וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: 1.4 מיליארד דולר מכספי הסיוע לקורונה - נשלח לאנשים מתים

26.6.2020 / 11:53

דוח ביקורת של הקונגרס גילה כי קרוב ל-1.1 מיליון צ'קים הועברו לאנשים שכבר לא בחיים. על אף שהממשל דורש בחזרה את הכסף, לא בטוח שיש לו עילה חוקית לכך. "מדובר בסכום גדול במיוחד כשהכלכלה שלנו בצניחה חופשית"

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

1.4 מיליארד דולר מכספי הסיוע הפדרליים לנפגעי מגיפת הקורונה הועברו לאנשים שאינם בחיים - כך פרסמה אתמול (חמישי) לשכת ביקורת הממשל, זרוע הביקורת של הקונגרס, בדוח על תכנית הממשל האמריקני. קרוב ל-1.1 מיליון מתוך 130 מיליון הצ'קים ששלח הממשל כחלק מחבילת הסיוע בגובה 2.4 טריליון דולר הגיעו לאנשים מתים.

אף שהממשל ביקש מקרובי המשפחה שלהם להשיב את הכסף, לא ברור אם הם אכן חייבים לעשות זאת. לחצים אגרסיביים להחזרת הכסף עשויים להיות הימור פוליטי רגיש מבחינת משרד האוצר, במיוחד משום שייתכן שחלק ממי שקיבל את כספי הסיוע מת בתחילת השנה מנגיף הקורונה.

ליסה גילברט, סגנית נשיאת הארגון "אזרח הציבור", אמר כי כשמיליארדי דולרים מוזרמים במהלך משבר שכזה, "דברים כאלו קורים" והכירה ברגישות של הנושא. עם זאת, היא הוסיפה כי "מדובר במספר גדול, במיוחד בזמן שהכלכלה שלנו בצניחה חופשית. זה הרבה כסף של משלמי המסים שהשימוש בו אינו מה שהיה אמור להיות".

הטעויות קרו בעיקר בשל פערים בדיווח המידע על המתים. מומחי מס סבורים כי הפער הזה כמעט בלתי-נמנע.

קברנים נושאים את ארון הקבורה של חולה קורונה. ניו יורק, ארצות הברית. 7 באפריל, 2020. AP
צוותים רפואיים נושאים ארון קבורה של חולה קורונה בניו יורק, אפריל/AP

החשיפה מצטרפת לגילויים אחרים על כך שרשתות מזון גדולות וחברות מסחר ציבוריות קיבלו הלוואות במסגרת תכנית החילוץ בגובה 670 מיליארד דולר שיועדה לעסקים קטנים שנפגעו מהמגיפה.
"לשכת הביקורת גילתה כי יותר מטריליון דולר מכספי משלמי המסים כבר הוקצו - כולל יותר ממיליארד דולר לאנשים מתים - עם מעט מאוד שקיפות", מסרה בהצהרה יו"ר ועדת הפיקוח והרפורמות בבית הנבחרים, קרוליין מלוני הדמוקרטית.

לפי הדוח, רשות המסים לא השתמשה ברישומי המתים כדי למנוע תשלומים לאנשים שאינם בחיים במהלך המשלוח הראשון מתוך השלושה של כספי הסיוע, בשל המסגרת החוקית שעל פיה היא עובדת. בחודש שעבר ביקשה הרשות בחזרה את הכספים, אך דוברי משרד האוצר ורשות המסים לא הגיבו אתמול על הדוח ולא הבהירו אם הבקשה נותרה על כנה.

עוד בוואלה!

ארה"ב: שני אנשי השירות החשאי נדבקו קורונה, מדינות הטילו מגבלות מחדש

לכתבה המלאה

חבילות הסיוע נשלחו בצ'קים, בהפקדות או בכרטיס חיוב מידי. כל מבוגר שהרוויח יותר מ-75 אלף דולר בשנה היה זכאי ל-1,200 דולר, והסכום הזה ירד בהרדגה עבור מי שמרוויח יותר, עד לרף של 99 אלף דולר.

נינה אולסון, מומחית מס, אמרה כי אין דבר בחוק המונע העברת כספים לאנשים שאינם בחיים או דבר המחייב להחזיר את התשלומים הללו. היא ציינה כי גם באתר של רשות המסים לא נכתב כי יש להשיב את הכספים על פי החוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully