועמד הדמוקרטי ג'ו ביידן, אמר כי בחירת המיקום של טראמפ היא "גזענית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully