וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ הבטיח "מיליון" תומכים, אבל "הנערים של אמריקה" השאירו את האולם ריק

הנשיא ואנשי הקמפיין שלו הבטיחו שהמונים יגיעו לעצרת הראשונה שלו אחרי חודשים, אך הוא נאלץ לבטל נאום פתוח ומושבים רבים באולם היו לא מאוישים. לכך תרמו, לפחות באופן חלקית, צעירים שנרשמו לכינוס - אך לא התכוונו להגיע

צילום: רויטרס

העצרת של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בטולסה, אוקלהומה, משכה רק שבריר ממספר הצופים שציפו לו בקמפיין. לכך, אחראים במידה מסוימת, נערים שהחליטו לרכוש כרטיסים לכינוס הפוליטי הראשון של הנשיא זה כמה חודשים - ללא כוונה להופיע.

הקמפיין התנהל ברשתות החברתיות, כמו טיקטוק, אינסטגרם וטוויטר, וחלק ממי שהצהיר על כוונתו להגיע לאירוע חתם עם שמות או כתובת מייל מזויפים. היוזמה התפשטה בקרב צעירים, במיוחד אצל חובבי מוסיקת פופ קוריאנית. בסרטונים שהופצו בטיקטוק נראו נערים רוקדים מול צילומי מסך להזמנותיהם לעצרת של טראמפ. רבים מהם התנגנו לצלילי השיר "מקרנה", והתופעה צברה תאוצה ברשת.

תומכי נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בעצרת בטולסה, אוקלהומה, 20 ביוני 2020. רויטרס
לא הגיעו בהמוניהם. תומכי טראמפ באולם, היום/רויטרס

טראמפ התרברב לפני העצרת שכמיליון איש חתמו על רצונם להגיע, הרבה מעבר לתכולת האולם, שבו 19 אלף מושבים. הנשיא תכנן לשאת נאום בפני הקהל הרב שהיה אמור להצטופף מחוץ לאולם, אך כמה אלפים בלבד הגיעו וטראמפ ביטל את התכנית. בקמפיין שלו האשימו "מפגינים קיצונים, שתודלקו על ידי סיקור תקשורתי אפוקליפטי במשך שבוע".

"הילדה שלי בת ה-16 וחבריה בפארק סיטי שביוטה קנו מאות כרטיסים", כתב האסטרטג הפוליטי סטיב שמידט, שעבד עבוד הנשיא ג'ורג' וו. בוש והסנאטור ג'ון מקיין, שניהם רפובליקנים. "הנערים של אמריקה עבדו עליך", הטיח בטראמפ.

אלייז'ה דניאל, מוסיקאי רחוב המכונה ליל פאג, החל לבקש מתומכיו בטיקטוק להזמין כרטיסים לעצרת ולהפיץ זאת. "זה אדיר לראות את הדור הזה קם והופך ליצירתי במאבק עבור מה שהוא מאמין בו", אמר בריאיון, שבו הודה למעריצי מוזיקת קיי-פופ על הרעיון.

לא רק צעירים השתתפו במאמצים האלו. מארי ג'ו לאופ, שמכנה את עצמה "סבתא טיקטוק", אמרה כי העצרת הייתה "סטירה בפני הקהילה השחורה". היא אמרה לעוקביה כי הקמפיין של טראמפ מציע שני כרטיסים חינם עבור כל מספר סלולרי, וקראה להם לחתום ואז להשיב למסרונים "הפסיקו". היא זכתה ליותר מ-700 אלף לייקים והפוסט שלה שותף יותר מ-135 אלף פעמים.

עוד בוואלה!

טראמפ הגיע לכנס בחירות ראשון מאז הקורונה ללא מסיכה: "נאט את הבדיקות"

לכתבה המלאה

מבט מתוך האולם הריק

בקמפיין של טראמפ התגוננו ואמרו כי הזמנת כרטיסים ברשת אין משמעותה קניית כרטיס לאירוע, וכי הכרטיס מונפק רק במקום. "אנשי השמאל תמיד חושבים את עצמם לחכמים", אמר טים מורטו, דובר של הקמפיין. "אנחנו מודים להם על המידע ליצירת קשר".

בשבוע שעבר הצהיר מנהל הקמפיין של טראמפ, בריאן פרקסלה, שטולסה מייצגת את "צבר המידע ומספר החתימות על הגעה לאירוע הגדולים ביותר אי פעם פי עשרה". המידע משמש את הקמפיין עבור פרסומות ייעודיות, והוא עשוי, במקרה זה, להתברר כלא רלוונטי לאור קמפיין הרשת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully