וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפגינים בסיאטל הכריזו "אוטונומיה", טראמפ מאיים: "זה לא משחק"

במהלך המחאה על הרג ג'ורג' פלויד, תושבים השתלטו על תחנת משטרה ועל כמה בלוקים והקימו מחסומים. הם דורשים לפרק את המשטרה ואת בתי המשפט, אך נשיא ארה"ב מזהיר את הרשויות: "קחו בחזרה את העיר, אחרת אני אעשה זאת". לדבריו, "העיר נשלטת בידי טרוריסטים מבית"

עריכה: ליר פיגלר

מפגינים בעיר סיאטל שבמדינת וושינגטון השתלטו על תחנת משטרה ועל כמה בלוקים סמוכים במהלך המחאה על הרג ג'ורג' פלויד. הם דורשים לפרק את כוח המשטרה ואת בתי המשפט בעיר, והכריזו על "אזור אוטונומי", שבו הקימו מחסומים והכריזו שהמשטרה אינה יכולה להיכנס. הם מחלקים מוצרי מזון והיגיינה דרך קואופרטיב שהקימו, ארגנו מעגלי למידה ומקרינים סרטים.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, מצדו, דורש מהעירייה להשתלט מחדש על האזור ותקף את בכירי העיר והמדינה. "המושל השמאלני קיצוני וראש העיר מאוימים ומרומים ברמבה שהמדינה הגדולה שלנו מעולם לא ראתה קודם לכן", כתב טראמפ בטוויטר. "קחו בחזרה את העיר שלכם עכשיו. אם לא תעשו זאת, אני אעשה זאת. זה לא משחק. צריך לעצור מיד את האנרכיסטים המגעילים האלו. זוזו מהר!".

"טרוריסטים מבית השתלטו על סיאטל, שנשלטת על ידי הדמוקרטים מהשמאל הקיצוני, כמובן. חוק וסדר!", המשיך טראמפ, שמנסה למצב את עצמו כמי שישליט סדר וחוק בארצות הברית בעקבות ההפגנות על הרג פלויד, שלעתים התדרדרו לאלימות. הוא הזהיר להפעיל את הצבא נגד המתפרעים, חרף התנגדותם של רבים, גם בתוך הפנטגון.

מחסומים שהקימו מפגינים בעיר סיאטל, ארה"ב, כחלק מהמחאה על הרג ג'ורג' פלויד, 9 ביוני 2020. רויטרס
סיסמאות נגד המשטרה על מחסומים ב"אזור האוטונומי" בסיאטל, שלשום/רויטרס

המפגינים בסיאטל מכנים את המקום CHAZ, ראשי תיבות באנגלית של "בירת הקפיטול של האזור האוטונומי". הוא כולל מבני מגורים ועסקים, וכן את תחנת המשטרה המזרחית של משטרת סיאטל, שננטשה על ידי שוטרים ביום שני אחרי שקיבלו איומים על הכוונה להצית את המקום. מחוץ לתחנה רוסס על שלט "מחלקת העם של סיאטל".

המשטרה קיבלה תלונות שלפיהן המפגינים דורשים כסף עבור מי שרוצה להיכנס לאזור, יחד עם "דמי חסות" מעסקים שבשטח זה.

במשטרה הזהירו כי בעוד שמותר לשאת כלי נשק בגלוי, אסור להשתמש בהם כדי לאיים או להפחיד אנשים אחרים. המפגינים הציגו גרסה שונה למתרחש בשטח.

"לא יכול להיות יותר לא נכון מזה, ה-CHAZ פתוח ושלו בצורה יוצאת דופן. העסקים שפתוחים מוכרים פרחים, הופכים את מקומות החניה שלהם למתחמי אוהלים, שמים שלטי תמיכה בחלונות שלהם", כתב אדם אחד בטוויטר.

עם זאת, לפי דיווחים אחרים ברשתות החברתיות מהתרחש במקום, לא הכול כל כך שלו. יש שטוענים כי ראפר מקומי, ראז סימון שמו", מתנהג כ"מנהיג" המקום ומסתובב עם חמושים.

כרזה של ג'ורג' פלויד בהפגנה בעיר סיאטל, ארה"ב, נגד הגזענות במשטרה, 9 ביוני 2020. רויטרס
המפגינים דורשים מראשת העיר להתפטר. כרזתו של פלויד בהפגנה בעיר/רויטרס

המפגינים מסרבים להתפנות מהמקום עד שדרישותיהם ייענו, בהן התפטרות ראשת העיר ג'ני דורקאן. היא ומפקד המשטרה הביעו השבוע התנצלות על היד הקשה שהפעילו השוטרים נגד המפגינים בעיר מאז פרוץ המחאה על ההרג של פלויד, ואף הודיעו על האיסור להשתמש בגז מדמיע למשך 30 יום.

ביום שלישי הוגשה עתירה נגד העיריה מטעם קבוצה המזוהה עם תנועת Black Lives Matter על "אלימות לא נחוצה" מצד השוטרים, ובמהלך הלילה כמה מאות מפגינים השתלטו למשך זמן קצר על בית העיר. הם תלו שלטים של Black Lives Matter וקראו לראשת העיר להתפטר.

ביום ראשון ניסה נהג לדרוס מפגינים בעיר וירה לעבר אחד המפגינים, בטרם נבלם על ידי המפגינים ונעצר על ידי המשטרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully