וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גמזו: הסגר אפקטיבי, רואים סימני ירידה בתחלואה בקורונה

עודכן לאחרונה: 6.10.2020 / 17:13

ממונה הקורונה הדגיש כי למרות שמספר המאובחנים היומי נמוך יותר, אי אפשר לקבוע בוודאות כי זו המגמה. לדבריו, ניתן יהיה להעריך את המצב טוב יותר אחרי סוף השבוע הקרוב. על הפרת ההנחיות מצד השרה גמליאל אמר: "הכללים חלים עליה כפליים, הנזק הוא סדיקת האמון בחברה"

בווידאו: גמזו אומר שהסגר אפקטיבי/צילום: לע"מ, עריכה: איתי עמרם

ממונה הקורונה פרופ' רוני גמזו אמר היום (שלישי) כי למרות שנרשמת ירידה בשיעור החיוביים לנגיף הקורונה, לא ניתן לדעת בוודאות שזו המגמה. "בגלל שמדובר בימי החג, אנחנו לא משוכנעים שישנה מגמת ירידה בכל הארץ, לא ניתן לומר את זה בוודאות", מסר בתדרוך עיתונאים בשידור חי בפייסבוק. "נדע יותר טוב אחרי סוף השבוע הקרוב".

גמזו הוסיף כי הסגר הכללי שהוטל על הציבור בתקופת החגים הוא אפקטיבי. "אנו בודקים את רמות התנועה בכל היבט שהוא, ורואים ירידה. אמנם לא ברמה שווה למרץ ואפריל, אך ישנה ירידה", אמר. "בכל חברה שהיא, גם בחברה החרדית וביישובים ערביים, יש הקפדה על ההנחיות".

"חלק מההמלצות שלי לקבינט הם לזהות מוקדי תחלואה שקשה להם, שם מקדם ההדבקה יורד יותר לאט", אמר. "אנחנו עדיין נמצאים בתנאי סגר, ואני מצפה שמקדם ההדבקה ימשיך לרדת. אבל הוא באמת תלוי בכולנו, בדרך שאנחנו נשמעים להוראות".

פרויקטור הקורונה רוני גמזו קיים ביקור עבודה במפקדה המשימתית לקטיעת שרשרת ההדבקה בבסיס פיקוד העורף. 7 בספטמבר 2020. תומר אפלבאום , הארץ- פול רשמי, אתר רשמי
"לא משוכנעים שיש מגמת ירידה בתחלואה". גמזו/אתר רשמי, תומר אפלבאום , הארץ- פול רשמי

ממונה הקורונה הוסיף כי ההפרות של ההנחיות הן מכעיסות. "כל ישראל בלחץ, אנשים מאבדים פרנסה, לא הולכים ללימודים, בתי כנסת סגורים", אמר. "ההתקהלויות שראינו הן מיותרות". גמזו הוסיף כי למרות הפרות אלו, "שאף אחד לא יחליט לעצמו, הסגר הזה אפקטיבי".

על הפרת התקנות מצדם של השרה להגנת הסביבה גילה גמליאל וח"כ מיקי לוי (יש עתיד), אמר כי זו "תחושת החמצה, אכזבה ופגיעה באמון הציבור". לדבריו, "כל אדם שבחר להיות איש ציבור צריך לדעת שהכללים חלים עליו כפליים, וכשהוא עובר על הכללים - הנזק הוא סדיקת האמון בחברה".

"זה לא הזמן לביקורי משפחות וחברים. כל אדם במדינת ישראל, ולא משנה אם הוא אזרח או איש ציבור - כולם צריכים להקפיד על זה", הוסיף. הוא קרא לנבחרי הציבור: "אל תחפשו לעגל פינות, תלכו הכי ישר שיש. אנו מטילים על הציבור כל כך הרבה, והוא רוצה לראות שאנחנו עושים מה שנדרש מהם".

גילה גמליאל. ראובן קסטרו
"תחושת החמצה, אכזבה ופגיעה באמון הציבור". גמליאל/ראובן קסטרו

גמזו התייחס גם לאכיפה ולקנסות שמוטלים על מי שמפר את התקנות. "בדיון בקבינט הקורונה ביקשתי וקיבלתי את הצעתי. הקנסות יוגדלו, במיוחד לאנשים שמפרים בידוד וגם לעסקים והתקהלויות. הקנסות הקלים לא מרתיעים מספיק".

עוד הסביר ממונה הקורונה כי תכנית הרמזור היא הבסיס ליציאה מהסגר. "כשאנחנו מדברים על סגר דיפרנציאלי או שחרור דיפרנציאלי, הבסיס הוא המדד שיצרנו. הוא מאוד אמין ומדויק, וראינו איך הגענו מ-20 יישובים אדומים ל-120, ועכשיו אנחנו ב-80".

גמזו הוסיף כי ישנם יישובים שייתכן שבהם יימשכו מגבלות הסגר. "אם אנשי מקצוע ממליצים על זה, זה אומר שאין ברירה", הסביר. "אני מאמין שעם הרבה שכנוע, ומבלי ליצור תחושת ענישה לשום עיר ושכונה שהסגר בהם יימשך עוד תקופה, זה אלמנט נוסף שיעזור ויקטין את התחלואה".

מוקד מכבי, רמת השרון 5 באוקטבור 2020. ראובן קסטרו
5,647 מאובחנים ביממה האחרונה. מעבדת קורונה בקופ"ח מכבי/ראובן קסטרו

הצהרתו של גמזו מגיעה יום לאחר שקבינט הקורונה החליט להאריך את כלל תקנות הסגר הכללי עד 14 באוקטובר, כשבמקביל הצוות הבין-משרדי שגיבש את ההצעה למדדי היציאה מהסגר ימשיך בעבודתו ויציג תכנית מפורטת לכל שלב.

כמו כן, צוות מקצועי מטעם המשרד לביטחון הפנים, משרד הבריאות והיועץ המשפטי לממשלה ייבחנו את ייעול האכיפה והחמרתה. עוד הוחלט כי שר הבריאות יגבש מענה לאפשר ביקורים לקשישים החיים בגפם ויימשכו המאמצים בעניין ערכות הבדיקה המהירות וההצטיידות בחיסון. קבינט הקורונה יתכנס לישיבה נוספת בשבוע הבא.

גמזו אמר בישיבת הקבינט כי יש להגביר אכיפה על עסקים ולהגדיל את הקנסות. לדבריו, יש עסקים שמוכנים לשלם קנס ובלבד שהעסק יפעל. הוא הוסיף כי כדי שהאכיפה של אירועים רבי משתתפים כמו חתונות תהיה יעילה צריך קנסות הרתעתיים גדולים בהרבה, והציע כי הם יעמדו על 50 אלף שקלים.

הבוקר עדכן משרד הבריאות כי 5,647 בני אדם אובחנו בקורונה ביממה החולפת. בכך, עלה מספר הנדבקים המאומתים בישראל ל-273,826. אתמול התקבלו תוצאות עבור 52,059 בדיקות, כשאחוז החיוביים לנגיף הוא 11.4%. נתוני הבדיקות ותוצאותיהן אינם סופיים ועשויים להשתנות בעדכוני משרד הבריאות הבאים.

מספר החולים הפעילים הוא 63,305. בבתי החולים מאושפזים 1,650 חולים, מתוכם 220 מונשמים ו-875 חולים קשה. נכון להיום מתו 1,757 בני אדם מנגיף הקורונה בישראל. אתמול אובחנו 2,905 בני אדם בקורונה. מספר הבדיקות היה 24,729, מתוכן 11.7% חיוביות לנגיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully