וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר שהתקהלו בניגוד להנחיות: שני מפקדים הודחו ועשרה חיילים נשלחו לכלא

10.4.2020 / 16:26

בערב חג הפסח התקבצה קבוצה של חיילים יחדיו בבסיס ההדרכה של אגף התקשוב בקריית ההדרכה. בעקבות המקרה בוצע תחקיר בראשות אלוף והוחלט על הדחת המפקדים. הלוחמים הודחו מהכשרתם ונשלחו לעשרה ימי מחבוש

מד"א ערך בדיקות קורונה לדיירים ולצוות בבית האבות "מעון הורים" בירושלים/צילום: מאיה הורודניצ'אנו

שני קצינים הודחו מתפקידם ועשרה חיילים נשלחו לכלא לאחר שהתקבצו בערב ליל הסדר והפרו את ההנחיות למניעת התפשטות נגיף הקורונה - כך מסר היום (שישי) דובר צה"ל. האירוע תוחקר בראשות ראש אגף התקשוב וההגנה בסייבר, אלוף ליאור כרמלי, שהחליט לנזוף פיקודית במפקד המגמה ולהדיח את מפקד הפלוגה ומפקד המחלקה. הלוחמים, שנמצאים בהכשרה בקורס של אגף התקשוב וההגנה בסייבר, הודחו מההכשרה. עוד נמסר כי הרמטכ"ל אביב כוכבי קיבל את מסקנות התחקיר ולאור חומרת האירוע קבע כי המעורבים יודחו גם מתפקידי לחימה.

אירוע זה מגיע לאחר שמוקדם יותר השבוע ראש מטה פיקוד דרום, תא"ל ציון רצון, פרסם מכתב לכלל מפקדי פיקוד דרום בו חשף כמה מקרים שאותם הגדיר במילים "התנהלות לקויה, שעשויה הייתה להביא לפגיעה חמורה בכשירות היחידה". כך, כוח לוחם שהה בסביבת חמ"ל של אחת מחטיבות הפיקוד באוגדת עזה, שהוגדר כמתקן חיוני ולכן פוצל לשתי משמרות מחשש להדבקה המונית.

בניגוד לנהלים, הכוח בא במגע עם שתי המשמרות, כשלאחר כמה ימים התגלה כי אחד מהלוחמים נושא את נגיף הקורונה. כתוצאה מכך, 18 קצינים וחיילים, בהן עשר סמב"ציות משתי המשמרות, נכנסו לבידוד, והחטיבה נזקקה לתגבור מיוחד לאיוש החמ"ל החטיבתי כדי למנוע פגיעה בכושר המבצעי.

טירונות בצל הקורונה בחטיבת הנחל 25 במרץ 2020. דובר צה"ל
האירוע תוחקר בראשות אלוף/דובר צה"ל

במקרה אחר, חייל מאחת החטיבות המרחביות של פיקוד הדרום סבל מתסמינים של הנגיף, הגיע אל הרופא לבדיקות ולאחר מכן נשלח לבידוד ביחידה עד להעברתו למתקן מיוחד, ושלושה ימים לאחר מכן נקבע כי הוא אכן נדבק בקורונה. אולם, בחקירה האפידמיולוגית התברר כי החייל כלל לא שהה בבידוד ביחידה ואף ביקר בבסיס נוסף וכי מפקדיו לא אכפו את ההנחיות. למעשה, הוא בא במגע עם 39 חיילים שהועברו באופן אוטומטי לבידוד, באופן שפגע בפעילות המבצעית של היחידה. כמו כן, דווח על התגודדויות של חיילים בהפנינג רענון שנערך ללוחמים בפארק אשכול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully