וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ מבית החולים: "אני מרגיש הרבה יותר טוב. הימים הקרובים - המבחן האמיתי"

עודכן לאחרונה: 4.10.2020 / 12:13

נשיא ארה"ב שנדבק בקורונה אמר את הדברים בסרטון שצולם מחדרו בבית החולים בוושינגטון בו הוא מטופל, ברקע הדיווחים הסותרים בעניין מצבו הבריאותי. טראמפ הצטלם לבוש בחליפה ללא עניבה, אך הוא נראה מעט עייף. רופאו של טראמפ: מצבו משתפר, אך הוא לא יצא מכלל סכנה

בווידאו: טראמפ מדבר מבית החולים אחרי שנדבק בקורונה/צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר הלילה (ראשון) כי כשהגיע לבית החולים בו הוא שוהה מאז אובחן כחולה קורונה הוא חש לא בטוב, אך כעת "מרגיש הרבה יותר טוב". טראמפ אמר את הדברים בסרטון שצולם מחדרו בבית החולים "וולטר ריד" בוושינגטון בו הוא נראה לבוש בחליפה ללא עניבה, ונשמע מעט עייף.

"אני מתחיל להרגיש טוב", המשיך טראמפ, שצולם יושב סמוך לשולחן עץ עגול וברקע דגל ארצות הברית. "הימים הקרובים הם המבחן האמיתי. אז נראה מה יקרה במהלך הימים הבאים". הודעתו של הנשיא הגיעה ברקע הדיווחים הסותרים בעניין מצבו, שנותר לא ברור מאז ההודעה על אבחונו כחולה שפורסמה ביום חמישי.

בסרטון טראמפ הודה לצוותים הרפואיים שמטפלים בו וציין את התמיכה שהביעו מנהיגי העולם בעניינו. הוא התייחס לקמפיין הבחירות לנשיאות, והבהיר: "אני חושב שאני אחזור בקרוב, ואני מתכנן לסיים את הקמפיין". עוד אמר הנשיא כי "אנחנו נביס את וירוס הקורונה או איך שאתם רוצים לכנות את זה", ושיבח את התרופות שניתנו לו כשקרא להן "נסים".

טראמפ, בן ה-74, נמצא בסיכון גבוה בשל גילו ומשקלו. מצבו הבריאותי היה טוב לכאורה בתקופת כהונתו. עם זאת, לא ידוע שהנשיא מבצע פעילות גופנית באופן קבוע או מקפיד על תזונה בריאה. הוא מטופל בסוויטה הנשיאותית בבית החולים, המצוידת כדי לאפשר לו להמשיך ומלא את סמכויותיו. הגברת הראשונה מלניה טראמפ, שאובחנה גם היא כחיובית לקוביד-19, נמצאת בבידוד בבית הלבן ונאמר כי מצבה טוב.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בסרטון מבית החולים בוושינגטון, 4 אוקטובר 2020. רויטרס
"נראה מה יקרה בימים הקרובים". טראמפ בסרטון מבית החולים, הלילה/רויטרס

.

עוד בוואלה!

הצהרות סותרות על מצבו הרפואי של טראמפ: "48 השעות הקרובות קריטיות"

לכתבה המלאה

העמימות בעניין מצבו של טראמפ בלטה אתמול לאחר שתי הצהרות שמסרו גורמים המעורים בטיפולו של הנשיא, מה שהחריף את הביקורת שספג הבית הלבן על חוסר שקיפותו ביחס למצבו של הנשיא. הרופא של הבית הלבן, שון קונלי, הודיע אמש כי מצבו של טראמפ טוב מאוד ומוסיף להשתפר, ואין לו חום ביממה האחרונה.

עם זאת, דקות לאחר מכן, סיפק ראש סגל הבית הלבן, מארק מדוז, הערכה אופטימית פחות ואמר לעיתונאים כי "מצבו של הנשיא במהלך 24 השעות האחרונות היה מאוד מדאיג ו-48 השעות הבאות יהיו קריטיות מבחינת הטיפול בו. אנחנו עדיין לא בדרך ברורה להחלמה מלאה", אמר.

מדוז, שבהצהרתו הראשונית ביקש להישאר בעילום שם, שינה את הטון כעבור שעות ואמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי מצבו של טראמפ "טוב מאוד" וכי "הרופאים מרוצים מאוד".

מדוז לא הסביר את הפער בתגובותיו, והרופא קונלי סירב לתת לוח זמנים לשחרורו האפשרי של טראמפ מבית החולים.

רופאו אמר כי הוא מטופל ברמדסיביר, שאמור להימשך חמישה ימים, והוא נועד לקצר את משך השהות בבית החולים. בנוסף לכך, טראמפ עובר טיפול ניסויי עם הקוקטייל REGN-COV2 המשלב שני סוגים של נוגדנים חד-שבטיים, ומקבל אבץ, ויטמין D, פמוטידין, מלטונין ואספירין.

ד"ר שון קונלי, רופאו של הנשיא דונלד טראמפ, מתדרך את העיתונאים במרכז הרפואי הצבאי הלאומי וולטר ריד לאחר שהנשיא אושפז עם נגיף הקורונה. 03 באוקטובר 2020. רויטרס
לא ציין מועד שחרור צפוי של הנשיא. רופאו של טראמפ, אתמול/רויטרס

בהצהרה שמסר לאחר פרסום הסרטון, ד"ר קונלי אמר הלילה כי הנשיא ללא חום, ומצבו משתפר. עם זאת, קונלי ציין כי הוא עדיין לא יצא מכלל סכנה. "הוא בילה את אחר הצהריים בניהול עסקיו, ונע בסוויטה הרפואית ללא קושי", הוסיף.

טראמפ פונה לבית החולים בלילה שבין חמישי לשישי לצורך מה שתואר כהשגחה לכמה ימים הקרובים, בעקבות תסמינים שפיתח אחרי שנדבק בקורונה. גורם המעורה במצב אמר אמש לסוכנות הידיעות אי-פי כי טראמפ קיבל אספקת חמצן, בטרם פונה לבית החולים. עם זאת, הרופא קונלי אמר כי טראמפ לא חווה קשיי נשימה ובבית החולים לא קיבל סיוע נשימתי.

במהלך הלילה בו הועבר טראמפ לבית החולים אובחנו עוד גורמים המקורבים לנשיא כחיוביים לנגיף, בהם היועצת שלו הופ היקס, ולא ברור כיצד יתנהל המשך הקמפיין, חודש בלבד לפני הבחירות, כשהנשיא מפגר בסקרים אחרי יריבו הדמוקרטי ג'ו ביידן.

סגן הנשיא מייק פנס, שיקבל את סמכויותיו של טראמפ במקרה שייבצר ממנו להמשיך בתפקידו, ימשיך להוביל את הקמפיין בהיעדרו והוא ישתתף מחר בעצרת וירטואלית במסגרת "מבצע MAGA", לפי דוברת של קמפיין טראמפ, יחד עם בניו של הנשיא. פנס, שיצא שלילי בבדיקות שעבר ביום שישי, ייפגש לעימות עם סגניתו של ביידן, קמאלה האריס, ביום רביעי.

טראמפ נהג ללעוג לביידן על הקפדתו לעטות מסיכות, כולל במהלך העימות הראשון ביניהם שהתקיים השבוע. ביידן מסר כי הוא מאחל לו החלמה מהירה, וקרא לאזרחים האמריקנים לכסות את פניהם. "אל תעשו את זה רק למענכם, עשו זאת למען האנשים שאתם אוהבים", צייץ הערב סגן הנשיא לשעבר. הקמפיין שלו הסיר את הפרסומות השליליות נגד טראמפ מהאוויר, אך ביידן ממשיך בקמפיין שלו.

הטיפול של טראמפ במגיפה, שבה מתו יותר מ-200 אלף אמריקנים, והנזק הכלכלי שנלווה אליו, פגע באחוזי התמיכה בו בחודשים האחרונים. מספר המתים בארצות הברית, וכן הנדבקים - יותר משבעה מיליון - הם הגבוהים ביותר בעולם.

יועץ נוסף של טראמפ נדבק

בזמן שטראמפ מטופל בבית החולים, תשומת לב הולכת וגדלה ניתנת לטקס ההכרזה על המועמדת לבית המשפט העליון שהתקיים לפני שבוע בבית הלבן.

כמה מהנוכחים הכריזו שהם אובחנו חיוביים לנגיף, בהם היועצת לשעבר קליאן קונוואי, נשיא אוניברסיטת נוטרדאם, ולפחות שני סנאטורים רפובליקנים - מייק לי מיוטה מתום טיליס מקרוליינה הצפונית. סנאטור רפובליקני שלישי, רון ג'ונסון מוויסקונסין, הודיע אתמול שאובחן חיובי לווירוס, אולם הוא לא השתתף באותו אירוע.

הלילה הודיע מושל ניו ג'רזי לשעבר כריס כריסטי, שהיה גם הוא באירוע, כי הוא מתפנה לבית חולים אחרי שאובחן כנשא של הנגיף. כריסטי היה גם אחד מחברי הצוות שהכין את טראמפ לעימות מול ביידן.

על אף שהטקס שבו הציג טראמפ את השופטת איימי קוני בארט היה במדשאות הבית הלבן, המשתתפים לא שמרו על מרחק ומעט מהם עטו מסיכות. חלקם התערבבו באירוע קטן יותר שנערך בתוך המעון הנשיאותי. השופטת אובחנה חיובית לנגיף מוקדם יותר השנה, אך לפי דיווחים בארצות הברית היא החלימה מאז.

למרות התפשטות הקורונה בסנאט, מנהיג הרוב הרפובליקני, מיץ' מקונל, הבהיר כי השימועים על המינוי של בארט לבית המשפט העליון יתקיימו במועדם ב-12 באוקטובר. יתר לוח הזמנים של הסנאט יידחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully