וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ הציג ירידה באבטלה: "מקווה שג'ורג' פלויד שמח לראות זאת מלמעלה"

במהלך מסיבת עיתונאים הכריז הנשיא כי שיעור האבטלה ירד ל-13.3%, בעקבות התאוששות ממשבר הקורונה, התגאה בנתון וציין כי הוא מקווה שההרוג השחור רואה את זה כדבר טוב. המועמד הדמוקרטי המוביל, ג'ו ביידן, ביקר בחריפות את דבריו: "הניסיון לשים מילים בפיו הוא נתעב"

צילום: רויטרס, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר היום (שישי) כי ג'ורג' פלויד, שנהרג על ידי שוטר לבן במינסוטה, "שמח מלמעלה לראות את נתוני האבטלה". במהלך מסיבת עיתונאים בה הציג כי שיעור האבטלה בארצות הברית ירד לאחר משבר הקורונה, ציין הנשיא כי "אני מקווה שג'ורג' מסתכל למטה ורואה את זה כדבר טוב שקורה עבור המדינה שלנו. זה יום נהדר עבורו, זה יום נהדר עבור כולם".

במסיבת העיתונאים התגאה טראמפ כי שיעור האבטלה ירד ל-13.3%. לדבריו, הירידה מספקת "אישור לעבודה שביצענו" בניהול משבר הקורונה. הוא והוסיף כי תחזיות קודמות היו "החישוב השגוי הגדול ביותר בתולדות ההערכות העסקיות".

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, 5 ביוני 2020. רויטרס
"זה יום נהדר עבור כולם". טראמפ במסיבת העיתונאים, היום/רויטרס

החדשות הטובות בנתוני האבטלה מגיעות כשהמדינה עומדת בפני מחאה חברתית עצומה במהלך המשבר הכלכלי-בריאותי. סימן אחד של אי-השוויון המערכתי שנמצא במוקד המחאה הוא האבטלה השחורה, שעומדת על 16.8% - אחוז גבוה משמעותית מנתוני האבטלה בחברה הלבנה, שעומדת על 12.4%.

המועמד הדמוקרטי המוביל לנשיאות, ג'ו ביידן, תקף את טראמפ, ואמר כי הדברים שאמר נתעבים. "מילותיו האחרונות של ג'ורג' פלויד - "אני לא יכול לנשום", הדהדו בכל רחבי המדינה, ולמען האמת, גם בכל העולם. ניסיון הנשיא לשים מילים אחרות בפיו הוא נתעב", אמר.

"העובדה שהוא עשה זאת ביום בו אחוז האבטלה בקרב הקהילה השחורה עלה, האבטלה בקרב ההיספנים עלתה, והאבטלה בקרב הצעירים השחורים זינקה, אומרת כל מה שצריך לדעת על האיש הזה וממה באמת אכפת לו", הוסיף סגן הנשיא לשעבר.

עוד בוואלה!

גוגל טוענת: האקרים מסין ואיראן ניסו לתקוף את הצוותים של טראמפ וביידן

לכתבה המלאה
ג'ו ביידן המתמודד על נשיאות ארה"ב, פילדלפיה,  ביוני 2020. רויטרס
"דבריו של טראמפ אומרים כל מה שצריך לדעת עליו". ביידן/רויטרס

הרחוב מול הבית הלבן - הפך לכיכר "Black Lives Matter"

לקראת סוף השבוע השני של ההפגנות, הבית הלבן מבוצר כששכבת גידור חדשה של השירות החשאי תוקם עד 10 ביוני. ראשת עיריית וושינגטון מיוריאל באוזר שינתה את שמו של הרחוב שנמצא מול הבית הלבן לכיכר "Black Lives Matter", והטביעה את הסיסמה באותיות צהובות וגדולות על הכביש, כחלק מהסכסוך ההולך וגובר עם הנשיא טראמפ על השליטה ברחובות הבירה.

לפי גורמים בעירייה, פעולות אלו של ראשת העיר נועדו כדי לכבד את המפגינים. הצעד הזה מגיע לאחר כמה ימים שבהם ראשת העיר התנגדה נחרצות להגברת אכיפת החוק הפדרלית בעיר, ולתגובה צבאית לימי ההפגנות ואי השקט בבירה.

אמנים יוצרים את הכיתוב "Black Lives Matter", מול הבית הלבן בוושינגטון. 5 ביוני 2020. רויטרס, רויטרס
אמנים יוצרים את הכיתוב "Black Lives Matter" בוושינגטון, היום/רויטרס, רויטרס

האמנית המקומית רוז יאפה אמרה שהיא ואחרים הצטרפו לצוותי העבודה העירוניים כדי לשרטט את הסיסמה הענקית על הכביש, החל מהשעה ארבע לפנות בוקר. המיצג ישתרע לאורך שני רחובות, וכן על הטיילת האייקונית המובילה לבית הלבן.

לפנות בוקר תלה עובד עירייה שלט המבשר על השם החדש בפינת הרחובות שבהם תוצג הכתובת, כשראשת העיר באוזר צפתה בנעשה והצופים הריעו לצלילי השיר "Rise Up" של אודרי דיי, שנוגן מהרמקולים.

טראמפ צייץ בטוויטר בתגובה, כי "ראשת העיר הלא מוכשרת של וושינגטון הבירה, מיוריאל באוזר, שהתקציב שלה יצא לחלוטין משליטה וחוזר אלינו כל הזמן, נלחמת כעת עם המשמר הלאומי שהציל אותה ממבוכה גדולה". הוא הוסיף כי "אם היא לא תתייחס יפה לגברים ולנשים אלה, נביא קבוצה אחרת של גברים ונשים".

(עדכון ראשון: 19:07)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully