וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תומכי טראמפ הופתעו שנדבק בקורונה. גם זה לא ישנה את דעתם לפני הבחירות

אוהדי הנשיא ברחבי אמריקה קיבלו בתדהמה את הבשורה על כך שהוא ורעייתו נמצאו חיוביים לנגיף, בו זלזל לא פעם. חודש לפני הבחירות, הם מבהירים כי ההידבקות לא תמנע מהם להצביע לו ואף להשתתף באירועי הקמפיין לאחר שיחלים. "כולם יכולים להידבק, אפילו הנשיא"

בווידאו: טראמפ פונה לבית חולים להשגחה/צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

בעוד האמריקנים מעכלים את החדשות על אבחונו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כחולה קורונה, כמה מתומכיו הופתעו מכך שלא היה חסין מפני הנגיף. אולם, גם הידבקותו בנגיף לא מפחיתה את התמיכה בו, חודש בלבד לפני הבחירות.

"זה היה מזעזע", אמרה מרנדה ג'וסף, בת 43, שאת חצר ביתה בוורן שבאוהיו מעטרים 12 דגלים של טראמפ. "לראות שיש לו את זה מנער אותך קצת. כולם יכולים להידבק, אפילו הנשיא".

טראמפ צייץ אתמול (שישי) בבוקר כי הוא ורעייתו מלניה נמצאו חיוביים לנגיף, לאחר שבוע סוער בקמפיין שלו, במהלכו ביקר בשבע מדינות ואף קיים את העימות הראשון מול יריבו ג'ו ביידן. במהלך הלילה הוא פונה לבית חולים בוושינגטון להמשך קבלת טיפול רפואי. יועצו של הנשיא אמר כי מצבו "רציני" והוא "עייף מאוד וסובל מקשיי נשימה".

דונלד טראמפ בדרכו למסוק שמפנה אותו לבית חולים צבאי לצורך השגחה, 3 באוקטובר 2020. רויטרס
"כולם יכולים להידבק, אפילו הנשיא". טראמפ מפונה לבית החולים, הלילה/רויטרס

הרפובליקנים המעיטו עד כה בערכם של הסיכונים מנגיף קוביד-19, שהביא למותם של יותר מ-207 אלף אמריקנים, וספגו ביקורת על אירועי הקמפיין של הנשיא, בהם תומכיו מתקהלים בצפיפות ולא עוטים מסיכות.

הרשויות במינסוטה וניו ג'רזי - שניים מהמוקדים בהם שהה טראמפ השבוע - הפצירו בכל מי שהגיע לאירועים ללכת ולהיבדק.

ג'וזף, עקרת בית, אמרה כי היא חושבת שאנשים צריכים לעטות מסיכות באירועים העתידיים של טראמפ והבהירה כי תשתתף בעצרת בעצמה לאחר שהנשיא יחלים. "אנשים עם מערכת חיסונית פגיעה צריכים להישאר בבית", הוסיפה.

עוד בוואלה!

אחרי שחלה בקורונה: טראמפ פונה לבית חולים לצורך השגחה

לכתבה המלאה
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בעצרת בחירות במינסוטה. 30 בספטמבר 2020. רויטרס
מתקהלים ללא מסיכות. טראמפ בעצרת במינסוטה, השבוע/רויטרס

כמה תושבים בוורן הביעו ספק אם טראמפ אכן נדבק בכלל בנגיף, והזכירו את מושל אוהיו מייק דה-ווין, שנמצא חיובי לקורונה שעות ספורות לאחר שאובחן כשלילי.

"יש כל כך הרבה חיוביים-שליליים כאן. האם טראמפ נבדק בשנית?", שאלה שרון טייס, בת 70 שמוכרת חולצות של הנשיא. "אבל אם באמת יש לו את זה, זה יכול להשפיע על הדרך שבה הוא רואה דברים".

בפאלם ספרינגס שבקליפורניה, קייטי ג'ונס בת ה-36, בטוחה שהנשיא יכול להביס את הווירוס. "זה שובר את הלב, אבל הוא איש חזק", אמרה. "הוא יעבור את זה".

עצרת בחירות של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ במינסוטה. 30 בספטמבר 2020. רויטרס
המשתתפים התבקשו להיבדק. תומכי טראמפ בעצרת בחירות במינסוטה, השבוע/רויטרס
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בעצרת בחירות במינסוטה. 30 בספטמבר 2020. רויטרס
"זה שובר את הלב, אבל הוא יעבור את זה". עצרת של טראמפ במינסוטה, השבוע/רויטרס

טראמפ פונה הלילה לבית חולים לצורך השגחה בימים הקרובים, בעקבות תסמינים שפיתח אחרי שנדבק בנגיף. גורם המעורה במצבו של טראמפ מסר כי הנשיא סובל מחום קל. "הוא סובל מתסמינים קלים ועבד לאורך כל היום", אמרה דוברת הבית הלבן קיילי מקנאני בהצהרה.

לדבריה, ההחלטה התקבלה "מתוך זהירות, ובהמלצת רופאיו", ועל מנת שניתן יהיה להעניק לו טיפול מידי במקרה של החמרה במצבו. בבית הלבן הדגישו כי טראמפ ממשיך לקיים את סמכויותיו ולא העביר אותן לסגנו, מייק פנס.

דן מאדן מפאלם ספרינגס, ציין כי החשש יעלה אם מצבו של הנשיא יחמיר. "אם הוא חולה במיטה וזקוק להנשמה, זה בטח ישנה את דעתם של הרבה אנשים", העריך. "אבל יכול להיות שהוא ירגיש רק תסמינים של שפעת. יכול להיות שהוא רק יצטרך כמה ימים להישאר במיטה. אי אפשר לדעת, זה משפיע על כל אחד בצורה שונה".

עימות טראמפ נגד ביירן - חמ"ל. רויטרס, רויטרס
שבוע עמוס אירועים. ביידן וטראמפ בעימות/רויטרס, רויטרס

טראמפ, בן ה-74, נמצא בסיכון גבוה בשל גילו ומשקלו. מצבו הבריאותי היה טוב לכאורה בתקופת כהונתו. עם זאת, לא ידוע שהנשיא מבצע פעילות גופנית באופן קבוע או מקפיד על תזונה בריאה. הבוקר, הוא צייץ כי הוא חש בטוב והודה לעוקביו על התמיכה. "נראה שהולך טוב", כתב בחשבון הטוויטר שלו. "תודה לכולכם. אהבה". רעייתו, מלניה, שנדבקה אף היא בווירוס, נותרה בבידוד בבית הלבן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully