וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ד"ר פאוצ'י סתר את טראמפ בפומבי. ואז התחילו האיומים

3.4.2020 / 23:29

מנהל המכון הלאומי לאלרגיה ולמחלות מדבקות, הדוגל במדיניות מחמירה במאבק בהתפשטות הקורונה, ספג איומים מצד פעילי ימין קיצוני. על פי דיווחים, משרד המשפטים אישר הקצאת סוכנים מיוחדים לאבטחת המומחה. פאוצ'י: "יש דברים מטרידים לפעמים, אני מנסה להתעלם מהם"

צילום: רויטרס, עריכה: אביחי ברוך

המומחה למחלות זיהומיות שנמצא בחזית המאבק של ארצות הברית בהתפרצות נגיף הקורונה זלזל אתמול (חמישי) בדוחות שהציגו כי ספג איומים, ואמר כי הוא חש מוגן ומרוכז בעבודתו. לפי דיווח בוושינגטון פוסט, הממשל יגביר את האבטחה סביב , ד"ר אנטוני פאוצ'י, מנהל המכון הלאומי לאלרגיה ולמחלות מדבקות בעקבות איומים ששוגרו לעברו.

כשנשאל ברשת NBC אם הוא חש בטוח, ענה פאוצ'י: "אכן". לדבריו, "בחרתי את החיים האלה - אני יודע מה זה. יש דברים מטרידים לפעמים, אבל אתה פשוט מתמקד בעבודה שעליך לעשות, מניח בצד את יתר הדברים ומנסה ככל הניתן להתעלם מהם".

ד"ר אנטוני פאוצ'י, מנהל המכון הלאומי לאלרגיה ולמחלות מדבקות של ארצות הברית, 1 באפריל 2020. רויטרס
הממשל הגביר את האבטחה סביבו. פאוצ'י/רויטרס

"יש לנו באמת מצב מאוד קשה לפנינו", אמר בהתייחס להתפשטות המהירה של המגיפה שמאיימת על חייהם של מאות אלפי אזרחים ברחבי העולם. "כל יתר הדברים הם משניים". גורם במשרד המשפטים אמר לרשת ABC כי המשרד אישר את המלצת שירות המרשלים של ארצות הברית להקצות שישה סוכנים מיוחדים לטובת הגנה על פאוצ'י.

עוד בוואלה!

בין מלחמה לוויתור: ההחלטה המייסרת של הרופאים בספרד

לכתבה המלאה
נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ במהלך תדריך בנושא נגיף הקורונה בבית הלבן 31 במרץ 2020. רויטרס
המומחה סתר כמה מהצהרותיו. טראמפ/רויטרס

פאוצ'י, התומך בנקיטת אמצעי חירום דוגמת הישארות בבתים כדי לבלום את התפשטות הווירוס, הפך למושא ביקורת מצד פעילי ימין קיצוני ומפיצי תיאוריות קונספירציה. זאת לאחר שתיקן כמה מהצהרותיו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בנושא הקורונה. מנגד, עבור רבים אחרים, המומחה הרגוע הפך לקול היציב של המשבר.

בנוסף לאיומים, החשש הביטחוני לפאוצ'י כולל "מסרים לא רצויים ממעריצים נלהבים" - כך דווח בוושינגטון פוסט. בריאיון נוסף, המומחה בן ה-79 שעומד בראש המכון משנת 1984 הביע מעט מתח. "כמובן שיש הרבה לחץ", אמר. "אהיה טיפש אם אכחיש זאת. זאת עבודה שצריך לעשות, ועלינו לעשות אותה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully