וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ השעה את ההגירה לארה"ב: "להגן על העובדים שלנו בזמן הקורונה"

23.4.2020 / 9:59

הנשיא חתם על צו, שימנע למשך 60 יום לפחות מכ-20 אלף איש בחודש להשיג גרין קארד, על רקע המגיפה. מתנגדיו מאשימים אותו בניצול המשבר לצרכים פוליטיים. מקורביו סיפרו כי הוא היה נחוש לחתום על הצו כדי לשלהב את תומכיו

צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ חתם הלילה (חמישי) על צו המגביל זמנית את ההגירה לארצות הברית, בטענה שהוא רוצה להגן על העובדים האמריקנים בזמן מגיפת הקורונה. ההחלטה היא בת 60 יום, שבסיומם היא תיבחן מחדש ועשויה להתארך. היא צפויה להיתקל באתגרים משפטיים.

מתנגדי המהלך רואים בו צעד פוליטי בשנת בחירות, שמנצל את משבר הקורונה לצורך יישום מטרתו ארוכת הטווח של הנשיא הרפובליקני לצמצום ההגירה, כחלק ממדיניות "אמריקה ראשונה".

"על מנת להגן על העובדים האמריקנים הנהדרים שלנו, חתמתי על צו מנהלי המשעה זמנית את ההגירה לארצות הברית. זה יבטיח שכל המובטלים האמריקנים מכל רקע שהוא יהיו הראשונים בתור עם פתיחתה המחודשת של הכלכלה שלנו", אמר הנשיא בתדרוך היומי שלו בבית הלבן על הקורונה. לדבריו, המהלך "ישמור על משאבי הבריאות שלנו עבור חולים אמריקנים" שנפגעו מהווירוס.

על פי הערכות המכון למדיניות הגירה מוושינגטון, ההחלטה של טראמפ עשויה למנוע מיותר מ-20 אלף איש להשיג גרין קארד, המאפשר תושבות קבע, בכל חודש. עם זאת, שירותי ההגירה האמריקניים בחו"ל ומבית נעצרו כמעט לחלוטין בגלל הקורונה, כך שלא ברורה מידת ההשפעה המידית של ההחלטה.

הדמוקרטים ופעילים למען ההגירה אמרו כי המדיניות החדשה היא ניסיון של טראמפ להסיט את תשומת הלב מתגובת הממשל שלו להתפרצות הקורונה. בארצות הברית יש את מספר מקרי המוות והנדבקים הגבוה ביותר בעולם - לפחות 821 אלף חולים ו-46 אלף מתים, לפי ספירה של סוכנות הידיעות רויטרס.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ נואם בבית הלבן, וושינגטון, 23 באפריל 2020. רויטרס
היה נחוש לחתום על הצו. טראמפ, הלילה/רויטרס

הצו ימנע את בואם של מהגרים על בסיס קשרים עסקיים ומשפחתיים, אולם הוא לא ישפיע על עובדים זמניים, כמו חקלאים, הנכנסים לארצות הברית על בסיס תכנית הוויזה H-1B. גם רופאים, אחיות ומומחי רפואה אחרים יוחרגו, כמו גם מהגרים אחרים שיגיעו למדינה על מנת לעשות עבודה "חיונית" במאבק בקורונה, כפי שייקבע על ידי הסוכנויות הפדרליות.

חריגים נוספים יהיו מהגרים הרוצים להשקיע במיזמים אמריקניים שיצרו או ישמרו על משרות של עובדים אמריקניים. גם בני זוג וילדים לא נשואים בני פחות מ-21 יוכלו לבקש מעמד של תושבי קבע על בסיס קשרי משפחה לאזרחים אמריקנים.

עומר ג'דוואת, האחראי על זכויות מהגרים באיגוד האמריקני לחירויות אזרחיות (ACLU) אמר כי הצו, אף שהוא מצומצם, "יגרום לכאב רב עבור משפחות ועובדים ברחבי המדינה".

עוד בוואלה!

האנשים "הבלתי-נראים" של העולם עלולים להפיץ את הקורונה

לכתבה המלאה
פועלי בניין משתתפים במחאה מחוץ לארמון במקסיקו סיטי, בדרישה מהממשל לסיוע כלכלי, לאחר שממשלת מקסיקו הכריזה על מצב חירום בריאותי והוציאה תקנות מחמירות להכיל את התפשטות נגיף הקורונה. 21 באפריל 2020. רויטרס, רויטרס
ההגירה לארה"ב נעצרה כמעט לחלוטין ממילא. פועלים במקסיקו סיטי/רויטרס, רויטרס

היועצים המשפטיים של הבית הלבן ניסחו לאורך היום את הצו, וגורמים בממשל אמרו כי טראמפ היה נחוש לחתום עליו עוד הלילה ולא להתעכב עד היום. רבים מהצעדים שלו לצמצום ההגירה מאז ניצחונו בבחירות ב-2016 הגיעו לבתי המשפט.

גורם המעורה בדיונים הפנימיים אמר כי המהלך נועד עבור בסיס התמיכה של טראמפ. "הוא רצה לעשות זאת לאורך כל הדרך, אבל עכשיו עם המגיפה הוא סוף סוף יכול לעשות זאת", אמר.

עורכי דין לענייני הגירה, המייצגים עסקים, אמרו כי הצו של טראמפ רק יפגע עוד יותר בכלכלה, כולל בענפים החיוניים למצב חירום בריאותי, כמו עיבוד מזון, אריזה, תובלה, סיעוד, טיפול בילדים, תקשורת וטכנולוגיה. רבים מהם מאוישים על ידי מהגרים ועל ידי בני משפחותיהם המגיעים להתאחד עמם בארצות הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully