וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ללא ביקורי משפחות וציוד: עצירים פתחו במחאה על תנאי כליאתם עקב הקורונה

13.4.2020 / 23:04

עשרות עצירים פליליים בכלא איילון החזירו את ארוחותיהם בטענה כי הם לא זוכים לראות את בני משפחתם ונתקלים במחסור בסיגריות בעקבות התפשטות הנגיף. גורם בשב"ס: הלחץ מוביל לעלייה במקרי אלימות בין אסירים. שב"ס: "אירוע נקודתי שמטופל משמעתית בתוך בית הסוהר"

מתוף עמוד הפייסבוק של מור שעל, עריכה: אביחי ברוך

עשרות עצירים פליליים בכלא איילון פתחו היום (שני) במחאה בטענה לפגיעה בתנאי כליאתם בשל משבר הקורונה. כ-50 מן העצירים באגף החזירו את ארוחת הצהריים והלינו כי אינם זוכים לביקורי משפחות וכי קיים מחסור בציוד ובסיגריות. בהמשך, 36 עצורים החזירו את ארוחות הערב שלהם. גורם בשב"ס אמר שסגל בית הסוהר מטפל משמעתית בעצורים וכי זה יוגדר כשביתת רעב החל מהארוחה הרביעית שיחזירו.

בתוך כך, גורם בשב"ס סיפר כי בימים האחרונים חלה עלייה במקרי אלימות בין אסירים בעקבות הלחץ וההחמרה בתנאים בתוך בית הכלא מאז התפרצות הנגיף. משב"ס נמסר: "מדובר באירוע נקודתי שמטופל משמעתית בתוך בית הסוהר".

תא כלא של אסיר ביטחוני בכלא נפחא, 11 בינואר 2017. ראובן קסטרו
תלונות על ירידה בתנאי הכליאה בעקבות הקורונה/ראובן קסטרו

עם פרוץ המגיפה בארץ, שירות בתי הסוהר ביטל את הביקורים הפתוחים בבתי הכלא מחשש להתפשטות נגיף הקורונה. בשב"ס אפשרו לאסירים לקיים שיחות וידאו עם בני משפחתם, כך שכל אסיר הזכאי לקבל ביקורים יקבל אפשרות לשוחח עם משפחתו במשך חמש דקות. תדירות השיחות מתקיימת בהתאם לזכות הביקורים.

כמו כן, צומצם מספר הכניסות והיציאות אל ומתוך בתי הסוהר עד למינימום ההכרחי. דיוני הארכות מעצר נערכים בתוך כותלי הכלא כדי למנוע את הוצאתם של מאות עצורים מדי יום אל בתי המשפט. במתקני שב"ס ברחבי הארץ נפתחו כ-119 חדרי דיונים הכוללים טלפונים ואמצעים לוועידת וידאו.

(עדכון ראשון: 17:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully