וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ תקף את המפגינים נגד הרג פלויד בעצרת באריזונה: "אספסוף"

24.6.2020 / 9:49

בכנס הבחירות שקיים בפיניקס, אמר הנשיא הרפובליקני כי התנהגותם של המוחים היא הסיבה שאין לבחור ביריבו הדמוקרטי ביידן. "הבריונות של השמאל לא תכופף אותנו", הצהיר. הוא לעג לנגיף הקורונה, בעוד שמומחי הבריאות בממשל הזהירו מעלייה "מטרידה" במספר הנדבקים

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ יצא הלילה (רביעי) נגד המשתתפים בגל המחאות ברחבי המדינה בתגובה להרג ג'ורג' פלויד. בעצרת בחירות בכנסייה בפיניקס, בירת אריזונה, אמר טראמפ כי הוא מבטיח למנוע מ"האספסוף השמאלני" להביא את ארצות הברית למצב של כאוס. הנשיא האמריקני, שהעצרת הראשונה שקיים בטולסה שבאוקלהומה משכה מספר תומכים נמוך מהצפוי, נאם כעת מול קהל מריע של אלפי צעירים.

טראמפ הצביע על המפגינים שניסו להפיל את פסלו של הנשיא לשעבר אנדרו ג'קסון סמוך לבית הלבן בתחילת השבוע, כמו גם על ה"אזור האוטונומי" שעליו הכריזו המוחים בסיאטל, כסיבות להשאירו בתפקיד - ולא לבחור ביריבו מהמפלגה הדמוקרטית, סגן הנשיא לשעבר ג'ו ביידן. "זו לא התנהגות של תנועה פוליטית. זו התנהגות של דיקטטורים ואנשים שלא אוהבים את המדינה שלנו", אמר.

עצרת הבחירות של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. פיניקס, אריזונה. 24 ביוני 2020. AP
"הבריונות של השמאל לא תכופף אותנו". הנשיא טראמפ בעצרת באריזונה/AP

אף על פי שאמריקנים רבים תוקפים את הנשיא על הטיפול בהפגנות האלימות, אמר טראמפ כי המוחים נגד גזענות ואכזריות משטרתית "שונאים את ההיסטוריה שלנו, שונאים את הערכים שלנו - ושונאים את כל מה שאנחנו מוקירים כאמריקנים". הנשיא הוסיף כי "הבריונות של השמאל לא תכופף אותנו".

מחוץ לכנסייה שבה נאם טראמפ, פיזרו כוחות המשטרה מאות מפגינים שצעדו בשטחו של מה שכינו "אזור חופש הביטוי". משטרת פיניקס הכריזה על המחאה כבלתי חוקית לאחר שנחסמו רחובות, והשתמשה באמצעים לפיזור הפגנות כדי להרחיק את ההמון מהכנסייה.

עוד בוואלה!

טראמפ הבטיח "מיליון" תומכים, אבל "הנערים של אמריקה" השאירו את האולם ריק

לכתבה המלאה
עצרת הבחירות של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. פיניקס, אריזונה. 24 ביוני 2020. רויטרס
אלפי צעירים הגיעו לתמוך. כנס הבחירות בפיניקס/רויטרס

טראמפ, שניצח בפער קטן באריזונה בבחירות 2016, מנסה להדק את אחיזתו במדינה. זאת, לאחר שסקרי דעת הקהל הראו כי יריבו ביידן הוא דווקא זה שמוביל באריזונה בבחירות הקרובות לנשיאות.

מוקדם יותר, הנשיא הרפובליקני ביקר בחלק שנבנה לאחרונה בגבול עם מקסיקו, בסן לואיס שבאריזונה, וחתם בשמו על לוח שמנציח את הקילומטר ה-200 שנבנה בחומה. התחייבותו לבניית חומת ההפרדה בגבול הייתה אחת מהסיבות שהביאו לזכייתו של טראמפ בבחירות לנשיאות בשנת 2016.

באריזונה נרשם זינוק במספר הנדבקים בנגיף הקורונה בימים האחרונים, עם 3,500 מקרים ביום שלישי. הנשיא ויועציו מתעלמים בגדול מהחששות לקיים אירועים פוליטיים בזמן שמספר הנדבקים ממשיך לטפס ברחבי המדינה.

טראמפ אמר לתומכיו בפיניקס כי הנגיף, שמקורו בסין, ידוע בשום רבים, כמו "קונג פלו", תיאור שלפי מתנגדי הנשיא הוא גזעני.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בביקור בחומה בגבול מקסיקו, אריזונה. 24 ביוני 2020. רויטרס
מציין את הקילומטר ה-200 בחומה בגבול מקסיקו. טראמפ בביקור באריזונה/רויטרס

מספר הנדבקים והמתים מקורונה בארצות הברית הוא הגבוה ביותר בעולם, וטראמפ טוען שזה נובע מהבדיקות הרבות שעושות הרשויות - ולכן יש לצמצם אותן. עם זאת, ארבעה בכירים בכוח המשימה המיוחד שהקים הבית הלבן אמרו אתמול כי הוא לא הנחה אותם להפחית בבדיקות.

הבכירים, אנתוני פאוצ'י, מנהל המכון הלאומי לאלרגיה ומחלות זיהומיות, סטיבן האן, נציב מנהל המזון והתרופות האמריקני, רוברט רדפילד, מנהל המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן, וברט גיריור, סגן שר משרד הבריאות ושירותי האנוש של ארצות הברית - כולם סתרו את דברי הנשיא בפני הוועדה לאנרגיה ומסחר של הקונגרס.

פאוצ'י אמר גם כי ארצות הברית חווה עלייה מטרידה מכמות ההדבקות בכמה מדינות ובהם טקסס, פלורידה ואריזונה. לדבריו, אחת הסיבות לכך שכמות ההדבקות עלו במדינות אלה הייתה עלייה בהתפשטות הנגיף בתוך הקהילה. הוא גם הוסיף כי פיתוח חיסון לקורונה הוא "לא שאלה של אם, אלא מתי", והביע תקווה כי הוא יושלם עד לסוף השנה.

(עדכון ראשון: 4:13)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully