וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד פיקוד העורף: "צריך לחזור לשגרה בהדרגה, משבר הקורונה יימשך לפחות שנה"

13.4.2020 / 14:59

אלוף תמיר ידעי המליץ "לא ליצור אשליות שווא שבתום הפסח כולנו חוזרים לתפקוד". לדבריו, "נכון יהיה לדבר עם האזרחים על אסטרטגיית התמודדות ולא על אסטרטגיית יציאה"

צילום: דובר צה"ל, עריכה: עמית שמחה

מפקד פיקוד העורף, אלוף תמיר ידעי, אמר היום (שני) על היערכות הכוחות שתחת פיקודו למשבר, כי "מדובר באירוע ארוך טווח שילווה אותנו לפחות בשנה הקרובה". לדבריו של ידעי, שקרא לחזור בהדרגה לשגרה, "נכון יהיה לדבר עם האזרחים על אסטרטגיית התמודדות ולא על אסטרטגיית יציאה. כדאי לא ליצור אשליות שווא שבתום הפסח כולנו חוזרים לתפקוד. אנחנו הולכים להעמיד לדרג המדיני את המלצתנו לאופן שבו יש לעשות את זה ולסמן את המקומות שבהם נתרום אל חלקנו לתהליך".

על החזרה לשגרה והאפשרות להטלת הגבלות על ערים נוספות, אמר האלוף ידעי כי אחד השיקולים בתהליך יהיה לשחרר ערים בעלי גילאים צעירים ופחות ערים בהם ממוצע הגיל מבוגר. "מה שאנחנו נציע (לדרג המדיני - א"ב), זה שהם יקבלו החלטה על הגבלה במקום כזה או אחר, אז אנחנו נדע לשקף להם איך נראים הדברים מלמטה ומה היכולת של הרשות להכיל ולתפקד. המטרה שלנו היא למנוע מערים להפוך להיות אדומות (עם תחלואה גבוהה - א"ב). יש פרמטרים שלמים שאותם אנחנו בוחנים: צפיפות אוכלוסיה, היבטי גיל, מצב סוציו-אקונומי, יציבות כלכלית של הרשות וכו'".

"טוב נעשה אם נחזור בהדרגה מהר ככל הניתן לחזרה לשגרה מסוימת, של עבודה בעיקר. לצד הקורונה מתפתחות בעיות לא מבוטלות בהיבט הכלכלי ובהיבט החברתי וצריך לטפל בהן. ככל שנקדים כך יהיה טוב יותר".

אלוף פיקוד העורף תמיר ידעי, בכנס של איגוד דוברי הרשויות המקומיות, קיסריה, 8 בנובמבר 2017. גונן אליאסי, איגוד דוברי הרשויות המקומיות, מערכת וואלה! NEWS
אלוף תמיד ידעי/מערכת וואלה! NEWS, גונן אליאסי, איגוד דוברי הרשויות המקומיות

לדברי מפקד פיקוד העורף, הכוחות המוצבים בשכונות המסוגרות בירושלים תוגברו בגדוד סיור של חטיבת הנח"ל וגדוד של פיקוד העורף, ובסך הכל. "כל מי שבן 70 פלוס, חולה, או מבודד חסר עורף - דואגים לו באופן מלא", אמר ידעי, שהבהיר בנוגע למזרח ירושלים, כי הכוחות "מביאים להבנתי את הסיוע למספר נקודות, ומשם לוקחים הרשות או המתנדבים".

כמו כן, ידעי אמר כי פיקוד העורף נערך להרחבת התמיכה ברשויות נוספות פרט לירושלים ובני ברק. היכן שנדרשת עזרה של צה"ל צה"ל לוקח את זה. במספרים הגדולים כמו בני ברק, תל אביב, נתניה וכו' הסיוע שלנו יותר גדול מכיוון שהם לא עומדים בחלוקה, וכי צריך לחלק בפרק זמן מוגבל".

עוד בוואלה!

משבר הקורונה: מתה אישה בשנות ה-40 לחייה, מספר המתים עלה ל-111

לכתבה המלאה

עוד אמר מפקד הפיקוד כי צה"ל מסוגל להעמיד כוחות קבועים לסיוע אזרחי למשך חודשים ארוכים. "מדובר בדיונים שקורים בשעות אלו. (הכוחות) יכולים באמת לסחוב את זה עוד הרבה חודשים, השאלה היא איך עושים את זה. נציע לרמטכ"ל כמה אפשרויות. לא תהיה בעיה לצה"ל להעמיק את אחיזתו לאורך זמן במרחב האזרחי ככל שיידרש", אמר ידעי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully