וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצהרות סותרות על מצבו הרפואי של טראמפ: "48 השעות הקרובות קריטיות"

עודכן לאחרונה: 3.10.2020 / 21:30

הרופא של הבית הלבן הודיע כי הוא מרוצה מהמצב של נשיא ארה"ב, שאינו זקוק להנשמה, אך רמז שהאבחון של טראמפ היה מוקדם יותר ממה שהיה ידוע עד עד עתה. גורם המעורה במצב סתר את דבריו: "הוא נזקק לסיוע בחמצן לפני שפונה". לאחר מכן, טראמפ צייץ: "אני מרגיש טוב"

בווידאו: רופאו של טראמפ מעדכן שמצבו טוב מאוד/צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

הצהרות סותרות נשמעו הערב (שבת) ביחס למצבו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, המטופל בבית החולים מאז הלילה אחרי שנדבק בנגיף הקורונה ופיתח תסמינים, כולל חום וקשיי נשימה.

הרופא של הבית הלבן, שון קונלי, אמר הערב כי מצבו של טראמפ טוב מאוד ומוסיף להשתפר, ואין לו חום ביממה האחרונה. עם זאת, אדם המעורה במצבו של טראמפ אמר כי 48 השעות הקרובות יהיו קריטיות למצבו. זמן קצר לאחר מכן, טראמפ צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "אני מרגיש טוב".

לפי הצוות הרפואי שמטפל בנשיא האמריקני בבית החולים "וולטר ריד" בוושינגטון, הוא אינו מתקשה לנשום, וכי הם מרוצים מההתקדמות שלו. לדבריהם, טראמפ אמר להם כי הוא מרגיש שהוא מסוגל לצאת עוד היום מהמרכז הרפואי, אך הם אמרו כי לא ניתן לדעת במדויק מתי ישתחרר מבית החולים. קונלי אמר כי הנשיא החל לקבל טיפול בתרופה רמדסיביר, שאושרה לטיפול בחולי קורונה קשים.

גורם המעורה במצב אמר הערב לסוכנות הידיעות אי-פי כי טראמפ קיבל אספקת חמצן, בטרם פונה לבית החולים אתמול. עם זאת, קונלי סירב לומר אם הנשיא קיבל סיוע נשימתי על אף שנשאל שוב ושוב על כך. הבית הלבן סופג ביקורת על חוסר שקיפותו ביחס למצבו של טראמפ, והעובדה שהרופא הבכיר אמר כי עברו 72 שעות מרגע האבחון מרמזת כי הנשיא השתתף באירוע ביום חמישי כשהוא יודע שהוא נדבק בווירוס.

הבית הלבן סופג ביקורת על חוסר שקיפותו ביחס למצבו של טראמפ. הרופא הבכיר אמר כי עברו 72 שעות מרגע האבחון מרמזת כי הנשיא השתתף באירוע ביום חמישי כשהוא יודע שהוא נדבק בווירוס. "אני והצוות שמחים ביותר מההתקדמות שעשה הנשיא", אמר קונלי בהצהרה שמסר הוא והצוות מחוץ לבית החולים. בעקבות תהיות שעלו מדבריו לגבי מועד האבחון, קונלי הוציא בהמשך הודעה נוספת שבה חזר בו מטווח 72 השעות.

דונלד טראמפ בדרכו למסוק שמפנה אותו לבית חולים צבאי לצורך השגחה, 3 באוקטובר 2020. AP
טראמפ מתפנה לבית החולים, הלילה/AP

סימני שאלה רבים נותרו גם לאחר הודעת הצוות הרפואי המטפל בטראמפ. "חלק מהסימנים החיוניים שלו לאורך היממה האחרונה היו מאוד מדאיגים", אמר גורם המעורה במצב, שדיבר בעילום. לדבריו, הדרך להתאוששות של טראמפ עדיין לא ברורה.

ואולם, לא הרבה זמן חלף, והנשיא שב לצייץ, אחרי הפוגה של שעות ארוכות שאינן אופייניות לו, ואמר כי מצבו טוב. טראמפ, בן ה-74, נמצא בסיכון גבוה בשל גילו ומשקלו. מצבו הבריאותי היה טוב לכאורה בתקופת כהונתו. עם זאת, לא ידוע שהנשיא מבצע פעילות גופנית באופן קבוע או מקפיד על תזונה בריאה. הוא מטופל בסוויטה הנשיאותית בבית החולים, המצוידת כדי לאפשר לו להמשיך ומלא את סמכויותיו.

"רופאים, אחיות וכל המרכז הרפואי וולטר ריד הנהדר, ואחרים ממוסדות נפלאים דומים שהצטרפו אליהם, מדהימים!", צייץ טראמפ. "נעשתה התקדמות אדירה בששת החודשים האחרונים במאבק במגיפה. בזכות העזרה שלהם, אני מרגיש טוב!". כעבור זמן קצר פרסם הודעה נוספת, שבה קרא לקונגרס להגיע להבנות על חבילת תמריצים חדשים לאזרחים. "עבדו יחד ועשו זאת, תודה!".

הטיפול ברמדסיביר אמור להימשך חמישה ימים, והוא נועד לקצר את משך השהות בבית החולים. בנוסף לכך, טראמפ עובר טיפול ניסויי עם הקוקטייל REGN-COV2 המשלב שני סוגים של נוגדנים חד-שבטיים, ומקבל אבץ, ויטמין D, פמוטידין, מלטונין ואספירין.

טראמפ מודה לצוות הרפואי

הלילה פונה טראמפ פונה לבית החולים לצורך השגחה בימים הקרובים, בעקבות תסמינים שפיתח אחרי שנדבק בנגיף הקורונה. בנוסף לכך, במהלך הלילה אובחנו עוד גורמים המקורבים לנשיא כחיוביים לנגיף, ולא ברור כיצד יתנהל המשך הקמפיין, חודש בלבד לפני הבחירות, כשהנשיא מפגר בסקרים אחרי יריבו הדמוקרטי ג'ו ביידן.

הבוקר, צייץ הנשיא כי הוא חש בטוב והודה לעוקביו על התמיכה. "נראה שהולך טוב", כתב בחשבון הטוויטר שלו. "תודה לכולכם. אהבה". רעייתו, מלניה, שנדבקה אף היא בווירוס, נותרה בבידוד בבית הלבן.

ד"ר שון קונלי, רופאו של הנשיא דונלד טראמפ, מתדרך את העיתונאים במרכז הרפואי הצבאי הלאומי וולטר ריד לאחר שהנשיא אושפז עם נגיף הקורונה. 03 באוקטובר 2020. רויטרס
ד"ר קונלי וצוות הרופאים בתדרוך עיתונאים במרכז הרפואי הצבאי הלאומי וולטר ריד/רויטרס

גורם המעורה במצבו של טראמפ מסר בלילה כי הנשיא סובל מחום קל. "הוא סובל מתסמינים קלים ועבד לאורך כל היום", אמר. בבית הלבן הדגישו כי טראמפ ממשיך לקיים את סמכויותיו ולא העביר אותן לסגנו מייק פנס. פנס, שיהיה הנשיא בפועל אם ייבצר מטראמפ לתפקד, נבדק אף הוא ויצא שלילי. הוא ישתתף בעימות עם הסגנית המיועדת של ביידן, קמאלה האריס, שיתקיים בלילה שבין שלישי לרביעי השבוע.

טראמפ נהג ללעוג לביידן על הקפדתו לעטות מסיכות, כולל במהלך העימות הראשון ביניהם שהתקיים השבוע. ביידן מסר כי הוא מאחל לו החלמה מהירה, וקרא לאזרחים האמריקנים לכסות את פניהם. "אל תעשו את זה רק למענכם, עשו זאת למען האנשים שאתם אוהבים", צייץ הערב סגן הנשיא לשעבר. הקמפיין שלו הסיר את הפרסומות השליליות נגד טראמפ מהאוויר, אך ביידן המשיך בקפמיין שלו וביקר אתמול במישיגן אחרי שתוצאות הבדיקה שעבר חזרו שליליות.

הטיפול של טראמפ במגיפה, שבה מתו יותר מ-200 אלף אמריקנים, והנזק הכלכלי שנלווה אליו, פגע באחוזי התמיכה בו בחודשים האחרונים. מספר המתים בארצות הברית, וכן הנדבקים - יותר משבעה מיליון - הם הגבוהים ביותר בעולם.

3 סנאטורים רפובליקנים נדבקו

בכירים רבים בבית הלבן ובממשל עברו מאז אתמול בדיקות קורונה, אך היקף ההדבקה סביב הנשיא עשוי להתברר רק בעוד כמה ימים. גורמים ביחידה הרפואית בבית הלבן פועלים לאיתור המגעים של הנשיא הרפובליקני, שלפי הבית הלבן הועבר לבית החולים "וולטר ריד" למשך כמה ימים לצורך השגחה ומתוך אמצעי זהירות. כל אירועי הקמפיין שלו, חודש בלבד לפני הבחירות, נדחו או יתקיימו באופן וירטואלי. פנס אמור להשתתף באירוע קמפיין באריזונה במקומו.

בזמן שטראמפ מטופל בבית החולים, תשומת לב הולכת וגדלה ניתנת לטקס ההכרזה על המועמדת לבית המשפט העליון שהתקיים לפני שבוע בבית הלבן.

כמה מהנוכחים הכריזו שהם אובחנו חיוביים לנגיף, בהם היועצת לשעבר קליאן קונוואי, נשיא אוניברסיטת נוטרדאם, ולפחות שני סנאטורים רפובליקנים - מייק לי מיוטה מתום טיליס מקרוליינה הצפונית. סנאטור רפובליקני שלישי, רון ג'ונסון מוויסקונסין, הודיע היום שאובחן חיובי לווירוס, אולם הוא לא השתתף באותו אירוע.

על אף שהטקס שבו הציג טראמפ את השופטת איימי קוני בארט היה במדשאות הבית הלבן, המשתתפים לא שמרו על מרחק ומעט מהם עטו מסיכות. חלקם התערבבו באירוע קטן יותר שנערך בתוך המעון הנשיאותי. השופטת אובחנה חיובית לנגיף מוקדם יותר השנה, אך לפי דיווחים בארצות הברית היא החלימה מאז.

למרות התפשטות הקורונה בסנאט, מנהיג הרוב הרפובליקני, מיץ' מקונל, הבהיר כי השימועים על המינוי של בארט לבית המשפט העליון יתקיימו במועדם ב-12 באוקטובר. יתר לוח הזמנים של הסנאט יידחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully