וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדלשטיין: "נוכל לבצע מאה אלף בדיקות קורונה ביום לקראת החורף"

שר הבריאות הזהיר מפני חגיגות שמחת תורה, שאותן הגדיר כ"סכנה נוראית", ואמר כי האינדיקציות לגבי הירידה בתחלואה הן אמיתיות. עם זאת, הוא התריע מפני יציאה מהירה מידי מהסגר: "הטעות החמורה ביותר שאנחנו יכולים לעשות היא פתיחה לא זהירה"

בווידאו: תדרוך לתקשורת שר הבריאות ומנכ"ל משרד הבריאות/לע"מ

שר הבריאות יולי אדלשטיין העריך היום (רביעי) כי עד החורף תגיע מדינת ישראל ליכולת ביצוע של כמאה אלף בדיקות קורונה מידי יום. "באמצעות מספר שיטות אנחנו מגיעים לטכנולוגיות שיאפשרו בדיקות בו זמנית של עשרות דגימות וזה ישפר את הקצב ויביא אותנו ליכולת של מאה אלף בדיקות ביום לקראת עונת התחלואה", אמר אדלשטיין בהצהרה לתקשורת.

"היכולת לבצע כמות גדולה של בדיקות בקצב מהיר זה מה שמבדיל בין משק סגור וערים סגורות, לבין מצב של מוסדות ומסחר פתוחים", הוסיף. הוא הבהיר כי האינדיקציות לגבי הירידה בתחלואה הן אמיתיות, אך "הטעות החמורה ביותר שאנחנו יכולים לעשות היא פתיחה לא זהירה של המשק", אף הזהיר מחגיגות שמחת תורה, ואמר כי השנה מדובר ב"סכנה נוראית".

את הדברים אמר השר במסיבת עיתונאים במרכז הרפואי שיבא בתל השומר. בתוך כך, משרד הבריאות עדכן הבוקר כי 4,674 בני אדם אובחנו בקורונה ביממה החולפת - בכ-44 אלף בדיקות. בכך, עלה מספר הנדבקים המאומתים בישראל ל-278,585.

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, 12 בינואר 2020. ראובן קסטרו
אדלשטיין/ראובן קסטרו

אתמול התקבלו תוצאות עבור 44,635 בדיקות, כשאחוז החיוביים לנגיף הוא 10.5%. נתוני הבדיקות ותוצאותיהן אינם סופיים ועשויים להשתנות בעדכוני משרד הבריאות הבאים.

בכך, עלה מספר החולים הפעילים בישראל על 63,305, מהם כ-1,612 מאושפזים בבתי החולים, כשמתוכם 223 מונשמים ו-855 חולים קשה. נכון להיום, מתו 1,803 בני אדם מנגיף הקורונה בישראל.
לאור המשך התפשטות התחלואה, קבינט הקורונה יתכנס בשבוע הבא ביום שלישי.

עוד בוואלה!

חשש בחברה הערבית מיציאה מהסגר: "אם נחזור ונחגוג - הכול ירד לטמיון"

לכתבה המלאה

אתמול, אמר ממונה הקורונה פרופ' רוני גמזו, כי למרות שנרשמת ירידה בשיעור החיוביים לנגיף, לא ניתן לדעת בוודאות שמדובר במגמה. "בגלל שמדובר בימי החג, אנחנו לא משוכנעים שישנה מגמת ירידה בכל הארץ, לא ניתן לומר את זה בוודאות. נדע יותר טוב אחרי סוף השבוע הקרוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully