וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חלוקת הכסף הקטארי בעזה החלה; הפלגים מאיימים: "מוכנים להגיב על הסיפוח"

לפחות 100 אלף משפחות נזקקות ברצועת עזה יזכו לסיוע הכספי מבעלת הברית של חמאס, לאחר עיכוב באישור העברת הכסף. הארגונים החמושים ברצועה נערכים לצעדיה של ישראל לקראת 1 ביולי ומזהירים כי "יש תיאום מלא בין כל הארגונים בנוגע לתגובה למעשי ישראל"

אתר רשמי

(בווידאו: תקיפת חיל האוויר ברצועת עזה לאחר ירי הרקטות, 26 ביוני)

מאות משפחות ברצועת עזה החלו לקבל היום (שבת) כסף במסגרת הסיוע שהעבירה קטאר לרצועת עזה. כל משפחה קיבלה מאה דולרים, כחלק מ- 30 מיליון הדולר שהעבירה הנסיכות לרצועה. גורם רשמי של חמאס מסר כי שליש מהסכום יונק לכ-100 אלף משפחות נזקקות. מאות פלסטינים התייצבו הבוקר בתורים ארוכים מול משרדי הדואר ברצועת עזה כדי לזכות בהקצאה.

בתוך כך, מקורות בפלגי ההתנגדות מסרו היום לסוכנות אל-קודס כי הזרועות הצבאיות של הפלגים בעזה החלו לנקוט בצעדים אזוריים, כהכנה לתגובה על כל צעד ישראלי מעשי ביישום תכנית הסיפוח. ביום שלאחר ירי הרקטות משטח הרצועה לעבר ישראל, מסרו הפלגים כי צווים הוצאו להנהגת הזרועות הצבאיות כדי להתכונן לתגובה לתוכנית - ו"להפוך את השולחן בפני ישראל במקרה שיוכרז מעשית על יישומה".

הגורמים מסרו לאל-קודס כי "קיים תיאום בין הפלגים להתוויית תכנית תגובה על הסיפוח והמגעים מתקיימים במסגרת חמ"ל הפלגים. יש תיאום מלא עם חמאס והפלגים הנוספים לגבי הצעדים שיש לנקוט בהם".

פלסטינים בתור לחלוקת כספים של קטאר ברצועת עזה 9 בנובמבר 2018. רויטרס
חלוקת כסף מקטאר ברצועת עזה, בשנה שעברה/רויטרס

מטוסי קרב של צה"ל תקפו אמש יעדים של ארגון חמאס בדרום רצועת עזה. זאת, לאחר שמוקדם יותר זוהו שני שיגורים משטח הרצועה לעבר ישראל. לא נגרם נזק ולא היו נפגעים כתוצאה מירי הרקטות. לפי דיווחים פלסטיניים, תקיפת חיל האוויר גרמה נזק לאחד הבתים. בתגובה, חמאס הבהירו כי "התוקפנות רק מגדילה את התעקשות להתנגד לסיפוח הגדה המערבית".

דובר צה"ל הודיע כי יעדי התקיפה היו סדנה לייצור רקטות ותשתיות לייצור אמצעי לחימה. "צה"ל רואה בחומרה רבה כל פעילות חבלנית לעבר שטח ישראל וימשיך לפעול ככל שיידרש נגד ניסיונות לפגיעה באזרחי ישראל", נכתב.

עוד בוואלה!

בתגובה לשיגור הרקטות: צה"ל תקף יעדי חמאס ברצועת עזה

לכתבה המלאה
הפגנה נגד הסיפוח ברצועת עזה, 27 ביוני 2020. רויטרס
הפגנה של תומכי חמאס ברצועת עזה נגד תכנית הסיפוח, היום/רויטרס

עוד נמסר כי "חמאס נושא באחריות לנעשה ברצועת עזה וממנה, והוא יישא בהשלכות לפעולות הטרור נגד אזרחי ישראל". מדיווחים פלסטיניים עלה כי התקיפה גרמה נזק לבית שנבנה בתמיכת קטאר למען משפחות עניות.

חמאס הגיב על התקיפה, והבהיר כי היא רק תגדיל את התעקשות העם הפלסטיני להתנגד לתכנית הסיפוח בגדה המערבית. "ההפצצה הישראלית בעזה היא תוקפנות מתחדשת על הרצועה והיא המשך לתוקפנות על עמנו בירושלים ובגדה המערבית. התוקפנות לא תשבור את הרצון, העמידה האיתנה והמאבק בקרב עמנו", הודיע דובר הארגון, חאזם קאסם.

  • עוד באותו נושא:
  • רצועת עזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully