וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוהר שב"ס חולה קורונה הפר בידוד וחשוד בהסעת שוהה בלתי-חוקי

עודכן לאחרונה: 10.9.2020 / 20:13

במהלך פעילות משטרתית באזור מודיעין, נבדק רכב שעצר בסמוך לכביש 443. בבדיקה עלה כי אחד הנוסעים הוא פועל שנכנס לשטח ישראל בניגוד לחוק, והנהג הוא איש סגל בשב"ס שנמצא חיובי לנגיף. הסוהר קיבל קנס בסך 5,000 שקלים, החקירה נמשכת. מ"מ נציב שב"ס החל בהליך לפיטורו

בווידאו: הטלת העוצר הלילי על 40 יישובים/צילום: רוני כנפו, שי מכלוף, יותם רונן עריכה: אסף דרורי

סוהר בשב"ס שנמצא חיובי לקורונה נתפס הלילה (חמישי) במודיעין כשהוא מפר את חובת הבידוד. במהלך פעילות באזור מודיעין, שוטרים ניגשו לבדוק רכב שעצר בסמוך לכביש 443. בבדיקה נמצא כי אחד הנוסעים ברכב הוא שוהה בלתי-חוקי, בעוד הנהג הוא עובד בשב"ס וחולה מאומת.

הנהג, גבר בן 48, קיבל קנס על הפרת בידוד בסך 5,000 שקלים. חקירת החשד להסעת שוהה בלתי-חוקי נמשכת.

בעקבות הפרסום, השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה הנחה את מ"מ נציב שב"ס אשר וקנין לפטר את הסוהר.

משב"ס נמסר כי "הבוקר נעצר על ידי המשטרה סוהר שברכבו שוהה בלתי חוקי. הסוהר היה אמור לשהות בבידוד רפואי עקב מגע עם חולה קורונה מאומת. מדובר באירוע פלילי חמור מאוד. מ"מ נציב בתי הסוהר הנחה לפעול לתחילת הליך פיטורים במיידית לצד המשך החקירה המשטרתית כנגד המיוחס לו".

הסוהר מכלא איילון, חולה בקורונה והסיע שב"חים. -, אתר רשמי
קנס כספי וחקירה. הסוהר החשוד/אתר רשמי, -

מ"מ נציב שב"ס וקנין אמר כי הוא "רואה את האירוע בחומרה ואני מצפה להתנהגות מבצעית וערכית ברמה גבוהה ביותר מכל סוהרי הארגון. הנחתי לפעול מיידית לפתיחת הליכי פיטורין כנגד הסוהר. סוהרי שב"ס ימשיכו לפעול בנחישות ובמקצועיות למניעת התפשטות הקורונה בבתי הסוהר".

עו"ד צדוק חוגי שמייצג את הסוהר מסר בתגובה כי "המקרה יצא מכלל פרופורציה. מדובר בבחור שומר חוק שמעולם לא הסתבך בפלילים. מרשי לא ידע כי הוא מאומת לקורונה, הוא יצא מהבית לבית המרקחת כדי לקנות תרופה לאור כאבי ראש עזים ביותר שמהם סבל. הוא לא התכוון להפר בידוד והוא לא הלך לטייל".

"באשר לטענה שהסיע שוהה בלתי חוקי. אחיו של מרשי הינו קבלן מורשה והפועלים היו שייכים לו, הוא ביקש ממרשי על הדרך להסיע אותם", אמר. "למרשי לא היה מושג שלאחד העובדים אין רשיון עבודה בתוקף והוא מצר על כך מאוד. מרשי פעל בתום לב מוחלט".

עוד בוואלה!

כלא אדום: 18 אסירים וסוהרים חלו בקורונה, בית הסוהר במרכז נסגר ליומיים

לכתבה המלאה
השר לביטחון פנים הנכנס, ח"כ אמיר אוחנה, נפגש עם מ"מ נציב שב"ס אשר וקנין 18 במאי 2020. ללא, אתר רשמי
"רואים את האירוע בחומרה". אוחנה ווקנין/אתר רשמי, ללא

עם פרוץ המגיפה בארץ, שירות בתי הסוהר ביטל את הביקורים הפתוחים בבתי הכלא מחשש להתפשטות נגיף הקורונה. בשב"ס אפשרו לאסירים לקיים שיחות וידאו עם בני משפחתם, כך שכל אסיר הזכאי לקבל ביקורים, יקבל אפשרות לשוחח עם משפחתו במשך חמש דקות. כמו כן, צומצם מספר הכניסות והיציאות אל ומתוך בתי הסוהר למינימום ההכרחי.

לאחרונה, הוגדר בית הסוהר איילון כ"בית כלא אדום", זאת לאחר ש-16 אסירים ושני סוהרים אובחנו שם כחיוביים בנגיף הקורונה. המשמעות של הגדרת הכלא כ"אדום" היא שאין יוצא ואין נכנס לתחומי המתקן, כולל ביקורים, תעסוקה, עורכי דין ומבקרים רשמיים. סיווגו של בית הסוהר ל"אדום" במקרה זה נמשכה 48 שעות.

בעקבות אבחון הנדבקים, כלל הסגל בכל האגפים נאלץ לעבוד במיגון מלא, וגם המזון לכלא איילון התקבל מיחידה חיצונית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully