וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אנשים משתגעים": פאניקה ובלבול בבית הלבן אחרי האשפוז של טראמפ

במשך חודשים לא הקפידו חברי הממשל על כללי הריחוק החברתי, והמציאות טפחה על פניהם אחרי שנשיא ארה"ב, רעייתו ויועציו נדבקו בקורונה. ההצהרות הסותרות על מצבו הרפואי של טראמפ רק תורמות לכאוס

בווידאו: טראמפ מדבר מבית החולים אחרי שנדבק בקורונה/צילום: רויטרס

אחרי סוף שבוע דרמטי בוושינגטון, שבשיאו פונה נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לבית חולים, שוררת פאניקה בבית הלבן בשל ההתפשטות של נגיף הקורונה בקרב צמרת הממשל. אחרי חודשים שבהם אנשי הסגל נהגו כמו הנשיא, שסירב לעטות מסיכות וקיים מפגשים צפופים בחללים סגורים בבית הלבן, ההידבקות של טראמפ בווירוס הוכיחה שאיש לא חסין מפניו.

"אנשים משתגעים", אמר גורם לוושינגטון פוסט. ההצהרות הסותרות שנשמעו ביומיים האחרונים בנוגע למצבו של הנשיא בן ה-74 לא תרמו להרגעת המצב והחששות מפני האפשרות שמנהיג המעצמה החזקה ביותר בעולם לא יוכל לתפקד.

רבים רואים בהידבקות של טראמפ בנגיף, שממנו מתו יותר מ-205 אלף אמריקנים, עדות אולטימטיבית לכישלון של הממשל שלו להיאבק בקורונה. עדיין לא ברור איך, מתי והיכן נדבק הנשיא, שהרבה ללעוג ליריבו הדמוקרטי ג'ו ביידן על עטיית מסיכות. אבל תשומת הלב נתונה עתה לטקס ההכרזה על המועמדת לבית המשפט העליון שהתקיים לפני שבוע בבית הלבן.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ עובד מאחד החדרים שלו בבית החולים "וולטר ריד" בו הוא מאושפז לאחר שאובחן בנגיף הקורונה. 04 באוקטובר 2020. רויטרס
"אנשים משתגעים". הנשיא טראמפ עובד מבית החולים, הלילה/רויטרס

נכון להבוקר, שמונה מהנוכחים אובחנו חיוביים לנגיף - טראמפ, הגברת הראשונה מלניה טראמפ, היועצת לשעבר קליאן קונוואי, נשיא אוניברסיטת נוטרדאם, שני סנאטורים רפובליקנים ומושל ניו ג'רזי לשעבר כריס כריסטי והיועצת הופ היקס.

בנוסף להם, גם מנהל הקמפיין של טראמפ, ביל סטפיין, אובחן חיובי, חודש בלבד לפני הבחירות. סגן מנהל הקמפיין, ג'סטין קלארק, אמור לנהל את מטה הקמפיין בהיעדרו, וסגן הנשיא מייק פנס, שימלא את מקומו של טראמפ אם ייבצר ממנו לתפקד, אמור לקיים אירועים וירטואליים בימים הקרובים. לא ברור אם העימות הבא בין טראמפ לביידן, שאמור להיערך ל-15 באוקטובר, יתקיים.

העימות הראשון היה כאוטי וסוער, וההבדלים היו ברורים: רבים מחברי הפמליה של טראמפ היו ללא מסיכות, בניגוד לנציגים הדמוקרטים, המקפידים על הכללים.

עוד בוואלה!

6 חדרים, בשליטת הבית הלבן: "הסוויטה הנשיאותית" שבה מטופל טראמפ

לכתבה המלאה
הנשיא דונלד טראמפ עולה למסוק הנשיאותי "מארין 1" בדרך לבית החולים "וולטר ריד" בוושנגטון, 2 באוקטובר 2020. AP
קרא לנגיף בשמו. טראמפ עולה למסוק הנשיאותי, שישי/AP

ביום חמישי, טראמפ השתתף בכנס לאיסוף תרומות במועדון הגולף שלו בבדמיניסטר, ניו ג'רזי, על אף שכבר היה מודע לכך שהוא נחשף להיקס החולה בקורונה. בריאיון שהעניק באותו לילה לרשת פוקס ניוז הוא לא נשמע נרגש, וניסה להטיל את האשמה על אנשי צבא או רשויות אכיפת החוק שלא שמרו על מרחק.

"הם רוצים לחבק ולנשק אותך משום שבאמת עשינו עבודה טובה בשבילם. אתה מתקרב, וזה מה שקורה", אמר, לפני שצייץ שהוא נדבק בעצמו והרעיד את הטוויטר קצת לפני השעה 1:00 ביום שישי. הוא אף קרא לנגיף בשמו - קוביד-19, ונמנע מהכינויים בעלי הקונוטציה הגזענית שהצמיד לו בחודשים האחרונים, כמו "הווירוס הסיני", "המגיפה" או "קונג פלו".

בהמשך אותו בוקר, הבית הלבן ניסה להציג תמונה של עסקים כרגיל ונאמר כי טראמפ במצב רוח טוב וחווה תסמינים קלים בלבד. עם זאת, המציאות טפחה פעם נוספת על פני הממשל, ובשעות אחר הצהריים הוכרז כי הוא יועבר לבית החולים וולטר ריד הסמוך "לצורך השגחה" ומתוך זהירות. המסוק הנשיאותי "מארין 1" המתין על מדשאות הבית הלבן עד שטראמפ יצא, בעודו עוטה מסיכה ולא משוחח עם עיתונאים, בסצינה היסטורית.

צוות הבית הלבן מחכה להמראת הנשיא מהבית הלבן לבית החולים הצבאי וולטר ריד, 3 באוקטובר 2020. רויטרס
הבועה התנפצה. צוות הבית הלבן ממתין לפינוי של טראמפ, שישי/רויטרס

טראמפ, בן ה-74, נמצא בסיכון גבוה לפתח תסמינים קשים מקורונה בשל גילו ומשקלו העודף, וכן כולוסטרול גבוה. הוא מטופל בסוויטה הנשיאותית בבית החולים, המצוידת כדי לאפשר לו להמשיך ולמלא את סמכויותיו.

העמימות בעניין מצבו של טראמפ בלטה אתמול לאחר שתי הצהרות שמסרו גורמים המעורים בטיפולו של הנשיא, מה שהחריף את הביקורת שספג הבית הלבן על חוסר שקיפותו ביחס למצבו של הנשיא. הרופא של הבית הלבן, שון קונלי, הודיע אמש כי מצבו של טראמפ טוב מאוד ומוסיף להשתפר, ואין לו חום ביממה האחרונה.

עם זאת, דקות לאחר מכן, סיפק ראש סגל הבית הלבן, מארק מדוז, הערכה אופטימית פחות ואמר לעיתונאים כי "מצבו של הנשיא במהלך 24 השעות האחרונות היה מאוד מדאיג ו-48 השעות הבאות יהיו קריטיות מבחינת הטיפול בו. אנחנו עדיין לא בדרך ברורה להחלמה מלאה".

מדוז, שבהצהרתו הראשונית ביקש להישאר בעילום שם, שינה את הטון כעבור שעות ואמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי מצבו של טראמפ "טוב מאוד" וכי "הרופאים מרוצים מאוד". מדוז לא הסביר את הפער בתגובותיו, והרופא קונלי סירב לתת לוח זמנים לשחרורו האפשרי של טראמפ מבית החולים.

בניו יורק טיימס דווח כי טראמפ זעם על ראש הסגל שלו, ובעקבות זאת הוא צייץ בטוויטר כדי למנוע תחושה שהוא בסכנת חיים, כולל ציוץ וסרטון ארוך יותר. בסרטון, סתר טראמפ דיווחים שלפיהם הוא לא רצה להתפנות לבית החולים כי הוא ייראה חלש. הוא טען שההחלטה הייתה שלו, מתוך רצון להוביל "מהחזית".

"לא אזור הנוחות של הרפובליקנים"

רופאו של טראמפ אמר כי הוא מטופל ברמדסיביר, שאמור להימשך חמישה ימים, והוא נועד לקצר את משך השהות בבית החולים. בנוסף לכך, טראמפ עובר טיפול ניסויי עם הקוקטייל REGN-COV2 המשלב שני סוגים של נוגדנים חד-שבטיים, ומקבל אבץ, ויטמין D, פמוטידין, מלטונין ואספירין. אלו לא תרופות הניתנות לחולי קורונה קלים, ולכן הטיפול בהן מעלה סימני שאלה נוספים לגבי מצבו הבריאותי של הנשיא

"אנחנו רואים ספק בריא ביחס לכל מה שיוצא מהבית הלבן", אמר קורט ברדלה, יועץ בכיר ל"מיזם לינקולן", קבוצה של רפובליקנים הפועלת נגד טראמפ. "אלו אותם אנשים ששיקרו לגבי ההשפעות של קוביד-19 על בריאותו של כל אחד אחר, אז למה שנצפה למשהו שונה כשהם מדברים על עצמם?".

מאז ניסיון ההתנקשות בנשיא רונלד רייגן ב-1981 לא היה איום כה גדול על בריאותו של נשיא ארצות הברית. טראמפ ניסה לשנות שוב ושוב את הדיון הציבורי על הקורונה כדי לשפר את מצבו בסקרים, אך ללא הועיל.

גלן בולגר, סוקר רפובליקני, אמר כי זה לא מבשר טובות עבור הרפובליקנים. "זה מאתגר. היה עדיף אילו הדיון היה על משרות ועל הכלכלה, או אפילו על כך שג'ו ביידן 'יהיה שבוי של השמאל'. אבל הבחירות הולכות להיות על נגיף הקורונה, וזה לא אזור הנוחות של הרפובליקנים", אמר לסוכנות הידיעות אי-פי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully