וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה: שר הפנים רצה להתפטר אחרי שהורה על סגר בתוך שעתיים, ארדואן סירב

13.4.2020 / 9:41

סולימאן סוילו הותקף אחרי שהמהלך הוביל לנהירה המונית לסופרמרקטים, כהכנה לסגר של 48 שעות לבלימת התפשטות הקורונה. הנשיא דחה את בקשתו ואמר שהתפטרותו לא תהיה "הולמת"

צילום: רויטרס, עריכה: אביחי ברוך

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן דחה אמש (ראשון) את התפטרותו של שר הפנים סולימאן סוילו, שהיה נתון לביקורת רבה אחרי שנתן התראה של שעתיים בלבד לפני תחילת סגר של 48 שעות ביום שישי בערב שנועד לבלום את התפשטות נגיף הקורונה. ההתראה הקצרה הובילה להתנפלות של מיליוני אנשים על הסופרמרקטים לצורך הצטיידות במזון ומוצרים אחרים.

"התקריות שהתרחשו לפני יישום העוצר לא עלו בקנה אחד עם הניהול המושלם של ההתפרצות", מסר השר בהצהרה שפרסם בטוויטר. עם זאת, ארדואן דחה את הבקשה ואמר כי אין זה "הולם" שהוא יתפטר.

ההצהרה של שר הפנים נמסרה לפני סיום הסגר שהוטל ב-31 מחוזות ברחב טורקיה, כולל בעיר הגדולה ביותר והמרכז המסחרי של המדינה, איסטנבול, שבה חיים 16 מיליון תושבים.

שר הפנים של טורקיה סולימאן סוילו, אוגוסט 2019. רויטרס
ספג ביקורת רבה. שר הפנים של טורקיה סולימאן סוילו/רויטרס

באופוזיציה אמרו כי הדרך שבה הוכרז על הסגר פגעה במאמצים לבלום את המגיפה בטורקיה, שבה כבר אובחנו 50 אלף נדבקים. יותר מ-1,100 איש מתו מהווירוס, רבים מהם באיסטנבול. הלירה איבדה מערכה מול הדולר אחרי ההכרזה של שר הפנים.

טורקיה כבר הגבילה את תנועתם של חלק מאזרחיה, כשבני 20 ומטה ובני 65 ומעלה נדרשים להישאר בבתיהם. היא גם עצרה את כל הטיסות, הגבילה את התנועה בתוך המדינה, סגרה בתי ספר, ברים ומסעדות ואסרה על קיום תפילות המוניות. עם זאת, התושבים ממשיכים לצאת לעבודה כדי למנוע קריסה כלכלית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully