וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורונה - עדכון יומי: 4,674 אובחנו ביממה האחרונה, ירידה בשיעור החיוביים

עודכן לאחרונה: 7.10.2020 / 11:51

מנתוני משרד הבריאות עולה כי אחוז הנבדקים ביממה האחרונה שנמצאו חיוביים לנגיף היה 10.5%, לעומת 11.4% יום קודם לכן. 1,612 חולים מאושפזים בבתי החולים ונרשמה ירידה במספר החולים במצב קשה. 1,803 בני אדם מתו עד כה מהנגיף - עלייה של 46 ביממה

בווידאו: גמזו אומר שהסגר אפקטיבי/צילום: לע"מ, עריכה: איתי עמרם

משרד הבריאות עדכן הבוקר (רביעי) כי 4,674 בני אדם אובחנו בקורונה ביממה החולפת. בכך, עלה מספר הנדבקים המאומתים בישראל ל-278,585. אתמול התקבלו תוצאות עבור 44,635 בדיקות, כשאחוז החיוביים לנגיף הוא 10.5%. נתוני הבדיקות ותוצאותיהן אינם סופיים ועשויים להשתנות בעדכוני משרד הבריאות הבאים.

בכך, נעמד מספר החולים הפעילים בישראל על 63,305, מהם כ-1,612 מאושפזים בבתי החולים, כשמתוכם 223 מונשמים ו-855 חולים קשה. נכון להיום, מתו 1,803 בני אדם מנגיף הקורונה בישראל.

אתמול, אובחנו בקורונה 5,647 בני אדם ומספר הבדיקות היה 52,059 - אחוז חיוביים לנגיף של 11.4%.

מוקד מכבי, רמת השרון 5 באוקטבור 2020. ראובן קסטרו
ירידה בשיעור החיוביים מבין הנבדקים/ראובן קסטרו

לאור המשך התפשטות התחלואה, קבינט הקורונה יתכנס בשבוע הבא ביום שלישי. מהזימון שנשלח ללשכות השרים עולה כי הישיבה תתקיים בשיחת זום.

אתמול, אמר ממונה הקורונה פרופ' רוני גמזו, כי למרות שנרשמת ירידה בשיעור החיוביים לנגיף, לא ניתן לדעת בוודאות שמדובר במגמה. "בגלל שמדובר בימי החג, אנחנו לא משוכנעים שישנה מגמת ירידה בכל הארץ, לא ניתן לומר את זה בוודאות. נדע יותר טוב אחרי סוף השבוע הקרוב".

גמזו אף הבהיר כי הסגר הכללי שהוטל על הציבור בתקופת החגים הוא אפקטיבי. "אנו בודקים את רמות התנועה בכל היבט שהוא, ורואים ירידה. אמנם לא ברמה שווה למרץ ואפריל, אך ישנה ירידה", אמר. "בכל חברה שהיא, גם בחברה החרדית וביישובים ערביים, יש הקפדה על ההנחיות".

עוד בוואלה!

76 חולים בשבועיים: המדינות המובילות במקרי ההדבקה בקורונה בטיסות לישראל

לכתבה המלאה
פרופ' רוני גמזו ביקר במרכז הרפואי הלל יפה עם ד"ר מיקי דודקביץ , מנה"ל ביה"ח, חדרה, 6 באוקטובר 2020. דוברות ביה"ח, אתר רשמי
סימנים לירידה, אך לא למגמה. פרופ' גמזו בביקור בביה"ח הלל יפה בחדרה, אתמול/אתר רשמי, דוברות ביה"ח

במסגרת הסגר, הממשלה אישרה אמש את הארכת מצב החירום המיוחד בו נכללת הגבלת ההפגנות עד יום שלישי. תקנות מצב החירום כוללות בין היתר איסור על קיום התקהלות, הפגנה, תפילה או טקס דתי שבהם יש יותר מ-20 משתתפים, ולא נשמר מרחק של שני מטרים ביניהם.

על התקהלות זו חלה סמכות שוטר להורות על פיזור ההתקהלות או על שמירת מרחק של שני מטרים בין המשתתפים וככל שמסרב אדם להוראה זו, להטיל קנס על הפרה זו, או לעשות שימוש בכוח סביר בנסיבות העניין לשם פיזור ההתקהלות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully