וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גמזו: הממשלה ניהלה רע את המשבר, ולא הבינה שיציאה מסגר צריכה להיות זהירה

25.9.2020 / 11:59

פרויקטור הקורונה תיאר בראיון לאי-פי את אופן פתיחת מערכת החינוך כ"כישלון" שהתרחש במשמרת שלו, והביע תקווה שהסגר יחזיר את ישראל לרמות תחלואה "נוחות". לדבריו, "נתניהו לא הבין שיציאה מהסגר חייבת להיות מאוד הדרגתית, ואיש לא הניף בפניו דגל אדום"

בווידאו: פרויקטור הקורונה בתדרוך לתקשורת/צילום: לע"מ

ממונה הקורונה, פרופ' רוני גמזו, אמר היום (שישי) לסוכנות אי-פי כי הוא מצפה שהסגר הנוכחי יחזיר את התחלואה לרמות "נוחות" במהלך החודש הבא. לדבריו, אם לא תחול התפתחות יוצאת דופן, הוא מתכנן לחזור לניהול בית החולים איכילוב בתל אביב בחודש נובמבר. בראיון, הוא קרא למי שיחליף אותו בתפקיד לראות את המשבר ממלחמה ממושכת, ללא פיתרון מהיר. "זו עבודה קשה", אמר, "אל תכריזו על ניצחון, אל תצהירו על כישלון. התקדמו והמשיכו להילחם".

"יש אי-ודאות רבה", אמר גמזו, "ועליך לקבל החלטות שמשפיעות על חיי אנשים, הרגלים, החיים החברתיים והמחייה - שכר והכנסה, עסקים. כל החלטה שתיקח היא לא החלטה רפואית - זו החלטה כלכלית-חברתית".

פרויקטור הקורונה רוני גמזו קיים ביקור עבודה במפקדה המשימתית לקטיעת שרשרת ההדבקה בבסיס פיקוד העורף. 7 בספטמבר 2020. תומר אפלבאום , הארץ- פול רשמי, אתר רשמי
"יש אי ודאות רבה". פרופ' גמזו/אתר רשמי, תומר אפלבאום , הארץ- פול רשמי

הוא מנה מספר גורמים למצב הנוכחי של ישראל. לדבריו, אחרי הנזק הקטן יחסית של הגל הראשון, הישראלים לא לקחו את הנגיף ברצינות מספקת, וציין כי החזרת תלמידים לכיתות הגבוהות במערכת החינוך החודש, הייתה "כישלון" שהתרחש תחת המשמרת שלו. הוא ציין גם "ניהול רע" של הממשלה, אך לא האשים ישירות את ראש הממשלה בנימין נתניהו.

"אני מאמין שהוא, כמו רבים אחרים, לא הבין שיציאה מהסגר חייבת להיות מאוד זהירה והדרגתית", אמר גמזו, "אף איש מקצוע מתוך המשרד או הממשלה הניף דגל אדום. לפעמים ראש ממשלה צריך את זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully