וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טקס ההכרזה של טראמפ על השופטת לעליון הפך למדגרת קורונה

3.10.2020 / 17:33

באירוע בשבוע שעבר שבו קיבלה איימי קוני בארט את המועמדות לא שמרו הנוכחים על ההנחיות - מעטים עטו מסיכות או שמרו מרחק. עוד ועוד משתתפים אובחנו חיוביים לווירוס, בהם שני סנאטורים רפובליקנים. השופטת הייתה חולה מוקדם יותר השנה

בווידאו: טראמפ פונה לבית חולים להשגחה/צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

בזמן שנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ החולה בקורונה מטופל בבית חולים צבאי בוושינגטון, תשומת לב הולכת וגדלה ניתנת לטקס ההכרזה על המועמדת לבית המשפט העליון שהתקיים לפני שבוע בבית הלבן.

כמה מהנוכחים הכריזו שהם אובחנו חיוביים לנגיף, בהם היועצת לשעבר קליאן קונוואי, נשיא אוניברסיטת נוטרדאם, ולפחות שני סנאטורים רפובליקנים - מייק לי מיוטה מתום טיליס מקרוליינה הצפונית. סנאטור רפובליקני שלישי, רון ג'ונסון מוויסקונסין, הודיע היום שאובחן חיובי לווירוס, אולם הוא לא השתתף באותו אירוע.

על אף שהטקס שבו הציג טראמפ את השופטת איימי קוני בארט היה במדשאות הבית הלבן, המשתתפים לא שמרו על מרחק ומעט מהם עטו מסיכות. חלקם התערבבו באירוע קטן יותר שנערך בתוך המעון הנשיאותי. השופטת אובחנה חיובית לנגיף מוקדם יותר השנה, אך לפי דיווחים בארצות הברית היא החלימה מאז.

לא ברור כיצד יתנהל הליך המינוי של השופטת בסנאט - הסנאטורים לי וטיליס חברים בוועדת המשפט בסנאט - אף שהרפובליקנים נחושים להמשיך בו עוד לפני הבחירות בנובמבר.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ מכריז על השופטת איימי קוני בארט כמועמדת לבית המשפט העליון בטקס בבית הלבן, 26 בספטמבר 2020. GettyImages
החגיגה הפכה למוקד הדבקה. הטקס בבית הלבן, בשבוע שעבר/GettyImages

בכירים רבים בבית הלבן ובממשל עברו מאז אתמול בדיקות קורונה, אך היקף ההדבקה סביב הנשיא עשוי להתברר רק בעוד כמה ימים. גורמים ביחידה הרפואית בבית הלבן פועלים לאיתור המגעים של הנשיא הרפובליקני, שלפי הבית הלבן הועבר לבית החולים "וולטר ריד" למשך כמה ימים לצורך השגחה ומתוך אמצעי זהירות. כל אירועי הקמפיין שלו, חודש בלבד לפני הבחירות, נדחו או יתקיימו באופן וירטואלי.

טראמפ מטופל בסוויטה הנשיאותית בבית החולים, המצוידת כדי לאפשר לו להמשיך ומלא את סמכויותיו. הרופא של הבית הלבן אמר כי טופל ברמדסיביר, תרופה נגד מלריה שאושרה לשימוש בחולי קורונה במצבים חריגים, אחרי שלקח קוקטייל ניסיוני בטרם הועבר אתמול לבית החולים.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מנופף לכתבים בדרכו לפינוי לבית חולים צבאי, 3 באוקטובר 2020. רויטרס
התנגד לחבישת מסיכה לאורך המגיפה. טראמפ, אתמול/רויטרס

טראמפ, בן ה-74, נמצא בסיכון גבוה בשל גילו ומשקלו. מצבו הבריאותי היה טוב לכאורה בתקופת כהונתו. עם זאת, לא ידוע שהנשיא מבצע פעילות גופנית באופן קבוע או מקפיד על תזונה בריאה. הבוקר, צייץ הנשיא כי הוא חש בטוב והודה לעוקביו על התמיכה. "נראה שהולך טוב", כתב בחשבון הטוויטר שלו. "תודה לכולכם. אהבה". רעייתו, מלניה, שנדבקה אף היא בווירוס, נותרה בבידוד בבית הלבן.

לאחר הודעת הבית הלבן כי טראמפ יפונה לבית החולים, המתין לו כשעה המסוק הנשיאותי במדשאות הבית הלבן. הפעם האחרונה שבה מצבו הבריאותי של נשיא ארצות הברית היה בסימן שאלה כל כך גדול הייתה לאחר ניסיון ההתנקשות ברונלד רייגן ב-1981.

טראמפ נראה צועד במדשאות הבית הלבן לעבר המסוק הנשיאותי, מארין 1, כשהוא עוטה מסיכה. הוא נופף והרים את אגודלו, אבל לא אמר דבר לפני שהמריא לעבר בית החולים וולטר ריד הסמוך. הוא פונה לסוויטה הנשיאותית בבית החולים, שבו משתמשים נשיאי ארצות הברית לצורך בדיקותיהם השנתיות.

זמן קצר לאחר שהגיע לבית החולים, פרסם טראמפ סרטון בחשבון הטוויטר שלו, בו עדכן על המתרחש. "אני רוצה להודות לכולם על התמיכה האדירה", אמר בסרטון. "אני חושב שמצבי די טוב, אך אנו רוצים להיות בטוחים שדברים יסתדרו. גם מצבה של הגברת הראשונה טוב. תודה רבה, אני מעריך את זה ולעולם לא אשכח את זה".

טראמפ חשף לראשונה שהוא אובחן חיובי לנגיף הקורונה בשעה 1:00 אתמול - שעות אחרי ששב מאירוע התרמה בניו ג'רזי. הוא השתתף כרגיל באירוע, לא אמר דבר לקהל על אף שידע שהוא נחשף ליועצת שלו הופ היקס, שנדבקה בנגיף שגרם למותם של יותר מ-200 אלף אמריקנים מתוך כמיליון איש ברחבי העולם.

העימותים בסכנה

בניסיון להפגין אחדות, הקמפיין של המועמד הדמוקרטי ג'ו ביידן אף הסיר את הפרסומים השליליים נגד טראמפ בשל ההידרדרות במצבו, כך לפי גורם המעורה בפרטים. במקביל, ביידן נאם הלילה באירוע בחירות במישיגן כשהוא עוטה מסכה על פניו, ואמר כי משעות הבוקר נערכו לו שתי בדיקות קורונה.

"אני שולח תפילות להחלמתו של הנשיא ורעייתו", אמר ביידן. "זה לא עניין של פוליטיקה, זו תזכורת לכולנו שעלינו לקחת את הנגיף הזה ברצינות. הוא לא יעלם באופן אוטומטי". הוא פנה לציבור האמריקני וביקש מהם להישמע להנחיות. "היו פטריוטים, עשו את החלק שלכם".

אחרי שטראמפ שלעג לביידן בעימות הראשון על הקפדתו לעטות מסיכות, קיומם של שני העימותים הבאים שתוכננו עד 3 בנובמבר מוטלים בספק. העימות שתוכנן בין סגן הנשיא לסגניתו המיועדת של ביידן, קאמלה האריס, יתקיים במועדו - ב-7 באוקטובר.

טראמפ, שאמר לפני כשבוע לאזרחי ארצות הברית שאין להם מה לחשוש מהווירוס משום "שהוא לא פוגע למעשה באף אחד", פרט למבוגרים ולבעלי בעיות רפואיות, ייאלץ להישאר בבידוד בזמן הקרוב. כעת, הכרזת צוות הקמפיין שלו על דחיית האירועים עלולה להוות מכה קשה עבורו, שכן הוא נוהג לשלהב את בסיס בוחריו בעוד הוא מפגר בסקרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully