וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחסות הקורונה, טראמפ מרחיב את המגבלות על כניסת עובדים זרים

נשיא ארה"ב האריך עד לסוף השנה את הקפאת הנפקות הגרין קארד וצמצם את הנפקת הוויזות לשורת מגזרים. בבית הלבן טוענים כי זה יסייע לעובדים האמריקנים, אך ארגוני זכויות וכן גורמים עסקיים תקפו את המדיניות החדשה. "ניסיון לשנות את חוקי ההגירה בזמן מגיפה"

רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ האריך אמש (שני) את תוקף ההקפאה של כמה סוגי גרין קארד והשעה אשרות כניסה לעובדים זרים עד לסוף השנה. בין אלו שיושפעו מכך נמצאים עובדי הייטק, עובדים עונתיים שלא ממגזר החלקאות, מטפלים ומנכ"לים.

הבית הלבן אמר כי הצעד יעזור ליצור משרות לאמריקנים שנפגעו כלכלית כתוצאה מהמגיפה, אך המהלך זכה לביקורת מצד דמוקרטים וארגוני זכויות שהאשימו את הממשל בניצול המצב לצורך הידוק חוקי ההגירה. בנוסף להם, עסקים רבים, הנסמכים על עובדים זרים, מתנגדים למדיניות החדשה.

בתדרוך לכתבים, גורם בכיר בממשל אמר כי ההקפאה תשפיע על 525 אלף איש, כולל 170 אלף איש שלא יורשו להיכנס לארצות הברית אחרי שההחלטה מאפריל להקפיא הנפקת גרין קארד הוארכה שוב לפני שתוקפה פג. אלו שכבר מחזיקים בוויזה לא צפויים להיות מושפעים מהמגבלות החדשות. גורם בכיר בממשל אמר כי המטרה היא שיגיעו לארצות הברית "הטובים והמבריקים ביותר" ואלו שיהיה להם את "הערך הרב ביותר עבור הכלכלה שלנו".

דונלד טראמפ בעצרת הבחירות בטולסה, אוקלהומה - 21 ליוני 2020. רויטרס, רויטרס
סוגיית ההגירה תהיה מרכזית בבחירות. טראמפ בעצרת באוקלהומה, שבת/רויטרס, רויטרס

הצו של טראמפ תקף למחזיקי ויזות מסוג H-1B, שרבות מהן ניתנות לעובדי הייטק הודים. זה עשוי לפגוע בחברות בעמק הסיליקון, שעשו מיקור חוץ לחלק מהמשרות שלהן על מנת לשלם פחות לעובדים לא אמריקנים. בשנה שעברה, הוגשו 225 אלף בקשות על 85 אלף מקומות פנויים.

בנוסף לכך, הוקפאו רוב הוויזות מסוג H-2B המשמשות עובדים עונתיים, פרט למגזר החקלאי, תעשיית עיבוד המזון וגורמי מקצוע רפואיים. גם הנפקת ויזת J-1 לטווח קצר, קטגוריה הכוללת סטודנטים ומטפלים, תושעה, אך לא תכלול פרופסורים ומומחים. בהחלטה קיים סעיף המאפשר החרגות.

מארק קריקוריאן, מנכ"ל המרכז ללימודי הגירה, תומך במגבלות. "זה צעד אמיץ של ממשל טראמפ להגנה על משרותיהם של האמריקנים", אמר.

מנגד, האיגוד האמריקני לחירויות אזרחיות אמר כי הממשל מנצל את המגיפה כדי לשנות את חוקי ההגירה, תוך עקיפת הקונגרס.

עוד בוואלה!

המהפכה השמרנית טרם הושלמה: הקלף החדש-ישן של טראמפ בבחירות

לכתבה המלאה

סוגיית ההגירה צפויה להיות אחת המרכזיות בבחירות הקרובות לנשיאות, כפי שהייתה ב-2016. טראמפ הבטיח לבנות חומה בגבול עם מקסיקו, וחלקים ממנו הוקמו דרך תקציבים של הפנטגון. בשבוע שעבר עצר בית המשפט העליון את החלטת הממשל לבטל את התכנית להגנה על מהגרים צעירים - המכונים "החולמים" - בטיעון שהיא לא נעשתה כהלכה. הנשיא הבטיח לנסות זאת מחדש.

למדיניות החדשה של הממשל יש התנגדות גם בקרב עסקים רבים. "עם התאוששות הכלכלה, העסקים האמריקניים זקוקים להבטחות ליכולתם לגייס את כל כוח העבודה הדרוש", הזהירה לשכת המסחר מוקדם יותר החודש. "לכן, זה הכרחי שתהיה להם גישה לגיוס מבית ומרחבי העולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully