וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקורונה בארה"ב: "יכולנו להציל חיים אילו פעלנו מוקדם יותר"

ד"ר אנתוני פאוצ'י, המוביל את המאבק בנגיף, אישר את הדיווחים שהוא ומומחים אחרים המליצו כבר בסוף פברואר להטיל מגבלות תקיפות. טראמפ פעל רק ב-16 במרץ. עם זאת, הוא הודה שמדובר בהחלטות סבוכות הנובעות גם משיקולים אחרים. הנשיא רומז שהוא עשוי לפטר אותו

צילום: רויטרס, עריכה: אביחי ברוך

ארצות הברית הייתה יכולה "להציל חיים" אילו הטילה מגבלות לבלימת נגיף הקורונה מוקדם יותר - כך הודה אתמול (ראשון) ד"ר אנתוני פאוצ'י, בכיר במערך הבריאות. "אילו, ישר מההתחלה, היינו משביתים את הכול, ייתכן שזה היה קצת שונה", אמר לרשת CNN. עם זאת, הוא הוסיף כי ההחלטה הזו הייתה מסובכת. בנוסף לכך, הוא אמר כי ייתכן שחלקים במדינה ישובו לשגרה כבר בתחילת החודש הבא.

מספר המתים והנדבקים הגבוה ביותר בעולם הוא בארצות הברית, עם 22 אלף ו-550 אלף מקרים בהתאמה. לפי דיווח בניו יורק טיימס, פאוצ'י ומומחים אחרים קראו לנקוט צעדים תקיפים להכלת הווירוס כבר בסוף פברואר. רק ב-16 במרץ הממשל פרסם המלצות לשמירת מרחק ולצמצום התקהלויות, ומאז הן הוארכו.

לדברי פאוצ'י, גורמי הבריאות יכולים רק להעביר המלצות "מנקודת מבט רפואית גרידא". הוא הוסיף: "לעתים, ההמלצות מתקבלות, לפעמים, הן לא. אבל זה מה שזה, אנחנו היכן שאנחנו עכשיו". מי שעומד בראש צוות התגובה לנגיף אמר כי אי אפשר להכחיש שעל פי ההיגיון, צעדים מוקדמים יותר היו מצילים חיים. עם זאת, הוא הוסיף כי אלו החלטות מסובכות. "היו אז הרבה התנגדויות להשבתה", אמר.

פאוצ'י, שעומד בראש המכון למחלות ולאלרגיות, הודה שהיו שורה ארוכה של גורמים שהובילו למצב הנוכחי בארצות הברית, כמו גודלה והאוכלוסייה ההטרוגנית שלה, לא רק בגלל העיכוב בהגבלות. לדבריו, חלקים מהמדינה יוכלו לשוב באטיות לשגרה "לפחות בצורה מסוימת, אולי בחודש הבא". הוא הזהיר כי מדיניות פזיזה מדי עלולה להוביל להתפרצות מחודשת.

הוא הביע תקווה שהבחירות לנשיאות, שאמורות להתקיים ב-3 בנובמבר, יתנהלו כסדרן, אם תינקט גישה מדודה ביחס להקלה בהגבלות.

ד"ר אנתוני פאוצ'י מאזין לנשיא דונלד טראמפ בתדרוך על נגיף הקורונה, 6 באפריל 2020. רויטרס
פאוצ'י מאזין לטראמפ בתדרוך בבית הלבן, בשבוע שעבר/רויטרס

טראמפ, מצדו, שיתף בטוויטר ציוץ שקרא לפטר את פאוצ'י, שסתר אותו או תיקן אותו כמה פעמים לאורך המשבר בכל הנוגע לסוגיות מדעיות. בין היתר, היה זה ביחס ליעילות בשימוש בתרופה נגד מלריה בתור טיפול בחולי קורונה. הנשיא, שפיטר או חווה התפטרות של בכירים רבים בממשלו לאורך השנים, עשוי לאותת בכך שסבלנותו פוקעת ביחס למי שקיבע את מעמדו בתקופה זו בתור מנהיג המאבק הווירוס.

הבית הלבן לא הגיב לשאלה אם טראמפ אינו מרוצה מפאוצ'י, שזכה לאבטחה מתוגברת אחרי איומים מצדם של תומכי הנשיא. טראמפ גם גינה את הפרסום של ניו יורק טיימס בנושא, ואמר שאלו חדשות כזב.

בשבוע שעבר מנע טראמפ מפאוצ'י, שנמצא בתפקידו מאז 1984, להשיב על שאלה בנוגע לתרופה נגד מלריה. כמה סקרים הראו שהציבור סומך יותר עליו מאשר על הנשיא, הנמצא לפני בחירות על כהונתו השנייה. פאוצ'י, בן 79, החזיק בתפקיד תחת נשיאים דמוקרטים ורפובליקנים, וב-2008 קיבל את מדליית החירות הנשיאותית מהנשיא ג'ורג' וו. בוש.

עוד בוואלה!

ד"ר פאוצ'י סתר את טראמפ בפומבי. ואז התחילו האיומים

לכתבה המלאה

"אור בקצה המנהרה"

סטיבן האן, נציב מינהל המזון והתרופות (FDA), אמר כי הבית הלבן נותר נחוש להקל על המגבלות, וכי 1 במאי הוא תאריך היעד. "אנחנו רואים אור בקצה המנהרה", אמר לרשת ABC. הוא הוסיף כי ההחלטה תתקבל בסופו של דבר לפי שיקולי בטיחות ורווחה.

האן, יחד עם מומחים אחרים, אומרים כי הגברת הבדיקות היא המפתח לפתיחה מחודשת של המדינה, אף שטראמפ המעיט בחשיבות הנושא.

מושלי המדינות של ניו יורק וניו ג'רזי קראו להגברת הבדיקות כדי להישאר צעד אחד קדימה לפני הווירוס. אנדורו קואומו, מושל מדינת ניו יורק, מוקד המגיפה בארצות הברית, הכריז אתמול על עריכת בדיקות נוספות כדי לקבוע מי עשוי להיות חסין לנגיף ויכול לשוב לעבודה.

המדינות ברחבי ארצות הברית מתקשות לעצור את התפשטות הווירוס, והנשיא הכריז על מצב חירום בכולן - לראשונה בהיסטוריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully