וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עימותים מול הבית הלבן: מפגינים ניסו להפיל את פסלו של הנשיא לשעבר ג'קסון

הפסל המוקדש לנשיא האמריקני השביעי עמד במוקד לילה נוסף של מהומות בוושינגטון. המשטרה פינתה את המוחים מהפארק הסמוך לבית הלבן, תוך שימוש באמצעים לפיזור הפגנות. "הם לקחו את החוק לידיים", טענו מפגינים. ראשת העיר סיאטל הודיעה שתפעל לסגירת ה"אזור ללא משטרה" בעיר

צילום: רויטרס, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

(בווידאו: מפגינים שרפו פסל של אלברט פייק, גנרל בצבא הקונפדרציה)

מפגינים ניסו להפיל הלילה (שלישי) את פסלו של הנשיא השביעי של ארצות הברית אנדרו ג'קסון, המוצב בפארק לאפייט הסמוך לבית הלבן בוושינגטון. המפגינים מחו על הגזענות בארצות הברית, בעקבות מותו של ג'ורג' פלויד. המשטרה הגיבה בתרסיס פלפל כדי לפזר את ההפגנות החדשות שפרצו בוושינגטון.

ההפגנות שהתחדשו הלילה, מצטרפות לגל ההפגנות בפריסה ארצית, הקוראות לצדק גזעי בארצות הברית מאז מותו של ג'ורג' פלויד בחודש שעבר במיניאפוליס. בהפגנה הלילה, פונו כמה מאות מפגינים על ידי לפחות מאה אנשי ביטחון, לאחר שהמפגינים השליכו חבלים מסביב לפסלו של הנשיא לשעבר כדי להפילו.

מפגינים רבים התלוננו על אלימות קשה שהפעילה המשטרה, במהלך הניסיונות למנוע את הפלת הפסל ולדחוק את המפגינים מהפארק. "המשטרה תקפה אותנו. הם לקחו את החוק לידיים", סיפר ריימונד ספאין, מפגין שחור בן 52, בעודו מנקה את עיניו במי מלח.

פסל של נשיא ארה"ב לשעבר, אנדרו ג'קסון, שמפגינים ניסו להפיל בפארק לפאייט בוושינגטון, 23 ביוני 2020. רויטרס, רויטרס
מפגינים קושרים חבלים לפסלו של נשיא ארה"ב לשעבר, אנדרו ג'קסון/רויטרס, רויטרס

טראמפ תקף את המפגינים בטוויטר וכתב כי "אנשים רבים נעצרו בוושינגטון בגין ההשחתה המחפירה של הפסל המרהיב של אנדרו ג'קסון, בנוסף להשחתת כנסיית סנט ג'ון מעבר לרחוב. עשר שנות מאסר לפי חוק שימור הזיכרון. היזהרו".

ג'ונסון, הנשיא השביעי של ארצות הברית שאת פסלו ניסו המפגינים להפיל, היה בעצמו בעלים של עבדים ואישר את הרחבת העבדות אל טריטוריות שבהן לא היתה נהוגה עבדות קודם לכן. הוא אף התנגד לכל הקריאות לביטול העבדות שהיו בעת שלטונו. בנוסף לשתי הכהונות שלו כנשיא, הוא היה חבר בבית הנבחרים של ארצות הברית ובסנאט.

עוד בוואלה!

פסל של תאודור רוזוולט יוסר ממוזיאון בניו יורק: "סמל לגזענות"

לכתבה המלאה
פסל של נשיא ארה"ב לשעבר, אנדרו ג'קסון, שמפגינים ניסו להפיל בפארק לפאייט בוושינגטון, 23 ביוני 2020. רויטרס, רויטרס
עימותים בין המשטרה למפגינים בפארק/רויטרס, רויטרס

מוקדם יותר החודש, השוטרים פינו הפגנת מחאה שלווה באותו הפארק, כמה רגעים לפני שטראמפ חלף דרכו, בדרך מהבית הלבן לצילום בכנסייה היסטורית שנפגעה מהצתה לילה קודם לכן.

טראמפ העביר הנחיות בוטות למנהיגים המקומיים המתמודדים עם הפגנות נגד אכזריות המשטרה, ואמר לרשויות כי עליהם "לשלוט ברחובות". הוא איים כי אם לא ישתלטו על הרחובות, הוא יפרוס כוחות צבא כדי לדכא את המהומות. בנוסף לכך, איים טראמפ להפעיל את "חוק ההתקוממות", שבו השתמשו לעיתים רחוקות בלבד, ומשמעותו פריסת כוחות הצבא על אדמת ארצות הברית.

אזור בעיר סיאטל, שמפגינים השתלטו עליו והכריזו עליו כ"אזור ללא משטרה". 23 ביוני 2020. רויטרס, רויטרס
ה"אזור ללא משטרה" בסיאטל/רויטרס, רויטרס

בתוך כך, ראשת העיר סיאטל ג'ני דורקן הודיעה הלילה שבכוונתה לפעול לסיום שליטת המפגינים באזור נרחב בעיר שבמדינת וושינגטון. זאת לאחר שני מקרי ירי שאירעו בסוף השבוע באזור שננטש על ידי המשטרה. מפגינים השתלטו על האזור, במהלך ההפגנות שנערכו לאחר מותו של פלויד, והכריזו עליו כ"אזור ללא משטרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully