וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קמפיין טראמפ למשתתפי העצרת: התחייבו שלא לתבוע אם תידבקו בקורונה

נשיא ארה"ב להוט להתניע את הקמפיין שלו לקראת הבחירות בנובמבר, ויגיע בשבוע הבא לכינוס תומכים ראשון אחרי חודשים באוקלהומה. עם זאת, הקמפיין שלו דורש מהבאים להתחייב - לא באחריותנו אם תיחשפו לנגיף

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

אנשי הקמפיין של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ דורשים מהמשתתפים בעצרת הפוליטית הראשונה שלו זה חודשים לחתום על הסכם ויתור, שלפיו תוטל עליהם אחריות במקרה שיידבקו בנגיף הקורונה. לקראת הבחירות בנובמבר, הנשיא הרפובליקני להוט לחדש את כינוסי התמיכה בו, והראשון שבהם ייערך באוקלהומה בשבוע הבא, באולם עם 19 אלף מושבים, חרף הסכנות הבריאותיות.

אוקלהומה נמצאת בתהליך של פתיחה מחודשת של כלכלתה, אף שהמושל קווין סטיט אמר כי התושבים עדיין נדרשים להקפיד על ריחוק חברתי "ולהפחית את הזמן שהם מבלים במקומות צפופים". על אף שהעצרת מפרה את הכללים שהוא עצמו קבע, המושל בירך על בואו של טראמפ למדינה, ואמר כי האירוע "מוכיח שאוקלהומה היא הדוגמה הלאומית לפתיחה מחודשת בצורה אחראית ובטוחה".

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בקרוליינה הדרומית - 29 פברואר 2020. רויטרס
להוט לחדש את כינוסי התמיכה בו. טראמפ בעצרת בקרוליינה הדרומית/רויטרס

על פי כתב הוויתור שעליו נדרשים לחתום באי העצרת, "אתם מכירים שיש סכנה אינהרנטית בחשיפה לקוביד-19 בכל מקום פומבי שבו אנשים נוכחים". עוד נכתב בכתב הוויתור שכולם החתומים עליו מוותרים שהם לא יראו בקמפיין טראמפ, באולם שבו ייערך העצרת או בגורמים אחרים אחראים להשלכות הבריאותיות.

טראמפ מנסה לחדש את המומנטום, לאור הסקרים הלא מחמיאים בשל תפקודו במהלך משבר הקורונה, שעד כה גבה את חייהם של לפחות 115 אלף איש - יותר מבכל מדינה אחרת - וההפגנות שפרצו אחרי ההרג של ג'ורג' פלויד בחודש שעבר. עם זאת, הוא צפוי לגבור די בקלת על יריבו הדמוקרטי ג'ו ביידן באוקלהומה, הנחשבת למדינה רפובליקנית יציבה, במהלך הבחירות לנשיאות שיתקיימו בעוד פחות מחמישה חודשים.

ג'ו ביידן באירוע בחירות בפילדלפיה - 12 יוני 2020. רויטרס
צפוי לגבור עליו בקלות. ביידן, היום/רויטרס

לא רק קיומה של העצרת בזמן המגיפה מעורר מחלוקת, אלא גם המקום והתאריך שלה - בעיר טולסה, ב-19 ביוני, שבו מציינים את הטבח שעשה המון לבן בכ-300 תושבים שחורים ב-1921. בנוסף לכך, 19 ביוני הוא יום חג לאומי המציין את סיום העבדות בארצות הברית.

הסנאטורית קמאלה האריס, מועמדת בולטת לרוץ עם ביידן כסגניתו בנובמבר, אמרה כי ההחלטה של טראמפ "היא לא רק קריצה לתומכי עליונות הגזע הלבן - אלא מסיבת קבלת פנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully