וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ ישעה זמנית את ההגירה לארה"ב בשל מגיפת הקורונה

21.4.2020 / 9:26

המשבר הבריאותי והכלכלי שסוחף את ארה"ב אפשר לנשיא להגשים את אחת ממטרותיו המרכזיות, ויריביו הדמוקרטים גינו את המהלך. לדברי טראמפ, זה יגן על מיליוני אמריקנים, שאיבדו את פרנסתם בשל ההתפרצות

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר הלילה (שלישי) כי הוא ישעה את כל ההגירה לארצות הברית באופן זמני דרך צו נשיאותי, בתגובה למגיפת הקורונה, וכדי להגן על הכלכלה האמריקנית. המהלך, שעליו הכריז טראמפ בטוויטר, מממש למעשה את מטרתו ארוכות הטווח לצמצם את ההגירה לארצות הברית, תוך שהוא מנצל את המשבר הבריאותי והכלכלי שסחף את המדינה כתוצאה מהמגיפה.
.
כמה מיריביו הדמוקרטים של טראמפ גינו את הצעד, והאשימו אותו בהסחת דעת מתגובתו האטית והלקויה, לדבריהם, לנגיף. "בזמן שהמדינה שלנו נלחמת במגיפה, כשהעובדים מניחים את חייהם על הכף, הנשיא תוקף מהגרים ומאשים אחרים בכישלונות שלו", אמרה הסנאטורית איימי קלובשר, שפרשה מוקדם יותר השנה מהמרוץ הדמוקרטי.

טראמפ אמר כי הוא יגן על כוח העבודה האמריקני דרך השעיית ההגירה. מיליונים רבים איבדו את פרנסתם אחרי שחברות רבות פיטרו עובדים בהמוניהם בשל השבתת הכלכלה ברחבי המדינה, שנועדה להאט את התפשטות הנגיף.

"בשל המתקפה מהאויב הבלתי-נראה, כמו גם בשל הצורך להגן על המשרות של האזרחים האמריקנים הנהדרים שלנו, אחתום על צו נשיאותי שישעה זמנית את ההגירה לארצות הברית", כתב טראמפ בטוויטר. הבית הלבן סירב לפרט על הסיבות שהובילו להחלטתו של הנשיא, על התזמון שלה או על הבסיס החוקי שלה.

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ במהלך תדריך בנושא וירוס הקורונה בבית הלבן 18 באפריל 2020. רויטרס
טוען שהמגיפה עברה את השיא. טראמפ, הלילה/רויטרס

ההגירה לארצות הברית כמעט שנעצרה לחלוטין בעקבות סגירת הגבולות והאיסור על טיסות נכנסות, אך הסוגיה נותרה משמעותית עבור תומכיו של טראמפ, המחפש כהונה שנייה בנובמבר. אחת מהבטחות הבחירות המרכזיות שלו ב-2016 הייתה לצמצם את ההגירה דרך הקמת חומה גבול עם מקסיקו, ושלוש השנים הראשונות בנשיאותו הוקדשו למאבק בהגירה החוקית והלא חוקית.

טראמפ רוצה לחדש את הפעילות הכלכלית בארצות הברית, חרף אזהרות המומחים שחזרה מהירה מדי לשגרה תפגע במאבק בנגיף. המצב הכלכלי הטוב ששרר קודם למגיפה היה אחד מטיעוני המרכזיים של הנשיא לקראת נובמבר. נכון לאמש, מספר המתים מהקורונה בארצות הברית הגיע ל-42 אלף, והנדבקים ל-780 אלף - הגבוהים ביותר בעולם. יותר מ-22 מיליון בני אדם ביקשו דמי אבטלה בחודש שעבר, בעקבות פיטוריהם ההמוניים.

הנשיא טוען שהמגיפה כבר מעבר לשיאה והוא דוחף את המדינות השונות לבטל את המגבלות, תוך שהוא מעודד הפגנות נגד מושלים דמוקרטים.

עוד באמצע החודש שעבר השעתה ארצות הברית את כל שירותי הוויזה, הן עבור מהגרים ולא מהגרים, ברוב המדינות בעולם, בצעד שיכול להשפיע על מאות אלפי בני אדם. שירותי ויזה למצבי חירום עדיין נמשכים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully