וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ על המפגין שנדחף בידי שוטרים: "אולי הוא טמן להם מלכודת"

10.6.2020 / 9:56

נשיא ארה"ב קידם תיאורית קונספירציה ולפיה הפעיל בן ה-75 שנפצע קשה בראשו בהפגנה בניו יורק היה תומך ANTIFA. דמוקרטים, ורפובליקנים, הזדעזעו. "חולני"

עריכה: שאול אדם

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ קידם אמש (שלישי) תיאוריית קונספירציה שלפיה ייתכן שהמפגין בן ה-75 מבאפלו, ניו יורק, שנדחף על ידי שוטרים, "הציב להם מלכודת". טראמפ, המכנה את עצמו "נשיא של חוק וסדר", התייצב פעם נוספת בנחישות לצד המשטרה מול המפגינים שיצאו לרחובות במדינה בשבועיים האחרונים מאז ההרג של ג'ורג' פלויד.

טראמפ ניסה להטיל ספק בסרטון שתיעד שוטרים דוחפים את הפעיל החברתי לקרקע במהלך הפגנה בשבוע שעבר. הוא נפל על ראשו, דימם, אך השוטרים חלפו על פניו. שני שוטרים הואשמו מאז בתקיפה והם עשויים להישלח לעד שבע שנות מאסר אם יורשעו. הם טוענים לחפותם. היה זה אחד מכמה סרטונים שתיעדו אלימות של שוטרים במהלך ההפגנות נגד אלימות המשטרה ואי-הצדק הגזעי בארצות הברית.

תיעוד מבאפלו: שוטרים דחפו מפגין בן 75. רויטרס
יצא מטיפול נמרץ. גוגינו נופל אחרי שנדחף על ידי שוטרים/רויטרס

כשהוא מסתמך על אתר שוליים מהימין הקיצוני, טראמפ כתב כי ייתכן שהמפגין הוא "פרובוקטור של ANTIFA" וכי הוא "נפל חזק יותר מאשר הוא נפגע. האם זו יכולה להיות מלכודת?". אין שום ביסוס לטענות שהמפגין בן ה-75 מרטין גוגינו אכן משתייך לארגוני שמאל רדיקליים. בניסיון להשחיר את המפגינים האלימים, טראמפ מדביק להם באופן קבוע את תווית ה-ANTIFA, מונח כללי המתאר פעילי שמאל אלימים המאוגדים יותר על בסיס אידיאולוגי מאשר תחת ארגון רשמי.

למרות טענותיהם של בכירי ממשל טראמפ, גורמי אכיפת החוק הציעו מעט מאוד ראיות לכך שתומכי התנועה עומדים מאחורי תנועה מסודרת שנראה שצצה בו-זמנית במאות ערים ועיירות בכל 50 המדינות בארצות הברית מאז ההרג של פלויד.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בישיבה בנושא כוחות ביטחון, וושינגטון, 8 ביוני 2020. רויטרס
לא מרחם על אף אחד. טראמפ, אתמול/רויטרס

הביקורת על טראמפ נשמעה גם מקרב הרפובליקנים. הסנאטור ג'ון ת'ון, הרפובליקני השני הבכיר ביותר בסנאט, אמר לכתבים בגבעת הקפיטול: "זאת האשמה חמורה, שאותה צריך לעשות רק על בסיס עובדות וראיות, ולא ראיתי כאלו עד עכשיו". כשנשאל אם הנשיא לא היה צריך לומר זאת, השיב הסנאטור: "טוב, אני חושב שזה ברור".

סגנית מושלת מדינת ניו יורק, קייתי הוצ'ול, אמרה כי דבריו של טראמפ "חולים". סגנית המושלת הדמוקרטית כתבה בטוויטר כי "הנשיא ממשיך להשתמש בפלטפורמה שלו כדי לקדם תיאוריות קונספירציה, הפעם על מפגין שליו, תושב ניו יורק. לא בטוחה איך זה אמור לאחד את המדינה שלנו".

ראש עיריית באפלו ביירון בראון, דמוקרטי גם הוא, צייץ לטראמפ כי "העיר באפלו היא ממוקדת בהחלמה, בפעולה נגד אי-צדק גזעי ובבניית עתיד טוב יותר עבור תושבינו. אנו מתפללים למען החלמתו המלאה של גוגינו וכפי שאמרתי שוב ושוב, שני השוטרים זכאים להליך משפטי הוגן".

התובע המחוזי ג'ון פלין סירב להגיב על ציוצו של הנשיא לאור המשך חקירת הנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully