וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: הנחיתי לעצור את כל מי שיהרוס פסלים

23.6.2020 / 14:52

נשיא ארה"ב אמר כי העונש למי שישחית או יהרוס מונומנטים ואתרי הנצחה אחרים הוא עד עשר שנות מאסר. זאת אחרי שמפגינים הפילו או ניסו להפיל בשבועות האחרונים פסלים של דמויות המזוהות עם הקונפדרציה והעבדות, בין היתר פסל של הנשיא אנדרו ג'קסון ליד הבית הלבן

צילום: רויטרס, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הזהיר היום (שלישי) כי מי שיהרוס מונומנטים בשטחים פדרליים עשוי להיעצר ולהישלח למאסר. האיום שלו נשלח שעות אחרי שמפגינים ניסו להפיל פסל של הנשיא לשעבר אנדרו ג'קסון ליד הבית הלבן.

טראמפ זועם לאור התגברות המעשים נגד פסלים כאלו, רבים מהם מנציחים גנרלים של הקונדפרציה מזמן מלחמת האזרחים. אלו הפכו מטרה עבור המפגינים בשבועות האחרונים שבהם נערכת מחאה נגד גזענות ואלימות המשטרה, שהחלה לאחר הרג ג'ורג' פלויד.

"הנחיתי את הממשל הפדרלי לעצור את כל מי שישחית או יהרוס כל מונומנט, פסל או כל רכוש פדרלי אחר בארצות הברית", כתב טראמפ בטוויטר, שלדבריו העונש על כך יהיה עד עשר שנות מאסר על פי חוק לשימור הזיכרון של יוצאי המלחמה וחוקים אחרים בנושא. לדבריו, "יהיה לכך תוקף מידי, אבל ייתכן שייעשה שימוש רטרואקטיבי על ההרס או הוונדליזם שכבר נעשה. לא יהיו יוצאי דופן!".

פסל של נשיא ארה"ב לשעבר, אנדרו ג'קסון, שמפגינים ניסו להפיל בפארק לפאייט בוושינגטון, 23 ביוני 2020. רויטרס, רויטרס
מפגינים מנסים להפיל את פסלו של אנדרו ג'קסון, הלילה/רויטרס, רויטרס

בהפגנה הלילה, פונו כמה מאות מפגינים על ידי לפחות מאה אנשי ביטחון, לאחר שהמפגינים השליכו חבלים מסביב לפסלו של הנשיא לשעבר כדי להפילו. ג'ונסון, הנשיא השביעי של ארצות הברית שאת פסלו ניסו המפגינים להפיל, היה בעצמו בעלים של עבדים ואישר את הרחבת העבדות אל טריטוריות שבהן לא היתה נהוגה עבדות קודם לכן. הוא אף התנגד לכל הקריאות לביטול העבדות שהיו בעת שלטונו. בנוסף לשתי הכהונות שלו כנשיא, הוא היה חבר בבית הנבחרים של ארצות הברית ובסנאט.

טראמפ תקף את המפגינים בטוויטר וכתב כי "אנשים רבים נעצרו בוושינגטון בגין ההשחתה המחפירה של הפסל המרהיב של אנדרו ג'קסון, בנוסף להשחתת כנסיית סנט ג'ון מעבר לרחוב. עשר שנות מאסר לפי חוק שימור הזיכרון. היזהרו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully