וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הופל, הוצת והושלך לאגם: זה מה שעלה בגורל פסל של קולומבוס בארה"ב

10.6.2020 / 19:53

מפגינים בעיר ריצ'מונד קראו לעירייה לסלק את פסלו של קולומבוס, והחליטו לעשות זאת בעצמם. "קולומבוס מייצג רצח עם", כתבו המפגינים, בהמשך למחאה בארה"ב ובמקומות אחרים בעולם נגד הנצחת דמויות גזעניות מהעבר, ברקע הזעם על הרג ג'ורג' פלויד

רויטרס

פסל של כריסטופר קולומבוס בעיר ריצ'מונד, וירג'יניה, הופל הלילה על ידי מפגינים, הוצת ונזרק לאגם. הפסל הופל פחות משעתיים לאחר שהמפגינים שהתאספו בפארק בירד בעיר קראו לסילוקו.

אחרי שהפסל של קולומבוס הופל ממקומו בסביבות השעה 20:30 על ידי כמה מפגינים עם חבלים, הונח ביסודות שעליהם ניצב הפסל שלט שבו נכתב "קולומבוס מייצג רצח עם". לאחר מכן, הוא הוצת וגולגל לאגם בפארק

בפארק לא הייתה נוכחות משטרתית, אולם בעיתון "ריצ'מונד טיימס-דיספאץ'" דווח כי מסוק משטרתי נצפה בשמי האזור לאחר שהפסל שבבעלות העיריה הופל. מחלקת הפארקים בעירייה טרם הגיבה בנושא.

פסלו של כריסטופר קולומבוס עולה באש אחרי שהופל על ידי מפגינים בעיר ריצ'מונד, ארה"ב, 9 ביוני 2020. AP
השוטרים לא היו במקום בעת המחאה. פסלו של קולומבוס עולה באש/AP

המפגינים שהתאספו בפארק דיברו על מאבקיהם של הילידים ושל השחורים באמריקה. "עלינו להתחיל איפה שהכול החל", אמרה הפעילה צ'לסי היגס-ווייז. "עלינו להתחיל עם האנשים הראשונים שעמדו ראשונים על האדמה הזאת".

הפסל של קולומבוס נחנך ב-1927, והיה הראשון שהוקדש לו בדרום ארצות הברית. הפלתו מגיעה בזמן ההפגנות הארציות על ההרג של ג'ורג' פלויד וכמה ימים אחרי הפלת פסל של גנרל ששירת בקונפדרציה בעת מלחמת האזרחים.

פעילים ילידים לוחצים תקופה ארוכה על המדינות לשנות את "יום קולומבוס" ל"יום העמים הילידיים" לאור המורשת של מגלה הארצות האיטלקי, שהגעתו ליבשת הובילה למאות שנים של השמדת התושבים הילידיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully