וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיל, משקל וכולסטרול גבוה: הסיבות שהופכות את טראמפ לפגיע לקורונה

3.10.2020 / 13:25

נשיא ארה"ב בן ה-74 סובל מהשמנת יתר ובעיות בריאותיות נוספות, שעלולות להחמיר את מצבו. מומחים מציינים כי בשל הטיפול ההדוק מרבית הסיכויים שיחווה תסמינים קלים, אך מזהירים מפני ההשלכות הבלתי-צפויות של הנגיף

בווידאו: טראמפ פונה לבית חולים להשגחה/צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

כמה ממאפייניו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ - בהם גילו, השמנת יתר, כולסטרול גבוה ומינו - עומדים לרעתו בדרך להחלמה מקורונה. לאחר שהודיע אתמול (שישי) כי נדבק בנגיף, רופאו של הנשיא סיפר כי הוא חש עייפות ומטופל בתרופה ניסיונית שמטרתה למנוע החמרה במצבו.

הלילה פונה טראמפ לבית חולים צבאי בוושינגטון, שם ישהה בימים הקרובים. הטיפול במרכז הרפואי יאפשר השגחה קרובה על הנשיא וזמן תגובה קצר למקרה שתחול הידרדרות במצבו.

"רוב הסיכויים שהמחלה שלו תעבור בקלות" כמו אצל מרבית הנדבקים, אמר ד"ר גרגורי פולנד, מומחה למחלות מידבקות במרפאת מאיו. אולם הוא הדגיש כי קוביד-19 הוא בלתי צפוי. "יש לנו צעירים שמתו, ויש לנו מטופלים בבתי אבות שרבים מהם מרגישים די טוב".

אלו תחזיות המומחים לגבי מצבו של טראמפ

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בעימות הראשון במהלך הבחירות לנשיאות. 30 בספטמבר 2020. אי-פי, AP
"רוב הסיכויים שהמחלה שלו תעבור בקלות". טראמפ, השבוע/AP, אי-פי

סימנים ותסמינים

ב-80% מהמקרים, ההידבקות בקורונה מסתיימת ללא תסמינים או עם תסמינים קלים בלבד. כ-15% נוספים חווים את המחלה במצב קשה והיתר באורח אנוש.

תסמינים מופיעים לרוב בין יומיים ל-14 ימים אחרי ההידבקות, ויכולים לכלול אובדן טעם או ריח, שיעול, כאב גרון, קשיי נשימה, עייפות, כאבי שרירים, כאבי ראש, סחרחורות או הקאות, שלשולים וחום.

המרכז הרפואי הצבאי הלאומי וולטר ריד, אליו נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ פונה להשגחה, 3 באוקטובר 2020. רויטרס
ישהה בבית החולים בימים הקרובים. המרכז הרפואי הצבאי וולטר ריד בוושינגטון/רויטרס

כמחצית מהחולים מתאשפזים בבתי החולים כשאינם סובלים מחום, אבל בקרב רובם התסמין מופיע לאחר מכן. המשך המחלה משתנה בין אדם לאדם - יש כאלו שנדמה שמחלימים ולפתע מידרדר מצבם.

לעיתים מתפתחת דלקת ריאות, אולם עד כה דווח כי בעקבות הנגיף חלו סיבוכים בכל איבר בגוף. עוד הבחינו רופאים כי כמה מהמטופלים סובלים מתסמינים לטווח הארוך.

הסיכונים של טראמפ

גיל מבוגר, היותו זכר ומחלות רקע מעלים את הסיכוי למחלה קשה, וטראמפ מאופיין בכולם. בגיל 74, "גילו הוא גורם הסיכון העיקרי", אמר ד"ר דיוויד בנאך, רופא מומחה למחלקות מידבקות במערכת הבריאות של אוניברסיטת קונטיקט.

לפי המרכז האמריקני לבקרת מניעת מחלקות, הסיכוי של אנשים בגילאי 74-65 להתאשפז בעקבות הידבקות בנגיף הקורונה גבוה פי שבעה מזה של צעירים בני 29-18. הסיכונים עולים אקספוננציאלית בגילאים מבוגרים יותר.

בנוסף, טראמפ סובל מהשמנת יתר ומדד מסת גופו (BMI) הוא יותר מ-30. השמנת יתר היא מצב של מערכת חיסונית ירודה באופן כרוני. במילים אחרות, "אתה לא מגיב טוב לחיסונים או לזיהומים" לעומת אנשים במשקל תקין, הסביר פולנד.

הנשיא נוטל תרופה להפחתת רמת הכולסטרול בדמו, והמצב הזה מעלה אף הוא סיכון לסיבוכים בעקבות קוביד-19, הוסיפו הרופאים.

טיפול בחולה קורונה בבית חולים בלוס אנג'לס קליפורניה, 29 במרץ 2020. AP
טרם נמצאה תרופה לחולים במצב קל. בית חולים בקליפורניה, מרץ/AP

הצעדים הבאים

לפי בנאך, הרופאים ככל הנראה ייבדקו לעיתים קרובות אם טראמפ חווה קשיי נשימה, השיעול או תסמינים אחרים.

עד כה טרם נמצאו תרופות המסייעות לחולי קורונה ללא תסמינים, או עם תסמינים קלים. רמדסיביר וסטרואידים נמצאו יעילים עבור כמה מטופלים קשים, ובשלב זה נבחן השימוש ברמדסיביר גם עבור חולים בשלבים ראשוניים של קוביד-19.

רופאו של טראמפ, ד"ר שון קונלי, סיפר אתמול כי הנשיא קיבל רמדיסיבר בבית החולים הרפואי. מוקדם יותר ניתנה לו תרופה ניסיונית שנמצאת בשלבי המחקר האחרונים שלה.

סיכון לאחרים

האם יכול להיות שטראמפ הדביק את יריבו ג'ו ביידן במהלך העימות שנערך השבוע? לפי מומחים, האפשרות קיימת, אך בלתי סבירה. המועמדים היו במרחק של כשני מטרים זה מזה. אולם שניהם, ובייחוד טראמפ, הרימו את קולם, ובכך לפי המומחים העלו את הסיכון להדבקה.

אתמול הודיע ביידן בחשבון הטוויטר שלו כי הוא ורעייתו ג'יל נמצאו שליליים לנגיף.

המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארה"ב ג'ו ביידן, במהלך העימות הראשון. 30 בספטמבר 2020. אי-פי, AP
נמצא שלילי לנגיף. ביידן/AP, אי-פי

ד"ר ג'ורג' אברהם, ראש המועצה למחלות מידבקות במועצה האמריקנית לרפואה פנימית, הזהיר כי "בדיקה שלילית לא מחייבת כי אותו אדם אינו נשא של הווירוס", מאחר שייתכן כי מדובר בשלב מוקדם של ההדבקה.

"זו קריאת השכמה" שממחישה את הצורך בריחוק חברתי, עטיית מסיכות, ונקיטת אמצעים נוספים למניעת ההתפשטות, אמר אברהם. ביידן צייץ באופן דומה: "אני מקווה שזאת תהיה תזכורת: עטו מסיכה, שמרו על מרחק חברתי ושטפו ידיים".

לפי הרופאים, כמות עצומה של אנשים ששהו במחציתו של טראמפ ב-48 השעות שקדמו לאבחונו נמצאת בסיכון. "חשוב מאוד לאתר את המגעים" הדגיש בנאך. "הנשיא בא במגע עם אנשים רבים במהלך היום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully