וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים בשב"ס: הפיקוד הבכיר לא מקפיד על הנחיות הקורונה

4.10.2020 / 6:45

אנשי סגל סיפרו לוואלה! NEWS כי בכירי השירות מתחמקים מכניסה לבידוד, ושורת מקרים מצביעה על זלזול בשורותיו ביחס להגבלות שנועדו לבלום את המגיפה. גורם בשב"ס האשים: "הגונדרים בארגון עושים ככל העולה על רוחם. אין כאן אכיפה של המשטרה, אז כל אחד עושה מה שבא לו"

בווידאו: קמפיין חדש של צה"ל למניעת הדבקה בקורונה/צילום: דו"צ

אנשי סגל בשירות בתי הסוהר טוענים כי הפיקוד הבכיר בארגון אינו מקפיד על הנחיות הקורונה. מקורות ששוחחו עם וואלה! NEWS אומרים כי הבכירים מתחמקים מכניסה לבידוד, ואף מקיימים אירועים בניגוד לתקנות.

אחד המקרים המדוברים אירע לפני כשבועיים. בזמן שבו כל המדינה נערכה לקראת סגר הקורונה השני, באגף האסיר בנציבות שב"ס ברמלה ערכו את טקס הרמת הכוסית המסורתי לכבוד ראש השנה. האירוע התקיים בחדר ישיבות סגור, בנוכחות עשרות אנשי סגל - בניגוד להגבלות על התקהלות, המאפשרות התכנסות של עד עשרה אנשים.

סגן הרב הראשי בשב"ס, אייל סלמן, שהשתתף באירוע ונשא דברים, התגלה כמה ימים לאחר מכן כחולה קורונה מאומת. בין המשתתפים היה גם ראש אגף האסיר, גונדר אשר שריקי, שבירך ואף הזמין את סלמן לדבר, כפי שעולה מסרטוני וידאו ותמונות שהגיעו לידי וואלה! NEWS. בתיעוד נצפה שריקי כשהוא לא עוטה את המסיכה על האף. זאת, כשאיתו בחדר הסגור נוכחים עוד עשרות אנשי סגל.

רופאי שב״ס ביצעו החייאה במיגון מלא לעצור בתוך בית סוהר ששהה בבידוד מחשש לקורונה, 18 במרץ 2020. דוברות שב"ס
גם אסירים חשים לא מוגנים. רופא במיגון מלא בבית סוהר/דוברות שב"ס

אנשי סגל שהשתתפו בהרמת הכוסית בחדר הישיבות נכנסו לבידוד לאחר שהתברר שסלמן נדבק בנגיף. ואולם, לדברי גורמים בשב"ס, שריקי סירב בכל תוקף להיכנס לבידוד, ואף הרים את קולו כשדיבר בנושא. שריקי סיים בידוד רק לפני כשבועיים לאחר שבא במגע עם בכיר אחר בארגון.

במקרה אחר, עובדת בלשכת מ"מ נציב שב"ס חלתה בקורונה. גורמים בארגון מספרים כי ראש לשכת מ"מ נציב שב"ס, כרמית מויאל, שעבדה בלשכה עם העובדת שנדבקה בקורונה, שהתה בבידוד יום אחד, ביצעה בדיקת קורונה שיצאה שלילית וחזרה ביום רביעי לעבודה בלשכה.

עוד בוואלה!

סוהר שב"ס חולה קורונה הפר בידוד וחשוד בהסעת שוהה בלתי-חוקי

לכתבה המלאה

מקורות בארגון אומרים כי קצינים בכירים מתחמקים מחובת הבידוד. "בכירים בארגון מקבלים הנחיות ולא נכנסים לבידוד בניגוד לאנשי הסגל הזוטרים, שעליהם מקפידים מאוד", אומר אחד מהם.

לדברי אחד הגורמים, אחד המפקדים הבכירים בארגון שהה בישיבה כשעה וחצי עם בכיר אחר שנדבק בקורונה, ולא נכנס לבידוד כמתחייב בחוק. "הגונדרים בארגון עושים ככל העולה על רוחם, אין כאן אכיפה של המשטרה, אז כל אחד עושה מה שבא לו", הוסיף גורם בשב"ס.

רופאי שב״ס ביצעו החייאה במיגון מלא לעצור בתוך בית סוהר ששהה בבידוד מחשש לקורונה, 18 במרץ 2020. דוברות שב"ס
"שב"ס לא יודע מה לעשות עם גל ההדבקות". רופאים במיגון מלא בבית סוהר/דוברות שב"ס

במסמך פנימי של שב"ס מחודש אוגוסט שהגיע לידי וואלה! NEWS עולה כי בפיקוד הארגון מודעים לכך שהסגל לא מקפיד על עטיית מסיכה. "יש לטפל משמעתית באי ביצוע הנחיות אלו", נכתב על כך במסמך.

גם אסירים בשב"ס מתלוננים כי הם חשים לא מוגנים. לאחרונה הוקם בפייסבוק עמוד בשם "מחאת האסירים", שמוביל אסיר לשעבר בשם יוני יהב, ששמר על קשר עם אסירים שכלואים היום בשב"ס. לטענתם, הם חשים לא מוגנים.

"שב"ס מסתיר הדבקות: גל של הדבקות וחולי קורונה בבתי הסוהר, אסירים שנדבקו מסוהרים בכל בתי הסוהר, והשב"ס אפילו לא יוצא בהצהרות ונמנע מפרסום בכדי להקטין את הכאוס שמתחולל בבתי הסוהר", נכתב בפוסט שפרסם השבוע יהב בעמוד. "אסירים בבידוד מעורבבים עם אסירים אחרים, מעבר איילון מפוצץ במבודדים, ועצורי ימים מתערבבים גם עם אסירים אחרים". לדבריו, "שב"ס לא יודע מה לעשות עם גל ההדבקות ומונע גם את השחרורים המנהליים".

כמאתיים אסירים פונו מכלא סהרונים בשל החשש מקורונה, 12 במרץ 2020. דוברות שב"ס, אתר רשמי
"שב"ס נמנע מפרסום הדבקות כדי להסתיר את הכאוס". פינוי אסירים מחשש לקורונה בסהרונים/אתר רשמי, דוברות שב"ס

במקרה נוסף, שאירע בחודש שעבר, סוהר בשב"ס שנמצא חיובי לקורונה, נתפס במודיעין כשהוא מפר את חובת הבידוד. שוטרים ניגשו לבדוק רכב שעצר בסמוך לכביש 443, ובבדיקה נמצא כי אחד הנוסעים ברכב הוא שוהה שלא כחוק, בעוד הנהג הוא עובד בשב"ס וחולה מאומת.

הנהג בן ה-48 קיבל קנס על הפרת בידוד בסך 5,000 שקלים, וחקירת החשד להסעת שוהה שלא כחוק נמשכת. בעקבות הפרסום, השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה הנחה את מ"מ נציב שב"ס אשר וקנין לפטר את הסוהר.

מדוברות שב"ס לא התקבלה תגובה לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully