וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרופא של טראמפ: "מצבו ממשיך להשתפר, יש עליות ומורדות"

עודכן לאחרונה: 4.10.2020 / 21:23

הצוות הרפואי של נשיא ארצות הברית מסר עדכון על מצבו, עם המשך הטיפול בנגיף הקורונה. רופאו האישי הודה כי טראמפ נזקק לסיוע נשימתי בסופ"ש, אך עתה המדדים החיוניים שלו יציבים: "הוא עשוי להשתחרר כבר מחר מבית החולים"

בווידאו: רופאיו של טראמפ מעדכנים שמצבו טוב/צילום: רויטרס

הצוות הרפואי של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מסר הערב (ראשון) כי מצבו ממשיך להשתפר, בעודו ממשיך לקבל טיפול בבית חולים בוושינגטון, אחרי שחלה בקורונה. בצוות אמרו כי הוא עשוי להשתחרר כבר מחר.

"מצבו ממשיך להשתפר, יש עליות וירידות", אמר רופאו האישי, ד"ר שון קונלי, בהצהרה מחוץ לבית החולים "וולטר ריד" בפרברי וושינגטון כי טראמפ חווה פעמיים ירידה של חמצן בדמו, והוא המליץ על סיוע בחמצן באותה העת. לדבריו, הנשיא סבל מחום גבוה ביום שישי, אך מאז הוא התייצב. קונלי ציין כי המדדים החיוניים של הנשיא יציבים וכי הוא ממשיך לקבל את הטיפול בתרופה רמדסיביר.

דבריו נאמרו יממה אחרי הצהרות סותרות מהבית הלבן, שהגדילו את הבלבול סביב מצבו של הנשיא. קונלי התייחס להצהרות הסותרות, ואמר היום כי הוא ניסה "לשקף תחושה חיובית של הצוות ושל הנשיא לגבי מחלתו". לדבריו, "נאמר שאנחנו מנסים להסתיר משהו, וזה לא נכון". הרופאים אמרו היום כי תפקוד הכליות והכבד של טראמפ נותר תקין, אחרי המנה השנייה של הטיפול ברמדסיביר שאמור להימשך חמישה ימים.

מחלתו של הנשיא הרפובליקני בן ה-74, שנמצא בקבוצת סיכון בשל גילו, משקלו העודף וכולסטרול גבוה, טלטלה את ארצות הברית, חודש בלבד לפני הבחירות לנשיאות. הביקורת על ניהולו את משבר הקורונה, שבו מתו יותר מ-209 אלף אמריקנים, פגעה משמעותית בתמיכה בו. סקרים חדשים שפורסמו היום הראו כי יריבו הדמוקרטי ג'ו ביידן הגדיל את הפער ממנו, אחרי העימות הנשיאותי הראשון בשבוע שעבר. קיומם של שני העימותים הנוספים עד 3 בנובמבר מוטל בספק.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ עובד מאחד החדרים שלו בבית החולים "וולטר ריד" בו הוא מאושפז לאחר שאובחן בנגיף הקורונה. 04 באוקטובר 2020. רויטרס
מנסה לשדר עסקים כרגיל. טראמפ בבית החולים/רויטרס

מאז שטראמפ הכריז ביום שישי בוקר כי הוא נדבק בקורונה, הבית הלבן והצוות הרפואי מסרו דיווחים סותרים על מצבו. ברשת CNN דווח כי הנשיא זועם על ראש הסגל, מארק מדוז, אחרי שאמר אתמול לעיתונאים כי "מצבו של הנשיא במהלך 24 השעות האחרונות היה מאוד מדאיג ו-48 השעות הבאות יהיו קריטיות מבחינת הטיפול בו". זאת בניגוד להערכה אופטימית שמסר רופאו האישי.

במהלך התדרוך היום, ד"ר בריאן גריבלדי אמר כי טראמפ קיבל את הסטראויד דקסמתזון בתגובה לרמות חמצן נמוכות. "הוא קיבל את המנה הראשונה אתמול והתכנית שלנו היא להמשיך בכך בשלב זה", אמר. לפי מחקרים, הסטראויד משפר את סיכויי הישרדותם של חולי קוביד-19 במצב קשה, הזקוקים לסיוע בנשימה. עם זאת, אין לתת אותו לחולים עם מקרים קלים, משום שהוא יכול לפגוע ביכולת של החולה להילחם בעצמו בנגיף.

"היום הוא מרגיש טוב, הוא יצא מהמיטה. התכנית שלנו להיום היא שהוא יאכל וישתה, יהיה מחוץ למיטה כמה שאפשר, שיהיה נייד", אמר גבריאלי. "אם הוא ימשיך להיראות ולהרגיש טוב כפי שהוא היום, אנחנו מקווים שניתן יהיה לשחרר אותו לבית הלבן כבר מחר, שם הוא יוכל להמשיך בטיפול".

הלילה פרסם טראמפ, שנראה תשוש, סרטון של ארבע דקות, שבו אמר כי "המבחן האמיתי" שלו יהיה בימים הקרובים. בהמשך היום הוא צייץ הודעת תודה לתומכיו.

רופאיו של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ מעדכנים על מצבו מחוץ למרכז הרפואי הצבאי וולטר ריד בבת'סדה, מרילנד, ארה"ב 4 באוקטובר 2020. רויטרס
רופאיו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, היום/רויטרס

היועץ לביטחון לאומי, רוברט אובריאן, אמר מוקדם יותר כי טראמפ מרגיש טוב מאוד ורוצה לשוב לעבוד מהבית הלבן, אך יישאר בבית החולים למשך זמן מה.

אובריאן, שבעצמו נדבק בווירוס במהלך הקיץ, אמר בריאיון לרשת CBS כי היום השביעי והשמיני "הם הימים הקריטיים, אז אני חושב שהרופאים רוצים להבטיח שהם נמצאים שם עבור הנשיא". לדבריו, טראמפ יקבל תדרוך ביטחוני מרחוק בהמשך. הוא, שר החוץ מייק פומפאו ויו"ר המטות המשולבים מארק מילי ישתתפו בו.

כשנשאל אם היו דיונים על העברת הסמכויות של טראמפ לסגנו מייק פנס במקרה שנבצר ממנו להמשיך בתפקידו, השיב אובריאן: "לא, זה לא משהו שהיה על השולחן בשלב זה". הוא אמר כי הוא לא מדבר על דברים תיאורטיים, "אבל יש לנו תכניות להכול".

ראש הסגל בבית הלבן, מארק מדוז במהלך עדכון רופאיו של טראמפ על מצבו מחוץ למרכז הרפואי הצבאי וולטר ריד בבת'סדה, מרילנד, ארה"ב 4 באוקטובר 2020. רויטרס
טראמפ זועם עליו. ראש הסגל מאזין לתדרוך הרופאים, היום/רויטרס

עדיין לא ברור איך, מתי והיכן נדבק הנשיא, שהרבה ללעוג ליריבו הדמוקרטי ג'ו ביידן על עטיית מסיכות. אבל תשומת הלב נתונה עתה לטקס ההכרזה על המועמדת לבית המשפט העליון שהתקיים לפני שבוע בבית הלבן.

לפחות שמונה מהנוכחים אובחנו חיוביים לנגיף - טראמפ, הגברת הראשונה מלניה טראמפ, היועצת לשעבר קליאן קונוואי, נשיא אוניברסיטת נוטרדאם, שני סנאטורים רפובליקנים ומושל ניו ג'רזי לשעבר כריס כריסטי והיועצת הופ היקס. בנוסף להם, גם מנהל הקמפיין של טראמפ, ביל סטפיין, אובחן חיובי, חודש בלבד לפני הבחירות. סגן מנהל הקמפיין, ג'סטין קלארק, אמור לנהל את מטה הקמפיין בהיעדרו.

"אנחנו לא יכולים להישאר במרתף שלנו או לסגור את הכלכלה ללא מגבלת זמן", אמר היום ג'ייסון מילר, בכיר בקמפיין טראמפ, לרשת ABC. "אנחנו צריכים להמשיך". פנס, בניו של טראמפ ומקורבים אחרים צפויים להמשיך בקמפיין השבוע במקומו. פנס יקיים ביום רביעי עימות מול סגניתו המיועדת של ביידן, קמאלה האריס. פנס נבדק ביום שישי ויצא שלילי לנגיף.

ביידן, שנמנע מביקורת ישירה על טראמפ במהלך ביקורו במישיגן ביום שישי, אך אתמול הוא כבר תקיף יותר, אף שאיחל החלמה לנשיא. סגן הנשיא אמר כי התגובה של הנשיא למגיפה "חסרת מצפון" ותקף בחריפות את דבריו של הנשיא כי "זה מה שזה", כשנשאל על מניין המתים מהמגיפה. ביידן עבר בדיקות קורונה בשישי ויצא שלילי. הוא אמור להיבדק היום שוב, ודובר הקמפיין שלו אמר כי התוצאות ישוחררו אחרי כל בדיקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully