וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: שוקל להעביר את סמכויות קטיעת שרשרת ההדבקה לרשויות המקומיות

עודכן לאחרונה: 7.10.2020 / 17:08

רה"מ אמר בשיחה עם ראשי ערים כי יבחן העברת סמכויות נוספות לרשויות, הציע לערוך בדיקות בכניסה לים המלח ובאילת כתנאי לכניסת תיירים לעיר, וקרא לשיח פתוח בין המשטרה והחרדים. ראש המל"ל קרא להימנע מחגיגות שמחת תורה. גורם ביטחוני: הרשויות גם כך כבר מעורבות בעשייה

בווידאו: אדלשטין אומר שחגיגות שמחת תורה השנה הן סכנה/צילום: לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (רביעי) כי הוא מעוניין לבחון באופן מידי מתן סמכויות לבידוד ולקטיעת שרשראות ההדבקה לרשויות המקומיות. בשיחה שקיים נתניהו עם ראשי ערים ברחבי הארץ בהשתתפות השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה וראש המל"ל מאיר בן שבת אמר נתניהו כי "אנחנו נמצאים כרגע בתהליכים מואצים להשלמת מערכת מידע מסונכרנת במרכז השליטה והדבר הזה אמור לתת לכם את כל מה שצריך לשם כך. אם ניתן לגייס אתכם מה טוב".

עם זאת, גורם ביטחוני אמר על דברי נתניהו כי "הרשויות המקומיות מעורבות כבר היום בקטיעת שרשראות ההדבקה. כל מודל החקירות האפידימיולוגיות של פיקוד העורף בנוי על הפעלה של הרשויות המקומיות. נכון להיום ישנם קרוב ל-1,000 מתשאלים ברשויות המקומית שמקבלים כלים והדרכה מפיקוד העורף. לדוגמא, המוקד שהוקם בתל אביב הוא של פיקוד העורף עם מתשאלים שהם עובדים של עיריית תל אביב".

שיחת וידאו של ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ראשי ערים ברחבי הארץ, בהשתתפות ראש המל"ל מאיר בן שבת והשר לבטחון פנים אמיר אוחנה. 7 באוקטובר 2020. ללא, צילום מסך
בתהליכים מואצים להשלמת מערכת מידע מסונכרנת. נתניהו בשיחה עם ראשי הרשויות/צילום מסך, ללא

כל ראשי הערים הביעו את תמיכתם במתווה הרמזור ודרשו להעביר יותר סמכויות לראשי הערים. בנוסף, הם ביקשו להעביר אליהן מידע על הדבקות ממשרד הבריאות. נתניהו אמר בפגישה כי הוא יזמין את חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין-מכבים-רעות, לשמש כמשקיף בקבינט הקורונה. "זה יעזור בתיאום בינינו וזה בהחלט חשוב. לא לכל הפגישות אבל בכל דבר שנוגע לשלטון המקומי אני חושב שזה דבר מתבקש", אמר.

בישיבה נדון גם נושא העימותים בין המשטרה לאוכלוסייה החרדית. השר לביטחון פנים, אמיר אוחנה, טען ששוטרים מנסים להימנע מהעימותים. "באמת מאות רבות של מקרים פוזרו התקהלויות, ללא אמצעים ואף אחד לא שמע על זה, כי האזרחים נשמעו לשוטרים, אבל כשהאזרחים לא נשמעת לשוטרים, המשטרה לא יכולה שלא לאכוף את החוק", אמר אוחנה.

נתניהו קרא להידברות בנושא. "אני בטוח שקיים שיתוף פעולה אצלך, השר לביטחון פנים, וגם אצל ראשי הרשויות החרדיות. אני אמרתי לך אתמול שצריך לקיים עכשיו מפגש דיגיטלי או מפגש בחדר גדול, המפקדים עם ראשי הרשויות - שיח פתוח - לראות איך אפשר לשפר את הדבר הזה, למנוע את ההתנגשויות האלה, כי כל מי שכאן מעוניין בזה", אמר נתניהו.

ראש פורום הערים החרדיות וראש עיריית ביתר עילית מאיר רובינשטיין גינה את "האלימות משני הצדדים", והביע צער על האלימות דווקא בתקופת החגים. גם הוא קרא לכנס את ראשי הקהילות לשולחן עגול עם ראשי הרשויות החרדיות והשר לביטחון פנים.

בנוסף, בן שבת הנחה את ראשי הערים למנוע חגיגות שמחת תורה בערים, לא לקיים הקפות ולמצוא תחליפים כמו משאיות שבהן יעבירו ספרי תורה.

עוד בוואלה!

חשש בחברה הערבית מיציאה מהסגר: "אם נחזור ונחגוג - הכול ירד לטמיון"

לכתבה המלאה

הצעה להצלת התיירות לים המלח ואילת

נתניהו התייחס בשיחה גם לנושא התקציבים ברשויות הערביות, ואמר כי תקצוב תכנית למיגור הפשיעה במגזר הערבי "מחכה לדיוני התקציב".

בנוסף, הוא אף הנחה לקדם מיזם של בדיקות מהירות שייערכו בכניסה למתחם המלונות בים המלח ובאילת, כדי לאפשר הגעה של תיירות פנים, והענקת מעמד מיוחד לאזורים אלה. "פה יש בידוד גאוגרפי יחסית קל, ואם היינו יכולים לעשות מהלך של בדיקות יחסית מהירות בכניסה לים המלח למתחם המלונות ולכניסות לאילת, אני חושב שהדבר הזה יכול לפתור הרבה מאוד בעיות", אמר נתניהו.

שי חג'ג', יו"ר מרכז המועצות האזוריות וראש המועצה האזורית מרחבים, קרא לאפשר בדומה בדיקות מהירות בשלל מוקדי תיירות, "כפי שמאפשרים לטסים לחו"ל". לדבריו, "אין סיבה לאפשר טיסות ליוון ולא לאפשר תיירות פנים תחת המגבלות, עם הצגת תוצאת בדיקה שלילית. כך נעודד את תיירות הפנים ונניע שוב את הכלכלה". נתניהו השיב לו כי יבחן את הנושא בחיוב.

שר הבריאות יולי אדלשטיין קיים ביקור עבודה במפקדה המשימתית לקטיעת שרשרת ההדבקה בבסיס פיקוד העורף. 7 בספטמבר 2020. תומר אפלבאום , הארץ- פול רשמי, אתר רשמי
"חגיגות שמחת תורה השנה - סכנה נוראית". אדלשטיין/אתר רשמי, תומר אפלבאום , הארץ- פול רשמי

בתוך כך, שר הבריאות יולי אדלשטיין העריך היום כי עד החורף תגיע מדינת ישראל ליכולת בדיקת קורונה של כמאה אלף דגימות ביום. "באמצעות מספר שיטות אנחנו מגיעים לטכנולוגיות שיאפשרו בדיקות בו זמנית של עשרות דגימות וזה ישפר את הקצב ויביא אותנו ליכולת של מאה אלף בדיקות ביום לקראת עונת התחלואה", אמר בהצהרה לתקשורת, "היכולת לבצע כמות גדולה של בדיקות בקצב מהיר זה מה שמבדיל בין משק סגור וערים סגורות, לבין מצב של מוסדות ומסחר פתוחים". גם אדלשטיין הזהיר מחגיגות שמחת תורה, ואמר כי השנה מדובר ב"סכנה נוראית".

  • עוד באותו נושא:
  • קורונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully