וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי המחאה: בדיקות קורונה לכל הדיירים והעובדים במשען בבאר שבע

13.4.2020 / 12:40

משפחות הדיירים מחו על התנהלות משרד הבריאות והנהלת המוסד, ש-13 מדייריו מתו לאחר שנדבקו בנגיף הקורונה. משרד הבריאות החל לבדוק את דיירי בתי האבות רק ביום חמישי האחרון. "רק אחרי הרעש עושים את הבדיקות, חבל שזה ככה", אמר נכדו של אחד מדיירי המוסד, שמת מהנגיף

עריכה: אביחי ברוך

בדיקות קורונה נערכות היום (שני) לכל דיירי בית האבות משען בבאר שבע וכן לכל צוות העובדים. זאת, לאחר מחאת משפחותיהם של הדיירים. המוסד נפגע באופן קשה במשבר, ו-13 מדייריו מתו לאחר שנדבקו בנגיף.

"זה משמח אותנו שהתחילו לעשות בדיקות", אמרה מלי אביעוז, שאביה צבי מתגורר בדיור המוגן. עם זאת, היא הוסיפה: "משהו פה לא מסתדר לי, שעושים בדיקות בלחץ כזה. או שהיה להם בלאגן או שהתשובות לא ברורות. כנראה שהיה בלאגן עם הבדיקות שהיו קודם. אבא שלי ייבדק בהמשך היום".

"אם היו עושים בדיקות קודם לכן, זה היה עוזר", אומר אורן ריינזיילבר, נכדו של שמעון ריינזלבר - דייר בית האבות שמת לאחר שנדבק בנגיף. "אם במשען היו מתייחסים קודם לכן לתלונות של הקשישים, אולי המצב היה טוב יותר. רק אחרי הרעש עושים את הבדיקות, חבל שזה ככה. לקשישים אין גב פוליטי ולכן זה קרה".

בית האבות משען בבאר שבע שבו מתו דיירים שנדבקו בקורונה. אתר החדשות באר שבע נט, אתר רשמי
בדיקות לכל הנוכחים. משען/אתר רשמי, אתר החדשות באר שבע נט

ברקע המשבר המתמשך בהתפשטות הנגיף בבתי האבות ברחבי הארץ, משרד הבריאות ומד"א החלו ביום חמישי ב-3,000 בדיקות קורונה יזומות בדיור מוגן. זאת בהמשך להחלטתו של מנכ"ל המשרד, משה בר סימן טוב, לפיה במקום בו התגלה חולה קורונה ייבדקו כל דיירי וצוות בית האבות. יותר מ-20 דיירי בתי אבות מתו בישראל כתוצאה מנגיף הקורונה מאז פרוץ המגיפה.

משרד הבריאות החל לבדוק את דיירי בתי האבות בשלב מאוחר, ולאחר שהקורונה גבתה את חייהם של כמה מדיירי בית האבות "נופים" בירושלים. עם זאת, גם לאחר מכן התעכב בבדיקת דיירי בתי אבות אחרים, בהם "משען".

ראש העירייה, רוביק דנילוביץ', שיגר היום מכתב למנכ"ל משרד הבריאות ולראש המל"ל ובו תכנית פעולה מבוססת שולחן עגול לטיפול במשבר בתי האבות, לאור הניסיון שנצבר בעיר לאור התפרצות הנגיף בבית האבות "משען". "חשוב לציין כי איננו מתיימרים להחליף את הגופים המוסמכים שתפקידם להוביל, לפעול ולקבוע מדיניות בנושא חשוב זה, אלא רק לעשות סדר ולסנכרן ביניהם, דבר שבלט בחסרונו בטרגדיה הנוראית במשען", נכתב באגרת, "שקדנו על בניית מודל שיוכל לשמש את מקבלי ההחלטות ברמה הלאומית, כפלטפורמה ארצית להתנהלות נכונה ומתבקשת בבתי האבות וליצור כתובת אחת בעת חירום, במישור העירוני, סביב אותו שולחן עגול לו שותפים כל הגורמים המקצועיים שנושאים באחריות".

עוד בוואלה!

13 דיירים ממשען בבאר שבע כבר מתו מקורונה: "רשלנות של משרד הבריאות"

לכתבה המלאה

מניין דיירי בית האבות "משען" בבאר שבע שמתו מנגיף הקורונה עלה ביום שישי ל-13, עם מותה של אמיליה ויינשטיין, בת 82. הדיירת הועברה כשבוע לפני כן מהדיור המוגן אל המרכז הרפואי דורות, ובהמשך לבית החולים לניאדו בנתניה. היא הורדמה והונשמה, אך הצוות הרפואי נאלץ לקבוע את מותה. בנה איגור סיפר כי נכנסה אל הדיור המוגן בבאר שבע רק בחודש שעבר. "כאילו שמתי אותה בקבר בידיים שלי", אמר.

הבן הצטרף לביקורת החריפה שמתחו משפחות הדיירים על התנהלות ההנהלה ומשרד הבריאות. לדבריו, "בהתחלה במשען לא דיברו איתנו. לקחו את הטלפונים מההורים. מדובר ברשלנות של משרד הבריאות שלא עשו בדיקות. יש משרד בריאות ללא בריאות, הם היו צריכים לעשות בדיקות מהר יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully