וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

13 דיירים ממשען בבאר שבע כבר מתו מקורונה: "רשלנות של משרד הבריאות"

10.4.2020 / 18:43

אמיליה ויינשטיין עברה לדיור המוגן רק לפני חודש, אך הספיקה להידבק בנגיף ומותה נקבע בביה"ח לניאדו בנתניה. בנה מתח ביקורת חריפה על התנהלות ההנהלה: "כאילו שמתי אותה בקבר בידיים שלי". במקביל, משפחות הדיירים מתכוונות להגיש תלונה. משען: "אין עילה לפתוח בחקירה"

מד"א ערך בדיקות קורונה לדיירים ולצוות בבית האבות "מעון הורים" בירושלים/צילום: מאיה הורודניצ'אנו

מניין דיירי בית האבות "משען" בבאר שבע שמתו מנגיף הקורונה עלה הערב (שישי) ל-13, עם מותה של אמיליה ויינשטיין, בת 82. הדיירת הועברה לפני שבוע מהדיור המוגן אל המרכז הרפואי דורות, ובהמשך לבית החולים לניאדו בנתניה. היא הורדמה והונשמה, אך הצוות הרפואי נאלץ לקבוע את מותה. בנה איגור סיפר כי נכנסה אל הדיור המוגן בבאר שבע רק בחודש שעבר. "כאילו שמתי אותה בקבר בידיים שלי", אמר.

הבן הצטרף לביקורת החריפה שמתחו משפחות הדיירים על התנהלות ההנהלה ומשרד הבריאות. לדבריו, "בהתחלה במשען לא דיברו איתנו. לקחו את הטלפונים מההורים. מדובר ברשלנות של משרד הבריאות שלא עשו בדיקות. יש משרד בריאות ללא בריאות, הם היו צריכים לעשות בדיקות מהר יותר".

בית האבות משען בבאר שבע שבו מתו דיירים שנדבקו בקורונה. אתר החדשות באר שבע נט, אתר רשמי
13 דיירים מתו מהנגיף. בית משען באר שבע/אתר רשמי, אתר החדשות באר שבע נט

במקביל, כמה ממשפחות דיירי "משען" באר שבע מתכוונות להגיש ביום ראשון תלונה במשטרה בגין טיפול לקוי והתנהלות לא אחראית של בית האבות. מרשת משען מסרו בתגובה: "אין שום עילה או סיבה מוצדקת לפתיחה בחקירה. אין לנו ספק שהמשטרה לא תיתן ידה לתעלולי יחצנות של גורמים ערלי לב וחסרי אחריות שמנצלים משפחות בשעת אבלן כדי לייצר כותרות סנסציוניות שאין להן כל בסיס".

עוד הוסיפו כי "למרות הזדון, ההשמצות וטענות השווא, של גורמים תאבי פרסום וחסרי רסן, נוסיף לטפל במסירות, במקצועיות ובאהבה בדיירינו היקרים".

מוקדם יותר שתי דיירות מבית האבות "מעון הורים" בשכונת סנהדריה בירושלים מתו לאחר שנדבקו בנגיף הקורונה. השתיים, בנות 84 ו-86, סבלו ממחלות רקע. בכך עלה מספר המתים בין דיירי בית האבות לשלושה.

אמיליה ויינשטיין בת ה-82 שמתה מנגיף הקורונה, הדיירת ה-13 מבית האבות משען בבאר שבע, בבית החולים לניאדו בנתניה. 10 באפריל 2020. אתר רשמי, אתר רשמי
אמיליה ויינשטיין בת ה-82, מבית האבות משען בבאר שבע, שמתה מנגיף הקורונה/אתר רשמי, אתר רשמי

ברקע המשבר המתמשך בהתפשטות הנגיף בבתי האבות ברחבי הארץ, משרד הבריאות ומד"א החלו אתמול ב-3,000 בדיקות קורונה יזומות בדיור מוגן. זאת בהמשך להחלטתו של מנכ"ל המשרד, משה בר סימן טוב, לפיה במקום בו התגלה חולה קורונה ייבדקו כל דיירי וצוות בית האבות. יותר מ-20 דיירי בתי אבות מתו בישראל כתוצאה מנגיף הקורונה מאז פרוץ המגיפה.

משרד הבריאות החל לבדוק את דיירי בתי האבות בשלב מאוחר, ולאחר שהקורונה גבתה את חייהם של כמה מתושבי בית האבות "נופים" בירושלים. עם זאת, גם לאחר מכן התעכב בבדיקת דיירי בתי אבות אחרים, בהם "משען" בבאר שבע. לאורך הימים האחרונים טענו במשרד הבריאות כי על מערכת הביטחון לסייע להם בניהול המשבר, וזאת, בין היתר, באמצעות לקיחת בדיקות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully