וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון הבריאות העולמי: זינוק במקרי הקורונה באירופה אחרי ההקלות

בכיר בארגון האחראי על היבשת אמר כי ב-30 מדינות נרשמו עליות במספר הנדבקים, לראשונה זה כמה חודשים. ב-11 מהן, שאת שמותיהן לא פירט, המצב עשוי לצאת משליטה ללא פעולה מהירה. מנגד, הוא שיבח כמה מדינות, בהן את ישראל, על תגובה מהירה למוקדי התפרצות

צילום: רויטרס, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

(בווידאו: ארגון הבריאות העולמי: אם המגבלות יוסרו מהר מדי - ייתכן גל שני של קורונה)

אירופה חווה זינוק במספר מקרי הקורונה מאז שמדינות היבשת החלו בהקלות על המגבלות - כך הזהיר היום (חמישי) ארגון הבריאות העולמי. ראש אזור אירופה בארגון, האנס קלוגה, אמר לכתבים כי בשבועיים החולפים ראתה היבשת עלייה במספר המקרים השבועי לראשונה זה כמה חודשים. לדבריו, 30 מדינות היו עדות לגידול במספר מאובחנים בווירוס הקטלני.

"ב-11 מתוך המדינות הללו, קצב ההדבקה המואץ הוביל לזינוק מחדש משמעותי, וללא צעדי נגד מערכות הבריאות באירופה יידחקו פעם נוספת אל הקצה", הזהיר. הוא לא ציין את המדינות בשמותיהן או סיפק מספרים.

גרמניה, שהחלה בהקלות לפני כשבעה שבועות, היא אחת המדינות שסובלות מהתפרצות מחודשת משמעותית. ביום שלישי הוטל סגר בשני מחוזות במערב המדינה, שבהם חיים יותר מ-600 אלף איש, אחרי שיותר מ-1,500 עובדים במפעל בשר נדבקו בווירוס.

בנוסף לכך, גם פורטוגל הטילה בשלישי מגבלות חדשות בבירה ליסבון ובסביבותיה.

תאודרוס אדהנום, ראש ארגון הבריאות העולמי בתדרוך לעיתונאים בנושא וירוס הקורונה. 12 ביוני 2020.. רויטרס
"קצב ההדבקה המואץ הוביל לזינוק מחדש משמעותי". מנכ"ל הארגון אדהנום גברהיסוס/רויטרס

קלוגה אמר כי יחס הנדבקים של אירופה מול שאר העולם נמוך יותר מאשר בתחילת השנה, כשעתה מוקד המגיפה הוא יבשת אמריקה. עם זאת, היבשת ממשיכה לדווח על כ-20 אלף מקרים חדשים ו-700 מקרי מוות ביום.

במקביל, הוא שיבח את פולין, גרמניה, ספרד וישראל על תגובתן המהירה אחרי התפרצויות מקומיות בבתי ספר, מכרות ומפעלי מזון. "כשהיו מקבצי מקרים חדשים, נעשו התערבויות מהירות וממוקדות. אלו חדשות טובות", אמר.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully