וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגיפת הקורונה בארה"ב: מספר המתים מהנגיף חצה את ה-100 אלף

בעוד המדינות השונות בארה"ב מתחיל להקל את מדיניות המגבלות, מספר המתים עבר עוד נקודת ציון משמעותית, כארבעה חודשים לאחר שזוהה מקרה ההידבקות הראשון. למרות שמספרי הנדבקים והמתים במגמת ירידה, מומחי הבריאות מזהירים מפני התפרצות אפשרית נוספת עם הסרת הסגר

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

קצת יותר מארבעה חודשים לאחר שממשל טראמפ אישר את המקרה הידוע הראשון של נגיף הקורונה, מספר המתים מנגיף הקורונה ברחבי ארצות הברית חצה את רף ה-100 אלף בני אדם - כך דיווח הלילה (חמישי) הניו יורק טיימס. ארצות הברית היא המדינה שבה נרשמו מספר הנדבקים ומספר המתים הגדול ביותר בעולם מהנגיף.

מספר המתים במגיפה עולה על מספרם של כל ההרוגים בצבא האמריקני בכל סכסוך מאז מלחמת קוריאה. כמו כו, מספר המתים תואם את מספרם של המתים ממגיפת השפעת ב-1968, כשמגיפת הקורונה בדרך להפוך לאסון בריאות הציבור הקטלני ביותר מאז מגיפת השפעת הספרדית ב-1918, שבה מתו כ-675 אלף אמריקנים.

בית קברות בניו יורק, בעיצומה של מגיפת הקורונה בארה"ב, 28 במאי 2020. רויטרס, רויטרס
יותר מ-100 אלף מתים. בית קברות בניו יורק, בעיצומה של מגיפת הקורונה/רויטרס, רויטרס

בעוד שארצות הברית הגיעה לציון הדרך המשמעותי, הנשיא דונלד טראמפ טס אמש לפלורידה בתקווה לצפות בשיגור הראשון של אסטרונאוטים של נאס"א לחלל מארצות הברית זה קרוב לעשור, אך מזג האוויר הביא לדחיית השיגור עד שבת לפחות.

ביום ראשון האחרון הקדיש הניו יורק טיימס את כל עמוד השער שלו למתים ממגיפת הקורונה בארצות הברית. שמותיהם וסיפוריהם של אלף בני אדם מילאו את העמוד, תחת הכותרת: "מניין המתים בארצות הברית מתקרב ל-100 אלף, אובדן בלתי נתפס".

עוד בוואלה!

מושלים, שרים ועיתונאים: בולסונארו מצא את "האחראים" למשבר הקורונה

לכתבה המלאה

למרות שמספר המקרים והתמותה החלו במגמת ירידה, מומחי הבריאות האמריקנים מזהירים מפני תחייה אפשרית של המגיפה עם הסרת הסגר. יותר מ-1.6 מיליון איש במדינה נדבקו בנגיף. מדינות צפון-מזרחיות שנפגעו קשה במגיפה דיווחו על ירידה באיתור מקרים חדשים בימים האחרונים, וקצב מקרי המוות בפריסה ארצית צנח.

מניין המתים היומי בניו יורק, המדינה שנפגעה הכי קשה במגיפה, ירד השבוע לרמות שלא נראו מאז חודש מרץ. אולם, מספר מקרים גבוה נותר במספר ערים, כולל שיקגו ולוס אנג'לס. גם בארקנסו, ויסקונסין, וקרוליינה הצפונית נרשמה עלייה במקרי ההידבקות בימים האחרונים.

עובדי שירותי הבריאות עומדים ברחוב במחאה נגדית בפני מאות אנשים שהתאספו כדי לדרוש שהוראת הסגר יוסרו בדנבר, קולורדו. 28 במאי 2020. רויטרס, רויטרס
עובדי שירותי הבריאות עומדים במחאה נגדית להפגנה בדרישה להסיר את הסגר בדנבר/רויטרס, רויטרס

מרבית הסטטיסטיקאים ומומחי בריאות הציבור, כולל ד"ר אנתוני פאוצ'י, שמוביל את צוות התגובה של הממשל נגד הקורונה, אמרו כי מספר המתים האמיתי גבוה בהרבה מהספירה הרשמית. אנשים רבים שלא נבדקו מתו בבית ובבתי אבות, וגם בתחילת השנה התרחשו ככל הנראה כמה מקרי מוות מהווירוס, שלא נכללים בסטטיסטיקה.

ציון הדרך העגום מגיע בשעה שמדינות רבות בארצות הברית מסירות את המגבלות שהוטלו כדי להילחם בהתפשטות הקורונה. לפי מודל של אוניברסיטת קולומביה, נראה כי חייהם של כ-36 אלף אנשים היו נחסכים אם ארצות הברית הייתה נוקטת בצעדים לריחוק חברתי מוקדם יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully